Kjell & Co fick "folkets röst"

Svensk Handels event Retail Awards 2022 som hölls för femtonde gången den 6 oktober på Stockholm Waterfront var en storstilad galakväll där man inte sparade på krutet för att utse och hylla handelns stjärnor. Och visst var det härligt med glitter och glamour, men viktigast av allt är att de som vann verkligen är inspirationskällor och föredömen inom sina respektive områden.

I åtta av nio kategorier utsågs vinnaren bland alla nominerade av en jury. I den nionde kategorin ”Årets köpupplevelse” utsågs vinnaren genom en öppen omröstning. Årets köpupplevelse gick till Kjell & Co som var de som fick ”folkets röst” för sin målmedvetna satsning på kundservicen i såväl fysisk som digital butik.

Att företaget är glada över utmärkelsen råder inga tvivel om:

Vi är väldigt stolta och glada över att konsumenterna valt ut Kjell som den bästa köpupplevelsen. Det går knappt att få ett bättre erkännande för den unika omnikanalsmodell vi skapat, med fokus på att hjälpa kunden där och när den behöver oss som mest, säger Per Frykebrant som är director of communications hos Kjell & Co.

Utmärkelsen ger oss extra energi att fortsätta utveckla nya lösningar som gör våra kunders liv bättre med hjälp av teknik, fortsätter han.

Kjell & Co har som bärande idé kring kundservicen att kunden ska få samma fina hjälp och service oavsett om man befinner sig i en fysisk butik eller handlar i butiken på nätet. Det handlar om en allmänt hög servicegrad, men också att varje medarbetare ska besitta mycket kunskap om sortimentet, och kunna förmedla det så att kunden inte själv behöver vara kunnig.

Svensk Handels vd, Sofia Larsen kommenterar Årets Köpupplevelse:

Kjell & Co är verkligen värdiga vinnare i Årets Köpupplevelse. Nu när handeln befinner sig i allt tuffare tider, är det så roligt att få vara med och lyfta fram allt som är så bra i den svenska handeln. Vi behöver precis sådana här ljuspunkter som Retail Awards utgör.

Här är juryns motivering till Kjell & Co plats i finalen:

Kjell & Co
Kjell & Co har med en utvecklad och väl fungerande strategi lagt en grund för att kunna ge fenomenal personlig service och rådgivning i stor skala i både fysiska och digitala kanaler. Deras satsning på live shopping är omåttligt populär där de också är pionjärer med att använda den egna personalen i one-on-one shopping.

Här hittar du alla vinnare.

 

Publicerad: 2022.10.13 Senast uppdaterad: 2022.10.13 Kategorier: Nordic Retail Summit och Retail Awards, Retail Awards 2022