Hoppa till innehåll

Webbinarium: Vad är ett miljöpåstående och vilka regler gäller för marknadsföring?

istock-1330098751.jpg

Om du använder miljöpåståenden i reklam finns det högt ställda krav på tydlighet. Har du koll på hur ni får använda miljöpåståenden i reklam?

Svensk Handel bjuder in till ett webbinarium där du får mer kunskap i frågan: 

  • Vad som anses vara ett miljöpåstående

  • Grundläggande regler för marknadsföring av miljöpåståenden

Seminariet riktar sig till marknadsansvariga, bolagsjurister och andra liknande roller.

Tid: Torsdag 30 mars kl. 8:30-9:00 

Plats: Digitalt. Länk till webbinariet kommer att skickas ut till de som anmält sig.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy.