Konsumenträtt

Kundens rättigheter vid reklamation

Har kunden alltid rätt? Företag som har en bra reklamationshantering kan både minska sina administrativa kostnader och samtidigt öka kundnöjdheten. För att säkerställa att du har bra rutiner kring reklamationshantering är det viktigt att du vet hur långt din verksamhets juridiska ansvar sträcker sig och vilka rättigheter kunden har. 

 

Med rätt kunskap kan du fatta korrekta beslut samt bli medveten om vad som är en rättslig skyldighet och vad som är ren goodwill.

Under detta seminarium lär du dig mer om:

  • Vid reklamation av felaktig vara – vad kan ligga bakom?
  • Vilka är de aktuella påföljderna vid reklamation av felaktig vara?
  • Skadestånd – vilken skyldighet har du att ersätta kunden?
  • Vad innebär ett täckningsköp?

Seminariet riktar sig till: Kundtjänst, reklamationsansvariga, bolagsjurister och andra liknande roller.

När

10 november kl. 09.00 – 10.30. Sista anmälningsdag den 8 november. Länk till seminariet skickas ut dagen innan.

Pris

Kostnadsfritt för medlemmar (uppge organisationsnummer vid anmälan). Övriga betalar 1 000 kronor exkl. moms (fakturaadress samt organisationsnummer lämnas vid anmälan).

Föreläsare

  • Jolanda Girzl, näringspolitisk expert, Svensk Handel
  • Stina Hellberg, jurist, Svensk Handel Juridik

Tips!

Passa på och anmäl dig även till det kommande seminariet; Var redo - nya konsumenträttsliga regler från 1 januari den 17 december kl. 9.00-10.30.