svenskhandel.se använder cookies
Vi använder cookies för att kunna tillhandahålla vår webbplats och våra digitala tjänster, förbättra din användarupplevelse samt för marknadsföring. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies för dessa ändamål. Du kan själv styra lagringen av cookies i din webbläsare. Läs mer i vår Cookiepolicy >

Publicerad: 2018.10.18  •  
Senast uppdaterad: 2018.10.18

DollarStore skrämmer sina kunder

För att möta det ökade intresset för Halloween säljer DollarStore allt från godis och kostymer till dödskallar och zombiefigurer. Svensk Handel har pratat med DollarStores vd Bent Holm om deras nya pop-up butik på Regeringsgatan i Stockholm.

Hur kommer det sig att ni valt att öppna en popup-butik fokuserat på just Halloween?

Halloween och DollarStores koncept passar väldigt bra ihop. Det är dessutom ett bra sätt att marknadsföra oss på och visa upp vårt sortiment, särskilt då vi i dagsläget inte har någon butik i centrala Stockholm.

Hur har mottagandet varit?

Riktigt bra! Det finns inga butiker i centrala Stockholm som specialiserar sig på just Halloween samtidigt som det finns en stor efterfrågan på Halloweenprodukter. På så sätt fyller vi en funktion som marknaden saknar.

Hur viktig är Halloween för DollarStores försäljning?

Halloween får en allt större betydelse för försäljningen. Vi har kört all in i år och öppnat den här pop-up butiken och hittills har intresset varit stort.

Upplever ni att intresset för Halloween har ökat de senaste åren?

Ja, intresset för Halloween ökar för varje år. Allt fler pratar om Halloween och fler uppmärksammar högtiden på olika sätt. Vi har köpt in fler Halloweenartiklar än tidigare och dessa säljer väldigt bra.

Mellan 5 oktober och 3 november kommer butiken att vara inriktad på Halloween.

Ta del av Svensk Handels Halloweenrapport nedan.

Kommentarer (0)