D-Congress 2020 – Värderingsdriven handel

I en global värld ökar underlaget för konsumtion och med det även jordens behov av klimatkompensation. I den digitala eran ser vi nya kundbeteenden i en mer bestämd konsumentgrupp. Och den kräver att vi säljer på deras villkor – med hänsyn till den värld vi lever i. D-Congress 2020 upplaga handlar om värderingsstyrd handel. 

D-Congress arrangeras av Svensk HandelSvensk Digital Handel och Svenska Mässan varje år. Med 2 200 besökare, 110 utställare över 60 talare är det Sveriges största e-handelsevent för hela ekosystemet inom e-handel. Här samlas marknadsförare, utvecklare, ledningsgrupper, e-handelsansvariga, logistiker, operation managers, SEO-specialister, business controllers, IT-chefer, digital officers, e-commerce managers, varumärkesansvariga, growth hackers, digitala marknadsförare och alla däremellan.

Värderingsstyrd handel

I en digitalt sammankopplad värld finns ny mark att ta för handeln, vilket också redan sker. Vi når marknader och målgrupper som vi tidigare inte hade möjligheten att nå. Men, med det ökar också vårt behov av att förstå och närma oss villkoren som omgärdar dessa marknader och konsumenter samt de premisser som förväntas av desamma. 

Redan idag har nya och innovativa uppstickare kört om sina konkurrenter och de mer proaktiva jättarna gör stora omställningar som går mot värderingsstyrd handel. Som tar hänsyn till människor, djur och natur inte bara i slutet av konsumtionskedjan, utan även vid produktionscykelns början. Värderingsdrivna varumärken växer dubbelt så snabbt som sina konkurrenter och på D-Congress den 5 mars i Göteborg uppmärksammar vi några av de mest framgångsrika.

Inspirerande föreläsare inom Purpose driven commerce

Karin Johansson, VD på Svensk Handel, kommer att tala och finnas på plats och får sällskap av många inspirerande personer på temat ”Purpose driven commerce.”.

Tid

5 mar 2020 08:00 - 16:00

Plats

Svenska Mässan, Göteborg