På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Publicerad: 2015.03.11  •  
Senast uppdaterad: 2015.04.21

Verksamhet

Svensk Handels vision - Svensk Handel ska vara det självklara valet för handelns företag.

Svensk Handel ska göra uppenbar nytta och bidra till att medlemsföretagen stärker sin konkurrenskraft på ett sätt som gör det självklart för handelns företag att vilja vara medlemmar hos Svensk Handel.

 

Svensk Handels mål

  • Handelns Löfte - handeln som jobbskapare för unga och nyanlända
  • Synliggöra handelns framtidsutmaningar och digitaliseringens konsekvenser
  • Ökad närvaro i regionala och sociala medier
  • Utveckla dialogen med regeringsföreträdare och andra beslutsfattare
  • Samtal med strategiska kommuner om handelns betydelse
  • Fortsätta påverka i frågan om kostnaden att anställa unga
  • Genomföra tema aktiviteter med säkerhetsinriktning
  • Konkurrenskraftiga kollektivavtal 
  • Medlemsnära information och utbildning i arbetsmarknadsfrågor
  • Ökad användning av Arbetsgivarguiden
  • Vässa påverkansarbetet i arbetsmarknadsfrågor
  • Fokuserad medlemsvärvning 
  • Förtydliga och förbättra medlemserbjudandet 
  • Förstärkt medlemsdialog – besök, samtal, nätverk
  • Målgruppsanpassad information till medlemmarna
  • Utveckla Vision 2025
  • Utvecklad och förbättrad ekonomisk rapportering
  • Resurs- och kostnadseffektiv organisation – förenkla processer
  • Utvecklad samverkansmodell med branschorganisationerna
  • Tydliga ägardirektiv för dotterbolagen