Svensk Handels kurser i samarbete med StigFram

Vässa kompetensen. Tillsammans med StigFram har vi tagit fram ett antal kurser till riktigt bra pris för dig som medlem.

StigFram

Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder tydligt och starkt ledarskap, utvecklingsmöjligheter och värderingar som rimmar med de anställdas värderingar, man ska ha roligt på jobbet, ständigt jobba med employer branding och inte minst ha proaktiva och effektiva medarbetare som såklart även ska vara ytterst engagerade. Samtidigt har mötet med kunden aldrig varit så viktigt och avgörande som idag, kunden har alltid rätt och kunden ska såklart alltid vara nöjd, över förväntan nöjd. I tillägg till detta ska företaget såklart öka sin lönsamhet. Det är med andra ord mycket att hålla koll på idag, och med ett samlat ord kallas det företagskultur.

Historia

StigFram grundades av retailgurun Gunnar Ström 1997. Han kom på idén till StigFram under tiden då han drev en rad olika företag, däribland Dobber, Marc O´Polo, Esprit, Getti Spa, Peak Performance, där han ville få sina medarbetare att verkligen brinna för varumärkena lika mycket som han gjorde, han ville skapa engagemang på en helt ny nivå. Ett flertal konsulter fick chansen att hjälpa till, men till slut insåg Gunnar att den teoretiska kunskap som presenterats inte var nog, det krävdes att någon som verkligen gjort det själv klev in.

Utbildning inom ledarskap, sälj & service, marknadsföring och Visual Merchandising

Vi på StigFram ser på kunskap som en strategisk tillgång för individen, gruppen och organisationen. Vill man att ledare och medarbetare ska prestera utöver det vanliga och trivas bättre än någon annanstans måste man idag erbjuda kompetensutveckling. Du och dina medarbetare inte bara utvecklas, resultatet vi strävar efter i varje kurs är så mycket mer, däribland lägre personalomsättning, högre NKI och medarbetarindex och givetvis en ökad lönsamhet.

StigFram och svensk Handel

Under 2019 inleder Svensk Handel ett samarbete med StigFram. De kurser som tagits fram berör följande:

Att leda en framgångsrik verksamhet 
Ledarskap (Dagligt ledarskap) 
Sälj & Service 
Butikens Pengar 
Visual Merchandising 
Marknadsföring & Sociala Medier 

Läs mer om kommande kurser här.

Anmälan

Vid anmälan till kurs skicka nedan info direkt till StigFram via svenskhandel@stigfram.se

• namn
• titel
• butik
• önskad kurs
• fakturaadress
• datum

Best In Service – Träning och mätning i vardagen

StigFram erbjuder även ett digitalt tränings-och mätningsverktyg för att skapa högre engagemang, utveckling samt ökad lönsamhet i butiken. Den möjliggör fortsatt träning i praktiken, och bidrar därmed till att utbildning förblir en investering och inte en kostnad.

Läs mer om Best in service.

Nulägesanalys

Ta tempen på er verksamhet och kartlägg hur den faktiskt ser ut. Med intervjuer av nyckelpersoner i er organisation, analyser av resultat samt åtgärdsförslag på förbättringspunkter erbjuder StigFram en helhetslösning för hur er organisation inte bara kan öka sin lönsamhet men också få en vinnande företagskultur och därmed bli en attraktiv arbetsgivare.

Läs mer om Nulägesanalys.

Vill du veta mer om Best In Service eller Nulägesanalys?
Tveka inte på att höra av dig till StigFram på:
Mail: svenskhandel@stigfram.se
Tel: 08 522 536 00

Publicerad: 2019.02.15 Senast uppdaterad: 2019.02.15

Skriv en kommentar