Stockholms Elbolag
Stockholms Elbolag ringer upp och erbjuder billigare el och samfakturering för att göra det lättare för kunden, Säljaren är väldigt påstridig under själva inspelningen så många känner sig överkörda och när sedan fakturan kommer är priset högre än vad man var överens om.
Det är svårt att komma fram till kundtjänst för att bestrida och väldigt snabbt kommer hot om att stänga av elen om man inte betalar.
Bankgiro 244-2689
Registreringsdatum | 2015-07-08 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Ja |
Mycket oseriösa säljmetoder. Försökte lura på mig ett avtal genom att få det att låta som att det bara var en mindre justering av befintligt avtal.
Hej
Det låter inte alls bra. Om det är så att du inte fått rätt information vill vi mer än gärna hjälpa till i ärendet och se till så att du blir nöjd. Kontakta oss gärna på 08-41037701 eller via eller kundservice@stockholmselbolag.se. så ska vi självfallet se över ditt ärende. Ha en fin dag Customer Success Manager Hälsningar, Kicki
Jag har nu under hela förmiddagen försökt att komma fram till deras avtalstjänst för att ångra mitt avtal.... känner mig lurad då de priser de angav inte stämmer plus att de inte talade om att avtalet skulle gälla i 60 SEXTIO MÅNADER men det är omöjligt att komma fram.... antingen kopplas man bort efter att i några sekunder ha lyssnat på ” musiken” eller så sitter man och väntar i 16 minuter innan man blir bortkopplad - har hänt flera gånger, 16+15+17 minuter
Hej, Vad tråkigt att höra att du känner dig lurad. Så vill vi givetvis inte att du ska känna. Då man har 14 dagars ångerrätt så hjälper vi dig givetvis med er ånger gällande ert avtal här med oss. Kontakta vår kundtjänst direkt på 08-41037701 eller skicka ett mail på kundservice@stockholmselbolag.se så vi kan ta detta ärende vidare. Ha en fortsatt fin dag! Customer success Manager Kicki
Ringer och uppger sig för att förhandla priser åt Ellevios kunder.
Kan inte verifiera sig eller härledas till Ellevio öht, som de facto _inte_ arbetar med försäljning vi telefonsälj.
För att verifiera sig SMS:ar försäljaren ett elavtal med 60 månaders bindningstid.
Hej, Till början med så vill vi be om ursäkt att informationen inte varit helt tydlig. Vi är ett elhandelsbolag och jobbar aktivt med att erbjuder våra kunder olika typer utav elhandelsavtal. Gällande vår ångertelefon så har vi tyvärr haft tekniska problem men jobbar på att lösa detta då vi givetvis strävar efter nöjda kunder.
Återkom gärna till vår kundtjänst på 08-41037701 direkt så vi kan mottaga er ånger eller erbjuda er något mer passande avtal till er bostad . Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Kicki
Oseriöst bondfångeri.
Deras försäljare ringde min 90-åriga mor. Hon menade att hon inte tackat ja till någonting.
Dom skickar i alla fall ett avtal.
Jag skickar ett mail till deras kundtjänst för att ångra. Efter fem (5) dagar kommer svaret:
"Om ni har tecknat ett avtal med en säljare kan vi inte se detta förens er ångerrätt har löpt ut.
I så fall behöver ni kontakta det numret som står i smset vi har skickat till er mor.
Problemet med det numret är att det verkar omöjligt att komma fram. I alla fall har jag inte tid att sitta hela dagen i en telefonkö där man inte ens får någon feedback på hur många som är före.
Däremot, om man ringer deras växel och kopplas till deras abonnemangshantering går det att komma fram (så det är i alla fall enkelt att få ett nytt abonnemang, så bra då).
Det är uppenbart att dom försöker göra det svårt att ånga sitt köp.
Hej.
Så klart tråkigt att höra din feedback gällande din mors avtal då vi givetvis strävar som alla andra företag inom branschen, att få nöjda kunder : Vi beklagar att ni inte nått fram till vår ångertelefon men givetvis har er mor sin ångerrätten kvar så vi tittar på detta ärende omgående. Om du skulle ha några övriga frågor eller funderingar är du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på: 08-41037701 Ha en fortsatt fin dag!
