Kursdeltagare

Intensivkurs: Handelns digitala transformation

Handeln genomgår stora förändringar. Kraven och förväntningarna från konsumenterna stiger. Vad är det som driver den digital transformation inom branschen? StigFram har i samarbete med Handelsrådet tagit fram en intensivkurs om handelns digitala transformation. Kursen är kostnadsfri för dig som är medlem (ordinarie pris 2500 kronor).

Konsumenten är en stor drivkraft och idag förväntar sig allt fler en digital och sömlös kundupplevelse. Digital transformation är ett kontinuerligt arbete där konsumenten är en stor drivkraft i den digitala transformationen.

Hur drar vi nytta av den digitala utvecklingen?

Vi går igenom handelns digitala utveckling de senaste åren. Hur har digitaliseringen påverkat handeln och handelns förutsättningar? Vi tittar på hur bland annat internets framväxt, påverkat köpmönster och köpbeteenden och förändrat våra konsumtionsmönster.

Vi går sedan igenom fakta och statistik på hur butiker och ehandel inte bara kan samexistera men även dra nytta av varandras olika styrkor.

Under denna intensivkurs går vi igenom följande delar:

  • Handelns digitalisering – en översikt
  • E-handel och butiksdöden, fakta och myter
  • Digitaliseringens möjligheter
  • Konsumentbeteende
  • Trender
  • Drivkrafter
  • Möjligheterna i den digitala transformationen
  • Hur ska man tänka i sin verksamhet för att möta konsumentens behov.

Kursledare: Helena Mattsson

Anmäl dig här: svenskhandel@stigfram.se 
(det finns ett begränsat antal platser, varför vi praktiserar Först till kvarn)

Vid frågor, använd e-post ovan. 

Tid

17 mar 2020 08:30 - 10:30

Plats

City Conference Center Stockholm