Stockholms Elbolag

Stockholms Elbolag AB

Organisationsnummer: 559020-2049
Adress: Teknikvägen 14
Postadress: 246 43 LÖDDEKÖPING
Telefon: 08-410 377 01

FAKTURA

Känner du dig vilseledd av det här företaget?   
Läs mer om hur du hanterar en bluffaktura här. 

Mer information om Stockholms Elbolag:
Stockholms Elbolag ringer upp och erbjuder billigare el och samfakturering för att göra det lättare för kunden, Säljaren är väldigt påstridig under själva inspelningen så många känner sig överkörda och när sedan fakturan kommer är priset högre än vad man var överens om.

Det är svårt att komma fram till kundtjänst för att bestrida och väldigt snabbt kommer hot om att stänga av elen om man inte betalar.

Bankgiro 244-2689

Registreringsdatum 2015-08-13
F-Skatt 2015-08-13
Moms 2015-08-13
Publicerad: 2019.09.19 Senast uppdaterad: 2019.09.19 49

Skriv en kommentar

Kommentarer (49)

Kommentar skapad 2020-10-13 22:19
13 okt 2020 kl 22:19

Stockholms Elbolag - oseriöst

Hej! Stockholms elbolag lurade på oss ett nytt elavtal. Vi hade redan ett avtal med fyrfasen
Men kommer ett faktorer så dyra 3 gånger
Jag har gamla facktora på 3500
Men nu bli m Stockholm el 11000 ber månad
Jag har bistreda 2 gånger

Kommentar skapad 2020-10-13 17:25
13 okt 2020 kl 17:25

Fy vilket bluff företag . Stockholmselbolag .

Kommentar skapad 2020-10-08 13:47
08 okt 2020 kl 13:47

Jag fick ett telefonsamtal från en säljare som påstod sig företräda Vattenfall och att det blivit ett fel i mitt elabonnemangspris som skulle rättas. Han skickade under samtalets gång ett sms som han ville jag skulle svara ok på, vilket jag meddelade att jag inte gjorde utan att läsa först och jämföra med pågående abonnemang. När jag läste sms:et upptäckte jag att det stod Stockholms Elbolag, inte Vattenfall, och att det dessutom gällde 60 månader! Jag svarade nej på sms:et

Kommentar skapad 2020-10-06 12:01
06 okt 2020 kl 12:01

Tack alla ni som skriver här. Var precis på väg att ändra till detta bolag då jag gått in på elskling.nu och jämfört elpriser. Det som fick mej att kolla upp dem först var att de var så väldigt mycket billigare än mitt nuvarande och andra elbolag. Var alltid misstänksamma när något låter för bra/billigt!

Kommentar skapad 2020-10-02 18:38
02 okt 2020 kl 18:38

Jag blev av med dom för några månader sedan genom att flytta mitt företags elabonemang till mitt andra företag ( det går bra att flytta till dig personligen också). Gjorde det genom att kontakta min elnätslevrantör somm är e-on.
Lycka till

Kommentar skapad 2020-09-15 10:27
15 sep 2020 kl 10:27

Detta är ett riktigt bluff-företag!

Kommentar skapad 2020-08-31 17:58
31 aug 2020 kl 17:58

Dom lurar till sig att dom är så mycket bättre och allt låter som guld och gröna skogar, jag vart med i telefon till dom med att dom skulle kolla om jag hade kontrakt först, annars var jag inte med, dom skulle fixa allt väldigt lätt.
När det sen visade sig att jag redan hade kontrakt med Fortum så skickade dom rätt av en slutfaktura på 25076kr med hänvisning till att jag brutit kontraktet vilket jag hela tiden bestridit.
Dom skickade till Invoice Inkasso vilket jag givetvis bestred och då skickade dom en räkning på drygt 5000kr och jag fick förfrågan från Invoice inkasso igen, skickade in all information om mina bestridanden och nu fick jag idag in att Stockholms Elbolag AB bestrider min bestridan, dom vill jag akall betala deras faktura på 25076 igen.

Kommentar skapad 2020-09-23 19:00
23 sep 2020 kl 19:00

Hej, vi har lurats av samma strategi, hur har det gått för er med bestrida? Vem har ni tagit hjälp av?

Kommentar skapad 2020-08-24 11:17
24 aug 2020 kl 11:17

Vår växel blev uppringd av deras säljare, därefter skickades ett avtal ut för e-signering där det hänvisades till samtalet med växeln. Innehållet i avtalet går inte se.

Kommentar skapad 2020-08-13 11:21
13 aug 2020 kl 11:21

Hej
Jag blev uppringd av Svealands Elbolag igår.
De är påstridiga och luras!