Stockholms elbolag
Sabina
VARNING! Blev igår kväll uppringd av en mycket förtroendeingivande och trevlig "informatör", Jenny Nilsson sa hon att hon hette. Hon ville informera om att EON använder Stockholm El för hantering av sina elpriser och hon ville bara informera om att priset skulle sänkas. Månadsvgiften från 89 kronor till 59 kronor och elpriset till 97 ör, en sänking med 18 öre/kwh. Sen skickade hon ett SMS där jag skulle tacka Ja (ren formalia). Allt skulle fortfarande komma på en faktura från EON och det skulle inte innebära något byte av leverantör. Jag blev misstänksam och sa att jag ville stämma av detta med EON, vilket jag gjorde. Ingenting stämmer. EON har inget samarbete med dom. Priset de angav att jag har stämmer inte heller (det är lägre än 59 kr/mån). Blir intressant att se om hon ringer tillbaka till mig i morgon som hon sa att hon skulle göra.
Även vi har råkat ut för en påstridig ljugande försäljare från Stockholm El. De påstår att det ej är ngn bindningstid, men däremot är uppsägningstiden 24 månader???? När jag nu säger upp avtalet går det bara brevledes. Jag krävde en bekräftelse på uppsägningen men den har uteblivit. VARNING ringer detta bolag lägg på. Vi behöver snart juridisk hjälp för att komma ur deras klor
Jag är helnöjd med Stockholms elbolag. Har varit kund i många år. De har huvudkontoret i Löddeköpinge. Det är en förort till Stockholm fast ligger en kvart från Lund. Jag får elräkningar varje månad för tre olika hus. Hur bra som helst.
Hej.
Tack för att du tog dig tiden att skriva feedback.
Vad roligt att höra att du är en nöjd kund hos oss! Vi blir glada av att ha dig som kund och vi arbetar konstant för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden.
Om ni har några vidare frågor eller funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller om ni hellre önskar skicka ett mail så går det bra att göra till kundservice@stockholmselbolag.se.
Ha en fin dag!
Hälsningar, Cissi
Hej,
Min mamma blev nyss pålurad ett avtal med Stockholms Elbolag. Säljaren lovade att han bara sänkte priset på hennes nuvarande avtal med ett helt annat elbolag. Hon insåg när hon lagt på luren och fick ett bekräftelse-sms att hon blivit lurad. har nu ångrat köpet, men kände sig oerhört ledsen. De är så ofantligt fräcka! Blåljuger folk rätt upp i ansiktet! Kom ihåg att du som konsument alltid har 14 dagars ångerrätt.
Hej.
Tack för kommentaren och vad tråkigt att er mamma känt sig lurad.
Det låter som att ärendet är löst, då man såklart har rätt till sina 14 dagars ånger som konsument.
Men givetvis kan ni kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om ni önskar få svar på några frågor.
Ha en fin dag!
Hälsningar, Cissi
Fick samtal från "Sthlm El" . Varningsklockorna ringde. 1. Hade aldrig hört om det. Personen hade svårt med språket. Vem låter sådana vara säljare? 2.Han jämförde elpriser men med nätbolaget Ellevio, inte med elleverantörer. Vem går på sånt sidosnack? Han kan heller inte veta min elleverantör eller elavtal. 3.Han försökte locka med "klimatel". Jag ville ha brev. Han skulle skicka det inom 3-5 dagar. 4.Sedan ville han skicka SMS jag svarade att jag inte ville ha SMS. Det var droppen, huvudet höll på att sprängas av varningsklockor och samtalet avslutades. Avtalsförslag ska vara skriftliga. Grundregel: köp aldrig något via telefon och gör ALDRIG några medgivanden. muntligt eller skriftligt, på det sättet om du inte redan är kund hos företaget i fråga och litar på det. Det har jag lärt mig efter att ha läst om bluffmakare. Jag tror inte att jag får något brev.
Hej.
Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar och beklagar verkligen att ni fått en sådan tråkig bild av oss.
Avtalen vi erbjuder kunder är såklart frivilliga att teckna och avtalsvillkoren får ni i avtalet som ni tecknar.
Om ni har några vidare frågor eller funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller om ni hellre önskar skicka ett mail så går det bra att göra till kundservice@stockholmselbolag.se.
Ha en fin helg.
Hälsningar, Stockholms elbolag, Cissi
Blev nyss uppringd av Stockholms Elbolag - ”Stockholms El” uppger säljaren (vilket nästan låter som en myndighet) - vederbörande informerar mig om att ”ni har betalat för högt elpris” den senaste tiden - ”ca 30%” - säljaren försöker därefter få det att låta som att det begåtts ett misstag av mitt nuvarande elbolag - jag frågar varför då inte mitt nuvarande elbolag ringer ang detta vilket han dribblar bort och förklarar sedan att de kommer skicka ett sms med lite frågor - jag svarar att det hela låter väldigt konstigt, att jag behöver kolla upp detta och avslutar samtalet - sedan får jag ändå ett sms med ett ”avtal” - svarar man JA eller OK binder man sig.....
