Så lyckas du på den tyska marknaden

Välkommen till ett fullmatat seminarium om hur ditt företag blir framgångsrikt i Tyskland! Du kommer få konkreta råd, inspiration och strategier för att lyckas med din etablering.

Lär dig allt om den tyska näringslivsstrukturen, marknadspotentialen och vilka kulturella skillnader du bör känna till när du gör affärer i Tyskland. Dessutom får du lyssna till och inspireras av Mackmyra, Climeon och Butikskonsult som berättar hur de tog sig an den stora tyska marknaden.

När: 20 september 2019, kl 08.30 - 13.00
Var: Tysk-Svenska Handelskammaren, Valhallavägen 185, Stockholm

Innehåll
- Vad är typiskt för den tyska marknaden?
- Var finns den bästa marknadspotentialen?
- Hur tänker den tyska konsumenten?
- Vilka kulturella skillnader måste jag ta hänsyn till?
- Hur hittar jag affärspartner?
- Vad gäller juridiskt och skattemässigt?
- Vad behöver jag veta kring märkning och förpackningskrav?
- Hur har andra företag planerat sin Tysklandsetablering?
- Hur når jag ut i tyska medier?

Hela programmet och alla talare hittar du här.

För vem
Seminariet riktar sig till svenska B2B- och B2C-företag samt startups som planerar att börja sälja produkter och tjänster på den tyska marknaden eller en etablering på plats. Är ditt företag redan verksamt i Tyskland? Delta gärna för att få råd om hur ni kan lyckas ännu bättre.

Anmälan och kostnader
Deltagaravgift för medlemmar i Tysk-Svenska Handelskammaren, Svensk Handel och Teknikföretagen är 1400 kronor. Övriga betalar 2300 kronor. Moms tillkommer. Vid avbokning senare än 15 september debiteras hela beloppet, men platsen kan överlåtas. Frukost och lunch ingår i priset. Vi erbjuder även möjlighet till individuella samtal med våra partner. Vill du vara garanterad ett möte ber vi dig meddela oss det i din anmälan.

Anmäl dig här>>

Tid

20 sep 2019 08:30 - 13:00

Plats

Tysk-Svenska Handelskammaren, Valhallavägen 185, Stockholm