De skickade ett sms med info.
Det finns en knapp längst ned i sms-et. Klicka inte på knappen, då godkänner du avtalet.
Jag tror att det stod "Nästa" eller något liknande på knappen.

Kommentar skapad 2020-09-17 17:31
17 sep 2020 kl 17:31

Nästan samma personer i styrelsen för båda bolagen så varning för båda av naturliga skäl!

Kommentar skapad 2020-09-17 17:14
17 sep 2020 kl 17:14

Men detta handlar ju om Stockholms Elbolag.

Inte Svealands Elbolag!

? ... Eller ?

Kommentar skapad 2020-08-06 18:15
06 aug 2020 kl 18:15

Jag blev lurad av både Stockholmselbolag och SEOM (Sollentuna Miljö och Energi) finns det ingen heder bland er elrävar?

Riktigt dåligt att bli dubbellurad!

Jag fick ett meddelande av Stockholmselbolag att de skulle stänga av min ström för obetald el på 8 månader, Jag ringde SEOM och de sa "bestrid bara, det är bluff och båg och man får inte stänga av om ett ärende är bestridit" så jag bestred enligt deras instruktioner.

Sen kunde inte Stockholmselbolag stänga av. Efter 1 månad så var jag inte nöjd med SEOM och bestred nätfakturan, de sa att de skulle stänga av och jag sa att jag bestrider ni får inte stänga av, de sa att det inte fanns någon grund för min bestrida jag hänvisade till vad de sa tidigare att man inte kan stänga av vid tvist och de stängde av ändå och krävde mig på flera tusen extra.

Känner mig så grundlurad av båda dessa bedragare!

Kommentar skapad 2020-10-08 23:21
08 okt 2020 kl 23:21

Hej!
Jag har abonnemanget med Stockholms El bolag,,nu fattar jag ingenting!!Vilket elavtal ska man ta?vilka är bluff och vilka är riktiga?jag tror jag blev också lurat?tidigare försökte Svensk El att lura mig och nu har upptäckt att blev lurat för många månader sen??

Kommentar skapad 2020-08-13 01:04
13 aug 2020 kl 01:04

Jag med, värsta skräpet STOR VARNING för Sollentuna Miljö och Energi, Stockholmselbolag och Ellevio. Ellevio fortum och ENEAS är värst!

Kommentar skapad 2020-07-07 13:44
07 jul 2020 kl 13:44

Själv är jag nöjd för priset ligger under alla, men det var bra att få veta man ska betala separat o inte ha allt på en faktura.. Förut hade jag switch green o dom skickade med en annan kunds räkningar och satte inkasso på när jag vägrade betala.. Fick gå till kommunens ekonomirådgiving ('gratis') som hjälpte mej avsluta.... nu är dom på hugget igen och vill jag ska byta till dom!!

Kommentar skapad 2020-07-03 14:31
03 jul 2020 kl 14:31

Hej
Jag har blivit också lurad av Stockholms elbolag! Hur har ni löst det eller vad har ni gjort med Ärendet Den 12-Maj 2020 vid 16,50 tiden . Påstod sig va från mitt elleverantör SEOM och att dom tänker sänka priserna pga covid 19. Dom skulle maila information om det, vilket vi inte fått. Jag frågade om dom verkligen ringde från SEOM blev försäljare arg och sa vi e inte här för att du skall byta abonnemang el så. Däremot har vi nu fått en faktura om brutet avtal.

Kommentar skapad 2020-06-16 21:25
16 jun 2020 kl 21:25

Jag blivet lurad av Stockholms elbolag. Jag har pratat med konsument verket. Jag är verkligen en önöjd kund men för dem spiller detta ingen roll om kunden är nöjd eller inte.

Kommentar skapad 2020-06-16 10:30
16 jun 2020 kl 10:30

Hej
Har också blivit lurad av Stockholms Elbolag, dom gick ut och lovade guld och gröna skogar och jag upplyste dom om att jag nog har ett avtal redan och inte var säker på hur det var med tiden, tänkte att det skulle stoppa dom.
Dom fortsatte övertala mig, dom har inte ens brytt sig om att skicka ut en räkning till mig, jag har fått reda på i efterhand att en räkning har kommit till totalt fel adress, dom har inte ens brytt sig om att kolla riktig faktura adress, men det var viktigt att jag genom företaget skall betala 25056kr tror jag det var för avtalsbrott, dom menar på att jag skulle läst igenom avtalet ordentligt och jag var själv ansvarig för att ändra tidigare avtal.
Här kommer deras svar och tanke.
17. Avtal: Utifall att ett startdatum sätts i detta avtalet kommer avtalet
sättas igång av Stockholms Elbolag AB på valt datum. Kund ansvarar för
eventuella straff/bryt-avgifter från andra elbolag.”

