På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vidare används cookies för att med hjälp av Google Analytics, Facebook och andra verktyg mäta antalet besökarna på vår webbplats och ta fram statistik och analyser över hur sajten används samt rikta marknadsföring om vårt arbete till dig. Genom att klicka på knappen "Jag godkänner", godkänner du att vi använder cookies. Vill du inte acceptera användning av cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Väljer du att inte acceptera cookies kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor, tex dina personliga inställningar. Läs mer om cookies här

Seminarium: Exportdag Tyskland

Anna-Karin Strömqvist föreläser om ”Marknadstrender och den digitala marknaden” på Tysk-Svenska Handelskammarens halvdagsseminarium i Stockholm den 22 september.

Tyskland är Sveriges viktigaste exportmarknad och en intressant marknad för många av Svensk Handels medlemsföretag.

På seminariet, som anordnas av Tysk-Svenska Handelskammaren i samarbete med Svensk Handel och Svensk Digital Handel kommer bland annat Sampo Päällysaho, Tysklandschef på Clas Ohlson, att dela med sig av sina erfarenheter och råd om vad som krävs för att lyckas på den tyska marknaden. 

Ur innehållet:

- Hur fungerar och hur skapar jag lojalitet hos den tyske kunden?

- Vilka kulturella skillnader måste jag ta hänsyn till när jag gör affärer i Tyskland?

- Vad gäller juridiskt och skattemässigt vid försäljning av varor och tjänster till Tyskland?

- Hur har andra företag planerat sin Tysklandsetablering?

Här hittar du hela programmet med talare samt anmälan.

Tid

22 sep 2017 08:30 - 13:00

Anna-Karin Strömqvist

Näringspolitisk expert, Stockholm
010-47 18 643