Butiken som social mötesplats

Butiken som mötesplats

Forskarwebbinarium Handelsrådet: Vad krävs för att butiker ska fungera som sociala mötesplatser och skapa värde för såväl besökare och butiksinnehavare som lokalsamhället? Direktsänt webbinarium via Zoom, 29 januari, klockan 8.30.

Handelsrådet och HUI bjuder in till ett direktsänt webbinarium med Karin M Ekström på temat ”Butiken som mötesplats”.

Den sociala mötesplatsen

Hör Karin M Ekström, professor vid Högskolan i Borås, tala om vilken roll butiken har som social mötesplats i olika delar av landet, och vilken samhällsnytta en butiksetablering kan få utanför storstäderna.

Karin M Ekströms forskningsprojekt har genomförts i Eslöv, Ullared och Vingåker. I projektet undersöktes förutsättningarna för att utveckla butikens roll som social mötesplats, parallellt med att identifiera utmaningar, hinder och framgångsfaktorer.

Karin M Ekström är professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Högskolan i Borås. Hennes forskning är inriktad mot konsumentbeteende och konsumtionskultur med fokus på bland annat konsumtionens mening(ar), hållbar konsumtion, familjekonsumtion och konsumentsocialisation.

Anmäl dig här

Webbinariet genomförs digitalt via Zoom, en lyssningslänk kommer att skickas ut två dagar före. Det finns möjlighet att ställa frågor under sändningen.

Anmälan sker senast den 27 januari via Handelsrådets hemsida >

Tid

29 jan 2021 08:30 - 09:30

Plats

Webbinarium (Zoom)