På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Konsumenträtt

Kunskap inom konsumenträtt ger en ovärderlig grund för alla som i sitt arbete kommer i kontakt med konsumenter och ställs inför konsumenträttsliga frågor och problem. Genom en ökad kunskap inom detta område kan bl.a. reklamationer hanteras på ett mer kostnadseffektivt sätt och ett mer professionellt kundbemötande ges. ”Kunden har alltid rätt” är en sanning med modifikation. Lär dig hur du undviker att hamna i tvister eller löser eventuella tvister på ett kostnadseffektivt och serviceinriktat sätt. Kursen vägleder dig genom konsumentlagstiftningen och bjuder dig på diskussion om såväl relevanta regler som praktiska situationer inom de aktuella rättsområdena.

Deltagare/Förkunskap

Kursen riktar sig främst till dig som genom ditt arbete kommer i kontakt med konsumenter och/eller konsumenträttsliga frågeställningar. Inga förkunskaper krävs.

I kursavgiften ingår kursmaterial samt förmiddagskaffe.

Du lär dig

  • grundläggande bestämmelser i konsumenträtt,
  • vad som utgör fel i vara,
  • vad som utgör dröjsmål,
  • aktuella påföljder vid fel i vara och dröjsmål,
  • reklamationshantering,
  • innebörden av lämnad garanti,
  • regler för avbeställning,
  • vad som gäller vid handpenning,
  • vad som gäller vid tillgodokvitton och presentkort,
  • vad gäller vid öppet köp, byte och reklamation.

Kurstillfällen

  • 8 Feb 2018 09:00 - 12:00, Göteborg Boka
  • 13 Feb 2018 09:00 - 12:00, Stockholm Boka
  • 7 Mar 2018 09:00 - 12:00, Jönköping Boka
  • 18 Apr 2018 09:00 - 12:00, Malmö Boka

Pris

Medlemspris 2000 kronor. Övriga betalar 2500 kronor.