Publicerad: 2015.05.11  •
Senast uppdaterad: 2015.05.11

Apoteket och Clas Ohlson in i Svensk Handels styrelse

På Svensk Handels stämma valdes tre nya namn in i branschorganisationen Svensk Handels styrelse. De nya styrelsemedlemmarna är Ann Carlsson, vd Apoteket, Klas Balkow, vd Clas Ohlson och Leif Lindholm, vd Fresks samt Gärdin & Persson.

Utöver de nya namnen omvaldes följande styrelseledamöter:

Ayad Al-Saffar, Ur & Penn AB, Sonat Burman Olsson, Coop Sverige AB, Magdalena Gerger, Systembolaget AB, Sofie Gunolf, Indiska Magasinet AB Ann-Christin Hedebrant, Albert Thun AB, Staffan Lindquist, Ikea Services AB, Martino Pessina, H&M Hennes & Mauritz Sverige AB, Annelie Petersén, Bonvings Skor AB, Freddy Sobin, Consortio Fashion Group, Thomas Strindeborn, Partille Stormarknad AB, Anders Strålman, Axfood AB, Anders Svensson, ICA Sverige AB, Claes-Göran Sylvén, Varuhuset Flygfyren AB, Anette Wesström Sundqvist, Fourfield Scandinavia AB.

Fredrik Persson, Axel Johnson AB, omvaldes som styrelseordförande.

Enligt Svensk Handels stadgar är Svensk Handels vd Karin Johansson självskriven i styrelsen.

Avgående styrelseledamöter är Anders Halvarsson, Livehill AB, Per-Olof Lind, Lindri Konfektions AB och Torsten Jansson, New Wave Group AB.

Hans Tjernström

Presschef, Stockholm