På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vidare används cookies för att med hjälp av Google Analytics, Facebook och andra verktyg mäta antalet besökarna på vår webbplats och ta fram statistik och analyser över hur sajten används samt rikta marknadsföring om vårt arbete till dig. Genom att klicka på knappen "Jag godkänner", godkänner du att vi använder cookies. Vill du inte acceptera användning av cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Väljer du att inte acceptera cookies kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor, tex dina personliga inställningar. Läs mer om cookies här

Publicerad: 2015.04.07  •  
Senast uppdaterad: 2015.04.07

Lyckas på sociala medier

Med sociala medier kan man marknadsföra sina varor och skapa en trogen kundkrets, om man gör rätt. Du kan skapa mjuka värden och skapa ett intresse för dina produkter. Här följer tips på vägen.

  • Blogga om företaget och dess produkter. Håll ett personligt tilltal och låt läsarna följa med bakom kulisserna, tycka till om vad ni ska satsa på och hur ni ska göra saker. Om du säljer kläder kan du till exempel ge skötselråd, tips på hur man kombinerar olika produkter och berätta om dina inköpsresor. För extra kundpåverkan låter du kunderna tycka till om vad du ska beställa in efter inköpsresan.
  • Du behöver inte finnas överallt. Satsa på ett forum i taget, och gå vidare först när du kan det ordentligt.
  • Låt din närvaro i sociala medier ta tid. Det tar tid att skapa bra texter och bilder och att svara på kommentarer, men gör du rätt kommer du få tillbaka mycket mer än det kostade att göra inlägget.
  • Sätt alltid kunden i fokus. Du ska skriva om det kunden vill veta, inte det du vill ha ut. Det är genom att skapa texter och bilder som kunden vill ha som du får trogna följare.

Vill du veta mer om hur du lyckas på sociala medier? Läs vår guide för sociala medier här nedan.

Hans Tjernström

Presschef, Stockholm
076-781 86 96

Kommentarer (0)