Hoppa till innehåll

Årets köpupplevelse är sömlös, smidig och engagerande; oavsett om den sker fysiskt eller digitalt. Som kund får du ett positivt bemötande och upplever att du är en del av en större gemenskap. Under hela kundresan har du inspirerats och haft en behaglig upplevelse. Röstningen är nu avslutad för i år.

1-kopupplevelse-2023-1680266715.jpg

Vem är din favorit i kategorin Årets köpupplevelse?

Retail Awards i Detaljhandelspodden

Årets finalister var precis med i Detaljhandelspodden, som täcker de hetaste händelserna inom detaljhandeln. Där hör du också Patrik Muller, e-handelsexpert på Nets och Svensk Handels innovationschef Per Ljungberg.

ELON 

Genom ett unikt koncept där kunden och inte produkten står i centrum tar Elon greppet om hela kundresan från rådgivning till efterservice. Med de egna medarbetarna som den viktigaste resursen, ger Elon sina kunder en köpupplevelse i världsklass som gör att hen ständigt återkommer. Elon lever gott och väl upp till sitt mål att upplevas som den lokala kvarterskrogen. 

HATSTORE 

Hatstore har med sin inspirerande webbutik, sina satsningar på leveranser, sitt närmast oändliga sortiment och sitt digitala verktyg för att enkelt designa och skräddarsy sin egen hatt eller keps, utvecklat en fantastisk köpupplevelse som även väcker stor respekt i kepsens hemland USA.

INET 

Inet har inte bara stenhårt kundfokus, de är närmast besatta av sina kunder, eller ”vänner” som de själva kallar dem. När dessutom medarbetarna är så djupt engagerade i Inets sortiment uppstår en köpupplevelse som slår det mesta. En upplevelse som utvecklas i symbios mellan medarbetare och trogna kunder som rekommenderar och finner den bästa lösningen för varje enskild person.

Kriterier
  • Minst 50 MSEK i årlig omsättning

  • Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning

  • Visar positivt resultat

  • Ger kunderna en positiv och inspirerande upplevelse i hela kund- och köpprocessen och kunden upplever sig som en del av en större gemenskap

Jury

Per Ljungberg (ordförande), Svensk Handel
Micke Valier, Svensk Handel
Louise Richardson, Nets
Magnus Ohlsson, Retailomania
Moon-Suck Song, Panagora
Per Frykebrant, Kjell & Co
Linnéa Ingwall, Center for Retailing, Handelshögskolan i Stockholm

kategorisponsor-nets.jpg

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.