På svenskhandel.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här

Publicerad: 2015.04.13  •  
Senast uppdaterad: 2015.04.13

Påminnelse

Många som blivit utsatta för en bluffaktura och som kontaktar oss på Svensk Handel är oroliga för vad som ska hända om de inte betalar.

Ladda ner vår App! App store / Google Play

Påminnelse skickas normalt ut cirka en vecka till tio dagar efter förfallodagen. När du får en påminnelse på den tidigare bestridna fakturan rekommenderar vi att du även bestrider den på samma sätt som när du hanterar en bluffaktura.

Formulera dig enligt förslaget och mejla till den som skickat ut påminnelsen.

Ibland skickas påminnelser för påstådda avtal längre tillbaka i tiden. Om du inte känner igen företaget så ber du om underlaget för kravet.

Tipsa om bluffaktura