svenskhandel.se använder cookies
Vi använder cookies för att kunna tillhandahålla vår webbplats och våra digitala tjänster, förbättra din användarupplevelse samt för marknadsföring. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies för dessa ändamål. Du kan själv styra lagringen av cookies i din webbläsare. Läs mer i vår Cookiepolicy >

Publicerad: 2018.11.29  •  
Senast uppdaterad: 2018.11.29

Vem är handelns Zlatan?

Nu är vi på jakt efter handelns stjärnor igen! Vi letar efter de företag och medarbetare som lyckats sticka ut lite extra i den snabba handelsvärld som vi alla lever i.

I handeln pågår ständigt matchen om kunderna. Det är faktiskt ett VM varje dag. E-handel och digitalisering har gjort handeln internationell. Svenska företag konkurrerar idag direkt med tyska, amerikanska och kinesiska handlare.

Spelplanen blir större, matchen tuffare, men priset till vinnaren högre. Svensk Handel brinner för att svenska handelsföretag ska fortsätta vara framgångsrika internationellt. Vi vill se fler e-handelssuccéer och fler svenska butiker på paradgatorna runt om i världen. Det är inte minst viktigt med tanke på handelns viktiga roll som jobbskapare och generator av skatteintäkter.  

Retail Awards sätter strålkastarljuset på de företag, entreprenörer och medarbetare som sticker ut. Matchvinnarna. De som varje dag arbetar målmedvetet och engagerat för företaget ska bli lite bättre än vad det var igår. Utöver att uppmärksamma de personer som nått framgång vill vi också skapa förebilder som de övriga i branschen kan sporras av.

Precis som Ingemar Stenmarks otroliga framgångar i skidbacken sporrade Pernilla Wiberg och Anja Pärsson. Så vem är egentligen handelns Zlatan? Vägvisaren, målskytten och den som alla borde mäta sig med? Hjälp oss att nominera din favorit!

En sak är säker. I tider där omställningshastigheten går fortare än någonsin krävs det att handelns företag har förändringsvilja. Det gäller att ständigt våga experimentera och testa nytt. Vi hoppas att vi hittar handelns Zlatan och att det kan få fler företag kan sikta ännu högre imorgon.

Karin Johansson, vd Svensk Handel  

Källa: Market - 2018.11.29

Kommentarer (0)