"Det är precis så de agerat även gentemot mig". Instämmer helt. De vill låtsas som om de agerar å det nuvarande elbolagets vägnar - inte att de skall ta över abonnemanget. Hävdar att de bibehåller 12 månaders abonnemang, men ändrar till 60 månader. Medmera, precis som andra har sagt.
Deras avtalstext verkar säga att man inte kan flytta från bolaget genom att anmäla sig till ett annat bolag (efter bindningstid) utan måste personligen säga upp abonnemanget.
En stor del av affärsiden tycks vara att försvåra uppsägning och kräva höga ersättningsbelopp.
Det är precis så de agerat även gentemot mig. Ett företag som väljer att använda sig av säljmetoder som dessa måste vara ett i grunden oseriöst företag, med en osund företagskultur. Annars skulle ledningen aldrig acceptera detta. Undvik bolaget på alla sätt ni kan.
Hej.
Vi tackar för din feedback och vi tycker såklart det är tråkigt att ni känner som ni gör.
Vi är självklart ett elbolag som levererar el till våra kunder som tecknat elavtal med oss.
Om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på 08-410 377 01 eller skicka ett mail på kundservice@stockholmselbolag.se
Ha en fin dag
Stockholms elbolag
Hälsningar, Cissi
Kommentar till tidigare; Stockholms Elbolag skickar ett sms med ett avtal trots att jag inte godkänt detta - priserna som tidigare utlovades vara billigare är i själva verket dyrare än nuvarande och har ett fast elpris med bindningstid på 60 månader (!).
De ringer upp och säljer in avtalet med att är ingen bindningstid.
När hon sedan startar inspelningen och man ska svara ja på allting då trycker de snabbt in att är är en uppsägningstid på 2 år.
Detta hinner man inte reflektera över eller reagerar över eftersom man är införstådd med att det inte är någon bindningstid som har tryckt på innan.
Uppsägningstiden är på två år och det är ju samma sak som en bindningstid.
Ren bluff.
Hej.
Vi tackar för din feedback och vi tycker såklart det är tråkigt att ni känner som ni gör.
Vi erbjuder olika avtal med olika bindningstid och uppsägningstid, detta framgår även tydligt i våra avtalsvillkor.
Om du skulle ha några övriga frågor eller vill ha ytterligare hjälp i ärendet så är du alltid välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se.
Ha en fin dag!
Hälsningar, Cissi
Jag har åxå blivit lurad i telefon att skrolla ner och skriva ok under pågående samtal :han som ringde sa att han hade samfakturering med mitt el bolag han duperade mig . Nu är jag bunden hos DOM i 5 år horibelt att man gör nåt dyligt med sina blivande kunder . Har anmält dom till ARN men det tar tid att kunna avsluta deras avtal ,sen om man bryter kostar det 3. 777 kronor annars går det till kronofogden Jag har aldrig varit så här besviken .kan inte sova eller sluta strida med dom Dom har helt enkelt lurat mig .
Hej.
Tack för din kommentar och vilken tråkig bild du verkar ha fått av oss.
Våra elavtal är såklart valfria att teckna och det är upp till konsumenten att läsa genom avtalsvillkoren innan ett godkännande av avtal sker.
Det finns även olika bindningstider att välja mellan och som konsument har man 14 dagars ångerrätt från dagen man tecknar avtalet.
Om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på 08-410 377 01 eller skicka ett mail på kundservice@stockholmselbolag.se
Ha en fin dag
Stockholms elbolag
Hälsningar, Cissi
Jag känner mig grundlurad av Stockholms Elbolag. En telefonförsäljare lyckades få mig att ingå ett avtal med dem. (Kan inte riktigt förklara hur det gick till, är alltid mycket skeptisk till telefonförsäljning) Jag bads att svara på ett SMS. Jag frågade tydligt om det innebar att jag ingått ett avtal med dem och fick ett tydligt svar, NEJ. Jag skulle få ett mail med all information för att därefter ta ställning. Jag väntade på detta mail men det kom aldrig. Plötsligt hade de 14 dagar gått som var min ångertid. Nu har jag lyckligtvis flera års bindningstid hos mitt nuvarande elbolag. Stockholms elbolag hävdar att de kommer att ta över mig som kund när tiden gått, flera år. De accepterar inte min begäran att avsluta detta ärende. Dessutom är elpriset som de avtalat mig med jättehögt.
