Community nytt grepp för KICKS

På Svensk Handels gala Retail Awards ska vinnare utses i nio kategorier. I kategorin Årets digitala satsning är ett community för skönhetsintresserade en av finalisterna. Här tar vi en lite närmare titt på KICKS Beauty Talks.

Kicks – Finalist i kategorin Årets digitala satsning

Skönhet är ett ämne som engagerar och det har Kicks tagit fasta på genom att skapa communityt KICKS Beauty Talks, för den som älskar make up och skönhetsprodukter. Användarna delar tips och bilder, kan diskutera intressen i olika trådar, ställa frågor i communitychatten och både ta emot och ge goda råd kring produkter och deras användning. För de riktigt aktiva medlemmarna finns även möjlighet att bli en Beauty Tester och testa nya produkter, allt i en vänlig och trygg atmosfär där medlemmarna kan vara personliga och verkligen dela med sig.

- Vi är jätteglada över att vara finalist i ett så starkt startfält. KICKS Beauty Talks är en modig och långsiktig digital satsning som tillför tydligt värde, både för kunderna som söker sig dit och till KICKS affär där vi redan ser positiva resultat, säger Carola Lundell, CMO på KICKS.

Nu är KICKS med Beauty Talks en av finalisterna i Svenska Handels årliga tävling Retail Awards som hålls på Stockholm Waterfront den 6 oktober. Vi har talat med Carola Lundell, som är CMO på KICKS.

- Varför startade ni KICKS Beauty Talks, och har det motsvarat era förväntningar hittills?

- Vi har upplevt ett stort engagemang från våra kunder i sociala medier och inte minst vår liveshopping så det var ett naturligt nästa steg att skapa en mötesplats för alla skönhetsintresserade. Vi hade högt ställda förväntningar och än så länge har dessa överträffats vad gäller såväl antal medlemmar som engagemangsnivå, säger Carola Lundell.

Här är juryns motivering till finalplatsen:

Kicks har fortsatt accelerera sin digitala transformation där man 2021 lanserade KICKS Beauty Talks.  Ett community med tydligt gamifieringsinnehåll med syfte att inspirera och engagera mer än 2,7 miljoner klubbmedlemmar. En digital mötesplats där skönhetsintresserade ska kunna samlas, hitta inspiration och utbyta erfarenheter.

 

Retail Awards hålls den sjätte oktober på Stockholm Waterfront

Det blir en härlig kvälll där branschen träffas och handelns stjärnor hyllas. Dessutom möter publiken den heta artisten Daniela Rathana.

Läs mer om Retail Awards och boka era biljetter här.

Johanna Strid
Publicerad: 2022.09.19 Senast uppdaterad: 2022.09.19 Kategorier: Nordic Retail Summit och Retail Awards, Retail Awards 2022