På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vidare används cookies för att med hjälp av Google Analytics, Facebook och andra verktyg mäta antalet besökarna på vår webbplats och ta fram statistik och analyser över hur sajten används samt rikta marknadsföring om vårt arbete till dig. Genom att klicka på knappen "Jag godkänner", godkänner du att vi använder cookies. Vill du inte acceptera användning av cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Väljer du att inte acceptera cookies kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor, tex dina personliga inställningar. Läs mer om cookies här. 

Publicerad: 2015.04.13  •  
Senast uppdaterad: 2015.04.13

Påminnelse

Många som blivit utsatta för en bluffaktura och som kontaktar oss på Svensk Handel är oroliga för vad som ska hända om de inte betalar.

Ladda ner vår App! App store / Google Play

Påminnelse skickas normalt ut cirka en vecka till tio dagar efter förfallodagen. När du får en påminnelse på den tidigare bestridna fakturan rekommenderar vi att du även bestrider den på samma sätt som när du hanterar en bluffaktura.

Formulera dig enligt förslaget och mejla till den som skickat ut påminnelsen.

Ibland skickas påminnelser för påstådda avtal längre tillbaka i tiden. Om du inte känner igen företaget så ber du om underlaget för kravet.

Tipsa om bluffaktura