svenskhandel.se använder cookies
Vi använder cookies för att kunna tillhandahålla vår webbplats och våra digitala tjänster, förbättra din användarupplevelse samt för marknadsföring. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies för dessa ändamål. Du kan själv styra lagringen av cookies i din webbläsare. Läs mer i vår Cookiepolicy >

Publicerad: 2017.12.22  •  
Senast uppdaterad: 2017.12.22

Svensk Handel om julhandeln från Kina

Svensk Handel har under de senaste diskuterat och lyft frågan om problematiken kring den ökade e-handeln från Kina. Vi har bland annat medverkat i Aktuellt, SVT Morgonstudio, Sveriges Radios program Studio Ett och skrivit en debattartikel i Svenska Dagbladet. 

Svensk Handel har lyft frågan om producentansvar och vikten av att globala utmaningar kräver globala lösningar. Svenska handelsföretag kan inte längre acceptera en situation där försäljningen via e-handelsplattformar, som Wish eller Alibaba, undviker eller inte omfattas av de många regler, skatter och avgifter den svenska handeln efterlever. På sikt riskerar det att kosta arbetstillfällen i Sverige, öka risken för skador bland konsumenter och påverka konsumenternas förtroende för e-handeln negativt.

Läs debattartikeln i SvD här 

Lyssna på Mats Hedenström i Studio Ett här

Presskontakt Svensk Handel

010-47 18 650

Kommentarer (0)