VARNING FÖR Stockholms Elbolag.
Skäms för att jag gått på detta men ser att vi är fler, vad gör man?
Tack för din kommentar och vilken tråkig bild du verkar ha fått av oss.
Våra elavtal är såklart valfria att teckna och det är upp till konsumenten att läsa genom avtalsvillkoren innan ett godkännande av avtal sker.
Om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på 08-410 377 01 eller skicka ett mail på kundservice@stockholmselbolag.se
Ha en fin dag Customer Success Manager Hälsningar, Kicki
Om du har en respektive som istället kan stå på elnätet så sägs elhandelsavtalet upp. Dvs Elavtalet med Stocksolmselbolag kommer ej att starta då du har '' flyttat '' för mer information om detta prata med ditt elnätsbolag :)
Blivit uppringd och diskuterat med rätt påstridig försäljare. Gick sedan ett par veckor och fick då nytt telefonsamtal från dem att jag ingått avtal och om jag inte fullföljde genom att skicka uppgifter till dem så skulle jag få betala för att jag brutit avtal. Blev osäker (låg i feber) och sa att jag inte trodde jag ingått avtal men hon sa att jag absolut ingått avtal. När jag blev feberfri insåg jag att jag nog blivit lurad. Fick efter ett par veckor en räkning för brutet avtal på 1544 kr. Tänker bestrida denna.
En säljare av företaget ringer upp mig, och jag förklarar att jag inte är intresserad. Men säljaren var väldigt envis och jag sa då han kunde få skicka mig information via post om företaget så att jag i lugn och ro kunde få läsa igenom vad de hade att erbjuda. Då svarar han mig att detta inte går att göra via post utan att jag har accepterat detta via ett bekräftelse via sms. Jag skulle då bekräfta att jag fått Sms:et med att säga ja, och därefter kunde han skicka information via posten. Detta var i augusti, och jag fick faktura 30 nov på att jag begått ett avtalsbrott. Det är fruktansvärt att människor inte har heder i kroppen. Jag har anmält detta till konsumentverket och kommer även att polisanmäla detta. Givetvis har jag bestridit fakturan.
Hej.
Tack för att du tog dig tiden att skriva en kommentar och beklagar verkligen att ni fått en sådan tråkig bild av oss.
Avtalen är såklart valfria att teckna och det är viktigt att läsa igenom avtalsvillkor innan man tecknar avtal, man har även som konsument 14 dagars ångerrätt vilket framgår i avtalsvillkoren när man tecknar avtal.
Om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på 08-410 377 01 eller skicka ett mail på kundservice@stockholmselbolag.se
Ha en fin dag
Stockholms elbolag
Hälsningar, Cissi
Har under flera år fått fakturor från Stockholms Elbolag att betala för el som jag aldrig beställt...
Har en annan elleverantör sedan 2009..
De fortsätter envist att regelbundet kräva mig på drygt 700 kronor varje kvartal..
Det är så tröttsamt att tvingas betala någonting jag inte beställt eller vill ha .
Har försökt att få kontakt med Stockholms Energi både via mail och telefon. ..
Är pensionär och har inte råd att betala ca 3000 kronor årligen...
Har försökt att avsluta eller säga upp mitt abonnemang som jag inte tror existerar via mail..
Har inte fått någon form av förklaring till varför de så ihärdigt jagar mig med sina tvivelaktiga fakturor..
Mvh Göran Zetterlund
070- 3334127
Hej Göran, Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme och beklagar verkligen att ni fått en sådan tråkig bild av oss. Vi har mottagit ert ärende och kan se att vi tillsammans har löst detta och beklagar det som inträffat.
Om ni har några vidare frågor eller funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta oss på 08-41037701 eller om ni hellre önskar skicka ett mail så går det bra att göra till kundservice@stockholmselbolag.se . Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Kicki
Säljaren ringde i början av oktober och erbjöd mig ett elavtal som jag "inte ska kunna säga nej till". Säljaren är påstridig. För att få slut på svadan ber jag honom skicka förslaget på papper. Säljaren vill då skicka ett sms (under samtalets gång) och ber mig också returnera sms:et för att bekräfta att de kommit fram. Det var så jag uppfattade det! I stället undertecknade jag ett distansavtal! Jag känner mig lurad in i ett avtal som jag absolut inte vill ha. Jag vill inte ha med ett sådant bolag att göra vars affärsidé är att lura och bedra sina kunder.
