Konsumenträtt

Kundens beställning - returer och försenade varor

Det kan vara svårt att hålla reda på alla EU-rättsliga krav som finns för en e-handelsverksamhet. Under detta seminarium går vi igenom vad man ska tänka på under kundens beställningsflöde och hur ska man agera vid returhantering samt vad som gäller vid leveransförseningar. 

Du lär dig mer om:

  • Vilka informationskrav som ställs på beställningsprocessen
  • Vad ett köpeavtal ska innehålla
  • Vad som gäller vid olika typer av returer som ångerrätt, reklamation, öppet köp och bytesrätt
  • Krav relaterade till den lagstadgade ångerrätten
  • Regler för reklamation, tidsfrister och bevisbörda
  • Vad som utgör dröjsmål i leverans och aktuella påföljder

Seminariet riktar sig till: E-handlare, webbutvecklare, bolagsjurister och andra liknande roller.

När

19 oktober 2021 kl. 09.00 – 10.30. Sista anmälningsdag 15 oktober. Länk till seminariet skickas ut dagen innan.

Pris

Kostnadsfritt för medlemmar (uppge organisationsnummer vid anmälan). Övriga betalar 1 000 kronor exkl. moms (fakturaadress samt organisationsnummer lämnas vid anmälan).

Föreläsare

  • Jolanda Girzl, näringspolitisk expert, Svensk Handel
  • Stina Hellberg, jurist, Svensk Handel Juridik

Tips!

Passa på och anmäl dig även till det kommande seminariet; Reklamation - felaktiga varor och kundens rättigheter den 10 november kl. 9.00-10.30.