På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Seminarium: Exportdag Tyskland

Anna-Karin Strömqvist föreläser om ”Marknadstrender och den digitala marknaden” på Tysk-Svenska Handelskammarens halvdagsseminarium i Stockholm den 22 september.

Tyskland är Sveriges viktigaste exportmarknad och en intressant marknad för många av Svensk Handels medlemsföretag.

På seminariet, som anordnas av Tysk-Svenska Handelskammaren i samarbete med Svensk Handel och Svensk Digital Handel kommer bland annat Sampo Päällysaho, Tysklandschef på Clas Ohlson, att dela med sig av sina erfarenheter och råd om vad som krävs för att lyckas på den tyska marknaden. 

Ur innehållet:

- Hur fungerar och hur skapar jag lojalitet hos den tyske kunden?

- Vilka kulturella skillnader måste jag ta hänsyn till när jag gör affärer i Tyskland?

- Vad gäller juridiskt och skattemässigt vid försäljning av varor och tjänster till Tyskland?

- Hur har andra företag planerat sin Tysklandsetablering?

Här hittar du hela programmet med talare samt anmälan.

Tid

22 sep 2017 08:30 - 13:00

Anna-Karin Strömqvist

Näringspolitisk expert, Stockholm
010-47 18 643