Kommentar skapad 2020-06-16 11:02
16 jun 2020 kl 11:02

Känner igen väldigt mycket av vad du skriver, håller själv på och tjafsar med dom i detta nu, sjukt oseriöst företag. Viktigt att sprida sina erfarenheter om dom så mycket det bara går så andra slipper bli lidande och förhoppningsvis att det tillslut leder till att dom försvinner.

Kommentar skapad 2020-05-27 20:38
27 maj 2020 kl 20:38

Stockholms Elbolag ringde upp mig och ville att jag skulle teckna elavtal hos dem. Jag sa att jag var nöjd med det jag hade men säljaren envisades med att jag i alla fall skulle läsa igenom deras avtal och därefter se om jag var intresserad, jag klickade då på denna knapp och helt plötsligt påstod de att jag hade ingått avtal med dem, något jag absolut inte ville. Bestrider fakturan och har polisanmält händelsen då Stockholms Elbolag vägrar att upplösa avtalet och hotar med att jag annars ska betala 20.000 kr om jag inte betalar.

Kommentar skapad 2020-05-28 06:26
28 maj 2020 kl 06:26

Hej där! Jag kan hjälpa dig i ärendet, har just nu ca 40-50 tidigare klienter jag hjälpt med just denna problematik gentemot dem.
Jag avskyr detta bolag av hela mitt hjärta, och gör allt för att dessa inte skall vara kvar på marknaden.
Du kan gärna maila mig på Joakim@joaton.se så ringer jag upp dig!

Kommentar skapad 2020-05-27 18:20
27 maj 2020 kl 18:20

Har blivit lurad av en telefonsäljare som visade sig nu att denne jobbade för Stockholms elbolag för att få oss att ingå ett avtal. Hela samtalet spelades inte in, utan bara när avtal lästes upp. Ingen avtalsbekräftelse skickade ut till oss efter samtalet, inget telefonnummer att ringa för att kolla om vem det var, tills avtalet börjar gälla och fakturor kommer.
Som tur är, har vi branschjurist som har stor erfarenhet av det här företaget. Vi får goda råd att gå tillväga, och rättslig hjälp om det blir tvist eller rättegång.
Vi har bestridit fakturorna och polisanmält företaget.

Kommentar skapad 2020-05-28 06:28
28 maj 2020 kl 06:28

Hej! Dem spelar alltid in hela samtalet , men i deras sk. "dialer system" så har dem valt att bara exportera ut själva "accepten" av samtalet.

Jag kan hjälpa dig i ärendet, har just nu ca 40-50 tidigare klienter jag hjälpt med just denna problematik gentemot dem.
Jag avskyr detta bolag av hela mitt hjärta, och gör allt för att dessa inte skall vara kvar på marknaden.
Du kan gärna maila mig på Joakim@joaton.se så ringer jag upp dig!
Eller om du ber din branschjurist ta kontakt med mig!!

Mvh

Kommentar skapad 2020-05-23 15:14
23 maj 2020 kl 15:14

Samma personer agerar nu under nytt namn "Svealands Elbolag AB".

Kommentar skapad 2020-05-28 06:30
28 maj 2020 kl 06:30

Stämmer helt!

Den enda skillnaden är att nu står den själva ägaren av stockholm med i ledningen på svealands elbolag!

Kommentar skapad 2020-05-22 13:22
22 maj 2020 kl 13:22

Obs!
De är ett bluff företag. Dom positiva
kommentarerna om det här företaget är det säkert dom själva som har skrivit...

Kommentar skapad 2020-05-16 15:36
16 maj 2020 kl 15:36

Jag är en nöjd kund till Stockholms Elbolag!

Jag har avtal med dem till privatbostaden och även mitt AB.

Väldigt bra och förenklande med samfaktureringen. Skönt att slippa få nätfakturan från i mitt fall eon.

Elpriserna är bra! men den största kostnaden på samtliga fakturor är elnätet och skatten så själva elen eller elpriset är det lilla.



Kommentar skapad 2020-05-15 21:42
15 maj 2020 kl 21:42

Har man krångel med leverantörer, osv kan man få gratis hjälp av kommunens ekonomirådgivare. Jag har fått bra hjälp mot försäkringskassan , diverse bolag som felaktigt ville sätta inkasso på mej och annat ..