Hej.
Tack för er kommentar och feedback, tråkigt att ni tolkat vår affärsidé som sådan.
Vår affärsidé är inte att lura och bedra kunder utan vi jobbar hårt med att få alla kunder nöjda.
Har ni ångrat avtalet? i våra avtalsvillkor och även i avtalen framgår det tydligt att ni som konsument kan ångra avtalet inom 14 dagar efter tecknat avtal och även hur ni går till väga.
Om ni har några vidare frågor eller funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller om ni hellre önskar skicka ett mail så går det bra att göra till kundservice@stockholmselbolag.se.
Ha en fin dag
Stockholms elbolag
Hälsningar, Cissi
Bolaget skickade ett brev till mig om att de var tvugna att höja bundna avtalspriser pga att de själva fått höjda licensavgifter. Jag läste det finstilta i avtalet och där står ju att de kan höja priset om lagstadgade avgifter (ex vis moms mm) höjs. Jag bestred och drev ärendet ganska hårt, läste på, skaffade argument och avtalsvillkor och krävde deras svar. Tyvärr vågade jag inte riskera att hamna hos inkasso för en elräkning på några hundra så jag betalade till slut och sa upp avtalet. Men jag är helt säker på att detta var avtalsbrott från deras sida och att det skulle varit intrssant att driva det i domtol.
Hej.
Vi tackar för din feedback.
Denna avgiften som ändrades av statliga svenska kraftnät är något som vi meddelade våra kunder.
Svenska kraftnät är den myndighet som äger det svenska stamnätet och ansvarar för att Sveriges el överföringssystem är säkert.
Svenska kraftnät styr och övervakar Sveriges elsystem dygnet runt för att säkerställa systemdriften. Kostnaderna för drift och underhåll läggs på elpriset för alla elkunder i Sverige. förra året höjdes den så kallade förbrukningsenergiavgiften, som är till för att säkerställa att inmatning och uttag av el alltid är i balans.
Om ni har några vidare frågor eller funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller om ni hellre önskar skicka ett mail så går det bra att göra till kundservice@stockholmselbolag.se.
Ha en fin dag
Stockholms elbolag
Hälsningar, Cissi
Vill verkligen varna för detta bolag om ni tänker binda ett avtal med detta bolag. Har en kund som hade detta bolag i säkert ett par år, kunden skulle nu byta bolag och säger då upp tjänsten. Detta bolag menar att man har 24 månaders uppsägningstid så min kund fick en faktura på 25 000 kr och dom hotar även med inkasso om man inte betalar. Min kund har betalat men jag sa till han att gå vidare. Så se upp alla bind inte upp er. Fruktansvärt bolag, förstår inte att något elbolag får bete sig på detta sätt. Det finns en anledning till att våra vanliga elbolag finns, ni känar inte en jävla krona på att ta ett bluff företag som detta.
Hej Vad tråkigt att höra din feedback. Gällande vår uppsägning finner man information via våra avtalsvillkor. Återkom gärna till vår kundtjänst på 08-41037701 så vi kan hjälpa dig och din kund vidare då vi givetvis strävar efter nöjda kunder. Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Kicki
Hej blivit uppringd av bolaget,skulle svara ok eller ja på ett sms vilket visade efter ett tag att jag tecknat avtal eftersom jag inte reflekterade över ångerrätten utan trodde i min enfald okade att jag mottagit informationen. hur gör jag nu
de hävdar att jag godkänt det hela men jag har ett bra avtal. sen tycker jag att man ska inte bara skicka ett sms till kunden, kan jag anmäla detta på något sätt
Jag gick på samma information som visade sig senare vara ett avtal. Jag meddelade att vi har avtal med ett annat bolag. Vederbörande herre påstod att de jobbade med flera bolag och det var för att sänka elkostnaderna. Jag har även varnat medlemmar i grannsamverkan på orten.
Stockholms Elbolag - oseriöst
Hej! Stockholms elbolag lurade på oss ett nytt elavtal. Vi hade redan ett avtal med fyrfasen
Men kommer ett faktorer så dyra 3 gånger
Jag har gamla facktora på 3500
Men nu bli m Stockholm el 11000 ber månad
Jag har bistreda 2 gånger