På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Publicerad: 2016.11.22  •  
Senast uppdaterad: 2016.11.22

Årets julklapp är VR-glasögonen

Idag utsåg HUI Research Årets Julklapp för tjugonionde året i rad. 2016 anses vara året då tekniken bakom VR-glasögonen slog igenom.

− Även om VR-revolutionen inte är här fullt ut ännu är detta året då tekniken slog igenom, säger Lena Larsson VD på HUI Research.

Årets Julklapp 2016 är en symbol för digitaliseringen och ny teknik kopplat till den starka upplevelsetrenden. Efterfrågan på VR-glasögon kommer sannolikt att explodera framöver i takt med att utbudet och användningsområdena ökar.

VR-glasögonen uppfyller de tre kriterierna:

  • Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
  • Produkten ska representera den tid vi lever i.
  • Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde elelr säljas i ett stort antal enheter Vi lever i den digitala tidsåldern med ständigt ny teknik och nya produkter samtidigt som vi lever i ett upplevelsesamhälle där vi förväntar oss mervärden och förstärkta upplevelser i de flesta situationer.

Med VR-glasögon kan den virtuella världen upplevas på ett helt nytt sätt. Spelvärlden är först ute och här återfinns det största utbudet just nu. Andra möjliga användningsområden är ett museibesök eller en föreläsning, underhållning med konserter och teaterföreställningar eller bara att hålla kontakten med släkt och vänner. Även företag och organisationer kan dra nytta av VR-tekniken.

Tidigare Årets Julklapp

Kommentarer (0)