På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vidare används cookies för att med hjälp av Google Analytics, Facebook och andra verktyg mäta antalet besökarna på vår webbplats och ta fram statistik och analyser över hur sajten används samt rikta marknadsföring om vårt arbete till dig. Genom att klicka på knappen "Jag godkänner", godkänner du att vi använder cookies. Vill du inte acceptera användning av cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Väljer du att inte acceptera cookies kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor, tex dina personliga inställningar. Läs mer om cookies här

Publicerad: 2015.05.11  •
Senast uppdaterad: 2015.05.11

Apoteket och Clas Ohlson in i Svensk Handels styrelse

På Svensk Handels stämma valdes tre nya namn in i branschorganisationen Svensk Handels styrelse. De nya styrelsemedlemmarna är Ann Carlsson, vd Apoteket, Klas Balkow, vd Clas Ohlson och Leif Lindholm, vd Fresks samt Gärdin & Persson.

Utöver de nya namnen omvaldes följande styrelseledamöter:

Ayad Al-Saffar, Ur & Penn AB, Sonat Burman Olsson, Coop Sverige AB, Magdalena Gerger, Systembolaget AB, Sofie Gunolf, Indiska Magasinet AB Ann-Christin Hedebrant, Albert Thun AB, Staffan Lindquist, Ikea Services AB, Martino Pessina, H&M Hennes & Mauritz Sverige AB, Annelie Petersén, Bonvings Skor AB, Freddy Sobin, Consortio Fashion Group, Thomas Strindeborn, Partille Stormarknad AB, Anders Strålman, Axfood AB, Anders Svensson, ICA Sverige AB, Claes-Göran Sylvén, Varuhuset Flygfyren AB, Anette Wesström Sundqvist, Fourfield Scandinavia AB.

Fredrik Persson, Axel Johnson AB, omvaldes som styrelseordförande.

Enligt Svensk Handels stadgar är Svensk Handels vd Karin Johansson självskriven i styrelsen.

Avgående styrelseledamöter är Anders Halvarsson, Livehill AB, Per-Olof Lind, Lindri Konfektions AB och Torsten Jansson, New Wave Group AB.

Hans Tjernström

Presschef, Stockholm