Purpose Driven Commerce – årets tema på D-Congress 2020

I en handel som styrs allt mer av konsumenterna blir värderingar som rör miljö, människor och samhälle språngbrädor för mer försäljning. Värderingsdrivna varumärken växer dubbelt så snabbt som sina konkurrenter och på D-Congress den 5 mars i Göteborg uppmärksammar vi några av de mest framgångsrika.

Att jobba värderingsdrivet är mer än ett Corporate Social Responsibility-projekt (CSR). Det handlar om att gå i djupet med vad ditt företag kan bidra med till sin omvärld. I allt du gör och är. Idag behöver ett varumärke inte bara sätta kunden först, utan leva värderingar som främjar anställda och samhälle utifrån den ärligt ställda frågan Varför

Värderingsdriven handel på frammarsch

Förväntningarna och kraven på att varumärken ska vara värderingsdrivna kommer från omvärlden och gör sig allt mer gällande. Konsumenter vill köpa produkter från företag som delar deras värderingar och som gör världen bättre, anställda vill jobba för företag vill mer och investerare vill investera i dem. Men det handlar inte enbart om att skapa ett starkt varumärke – det handlar om försäljning.

Värderingsdrivna varumärken växer dubbelt så snabbt som sina konkurrenter (Kantar Report 2020). 33 procent av konsumenterna väljer redan idag att köpa mer hållbara produkter och 21 procent menar på att de vill göra det i framtiden (Unilever Sustainable Brands Summary). På D-Congress den 5 mars i Göteborg uppehåller vi oss kring några av de bästa. 

Föreläsare på D-Congress 2020

Vår första Keynote på D-Congress 2020 är Afdhel Aziz – en av världens ledande experter på marknadsföringsinnovation och kraften i Brand Purpose. Han är en prisbelönt marknadsförare som har lett varumärken som Procter & Gamble, Heineken, Absolut och Nokia, i London och New York. Afdhel har bland annat varit talare vid Forbes CMO SUmmit, Cannes Lions, SXSW, Advertising Week och hans arbete har presenterats i tidningar som New York Times, Vice, Fast Company, The Guardian, Coolhunting, Billboard, Hypebeast.

Hans passion är varumärken och företagskultur som krafter som gör gott, han är medförfattare till boken Good is the New Cool: Market Like You Give a Damn. Han är en vanligt förekommande skribent i FORBES där han skriver om hur purpose driver affärer och social påverkan.

Andra talare är Chris Folayan, grundare till Mall for Africa och Therese Ahlström Brodowsky, MD, Volvo M. Övriga talare kommer att kommuniceras löpande.

Läs mer om D-Congress 2020 >

Publicerad: 2019.11.18 Senast uppdaterad: 2019.11.18 Kategori: Hållbar handel Nyheter

Skriv en kommentar