Publicerad: 2015.05.06  •
Senast uppdaterad: 2015.05.06

Mats Hedenström ny näringspolitisk chef på Svensk Handel

Mats Hedenström har anställts som ny näringspolitisk chef på Svensk Handel. Mats är i dag tillväxtdirektör på Länsstyrelsen i Stockholms län och tillträder sin nya tjänst den 1 augusti.

Mats Hedenström- Jag är mycket glad att kunna rekrytera Mats Hedenström till den viktiga tjänsten som näringspolitisk chef. Han har en gedigen bakgrund och har arbetat med frågor som har direkt bäring på Svensk Handels verksamhet, säger Svensk Handels vd Karin Johansson.

- Handeln är en viktig bransch, dels för att ge jobb åt unga och andra som annars kan ha svårt att komma in på arbetsmarknaden och dels för att finnas i framkant i frågor som hållbarhet och stadsutveckling. Jag ser fram emot att vara en aktiv del i det arbetet och att bidra i Svensk Handels förändringsarbete, säger Mats Hedenström.

Mats Hedenström har tidigare arbetat som regionchef för E.ON Sverige AB i Stockholm, marknadsdirektör på Kista Science City, evenemangsansvarig på Stockholm Visitors Board och borgarrådssekreterare i Stockholms stad. Han har också varit ordförande i AIK Hockey.

Mats Hedenström efterträder Yvonne Ingman som har valt att gå i pension efter 12 år.