Deltagare på kurs: Så lyckas du på den tyska marknaden

Webbinarium: Så lyckas du på den tyska marknaden

Den 21 oktober klockan 9–12 bjuder Tysk-Svenska Handelskammaren i samarbete med Svensk Handel in till ett webbinarium om hur ditt företag blir framgångsrikt i Tyskland. Du får konkreta råd, inspiration och strategier för att lyckas med din etablering.

Tyskland är världens fjärde största ekonomi, Europas ekonomiska motor och har flera år i rad rankats som Sveriges viktigaste exportmarknad. 

Om du vill göra affärer i Tyskland är det bra att ha koll på den tyska näringslivsstrukturen, marknadspotentialen och de kulturella skillnaderna som råder. Vid det här webbinariet får du ta del av Bookbeats resa när de tog sig an den tyska marknaden, Invest in Bavarias erfarenheter av sin etablering i Bayern, ett av Tysklands viktigaste ekonomiska nav. Och Prime Penguin berättar om hur digitaliseringen kan underlätta din logistik i Tyskland.

För vem är webbinariet?

Webbinariet vänder sig till svenska B2B- och B2C-företag samt startups som planerar att börja sälja produkter och tjänster på den tyska marknaden eller en etablering på plats. Och om du redan är etablerad i Tyskland, delta ändå för att få råd och tips om hur ditt företag kan lyckas ännu bättre. 

Reducerat pris för dig som är medlem i Svensk Handel

Deltagaravgiften (inkl video och presentation) är 1 600 kronor för dig som är medlem i Svensk Handel. Övriga betalar 2 500 kronor. Moms tillkommer.

Se program och anmäl dig på handelskammer.se >

Tid

21 okt 2020 09:00 - 12:00

Plats

Webbinarium Tysk-Svenska Handelskammaren

Jolanda Girzl