På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Publicerad: 2009.10.05  •  
Senast uppdaterad: 2015.02.20

Övriga rapporter

Black Friday på frammarsch i Sverige

Rapporten

   

Vilka är förutsättningarna för fler växande företag inom detaljhandeln

HUI rapporten

Visstidsanställningar i detaljhandeln och hotell och restaurang

Varierande efterfrågan ger stort behov av visstidsanställda medarbetare.
 

Visstidsanställningar i detaljhandeln

 

Levande stadskärna - kartläggning av hot och möjligheter (Februari 2015)

En rapport från Svensk Handel, Fastighetsägarna och Stadsliv AB 

Levande stadskärnor

 partihandeln rapport  

Så ser företag och anställda i partihandeln på bemanningsfrågan (Januari 2012)

Svensk Handel och Handelsanställdas Förbunds rapport om hur bemanningsföretag fungerar i partihandeln. 

Slutrapport partihandeln. 

heltid detaljhandel

Heltidsgruppens slutrapport (Januari 2012)

Svensk Handel, KFO och Handelsanställdas förbund presenterar en gemensam rapport om heltidstjänster i detaljhandeln.

Heltidsgruppens slutrapport.

rätt till heltid

Rätt till Heltid – konsekvenser för handelssektorn (2008)

HUI Research kartlägger vad en lagstadgad rätt till heltid skulle innebära för handeln. 

Rätt till heltid - konsekvenser för handelssektorn. 

handelns kompetensbehov

Handelns kompetensbehov (September 2011) 

Rapporten beskriver handelns rekryteringsbehov och inom vilka områden som handelns företag upplever svårigheter att hitta rätt kompetens.

Handelns kompetensbehov.

sociala medier guide

Guide för sociala medier (November 2011)

Den här guiden är till för dig som vill veta mer om vad de sociala medierna egentligen handlar. Med lite korta tips och tricks ger den dig att inspiration för att komma igång.

Guide för sociala medier.

miljöbroschyr

Råd om farliga kemikalier i varor

Läs Svensk Handels tips för att du som företag ska få kontroll på farliga kemikalier i varor.

Råd om farliga kemikalier i varor. 

 reser vi när vi handlar

Så reser vi när vi handlar

7 av 10 konsumenter anser att pris, utbud och närhet är viktigast när de väljer dagligvarubutik. Det visar Svensk Handels färska enkätundersökning bland 2000 konsumenter i åldersgruppen 16 år och uppåt.

Så reser vi när vi handlar.