Stockholms Elbolag

Stockholms Elbolag AB

Organisationsnummer: 559020-2049
Adress: Teknikvägen 14
Postadress: 246 43 LÖDDEKÖPING
Telefon: 08-410 377 01

FAKTURA

Känner du dig vilseledd av det här företaget?   
Läs mer om hur du hanterar en bluffaktura här. 

Mer information om Stockholms Elbolag:
Stockholms Elbolag ringer upp och erbjuder billigare el och samfakturering för att göra det lättare för kunden, Säljaren är väldigt påstridig under själva inspelningen så många känner sig överkörda och när sedan fakturan kommer är priset högre än vad man var överens om.

Det är svårt att komma fram till kundtjänst för att bestrida och väldigt snabbt kommer hot om att stänga av elen om man inte betalar.

Bankgiro 244-2689

Registreringsdatum 2015-08-13
F-Skatt 2015-08-13
Moms 2015-08-13
Publicerad: 2019.09.19 Senast uppdaterad: 2019.09.19 40

Skriv en kommentar

Kommentarer (40)

Kommentar skapad 2020-08-06 18:15
06 aug 2020 kl 18:15

Jag blev lurad av både Stockholmselbolag och SEOM (Sollentuna Miljö och Energi) finns det ingen heder bland er elrävar?

Riktigt dåligt att bli dubbellurad!

Jag fick ett meddelande av Stockholmselbolag att de skulle stänga av min ström för obetald el på 8 månader, Jag ringde SEOM och de sa "bestrid bara, det är bluff och båg och man får inte stänga av om ett ärende är bestridit" så jag bestred enligt deras instruktioner.

Sen kunde inte Stockholmselbolag stänga av. Efter 1 månad så var jag inte nöjd med SEOM och bestred nätfakturan, de sa att de skulle stänga av och jag sa att jag bestrider ni får inte stänga av, de sa att det inte fanns någon grund för min bestrida jag hänvisade till vad de sa tidigare att man inte kan stänga av vid tvist och de stängde av ändå och krävde mig på flera tusen extra.

Känner mig så grundlurad av båda dessa bedragare!

Kommentar skapad 2020-07-07 13:44
07 jul 2020 kl 13:44

Själv är jag nöjd för priset ligger under alla, men det var bra att få veta man ska betala separat o inte ha allt på en faktura.. Förut hade jag switch green o dom skickade med en annan kunds räkningar och satte inkasso på när jag vägrade betala.. Fick gå till kommunens ekonomirådgiving ('gratis') som hjälpte mej avsluta.... nu är dom på hugget igen och vill jag ska byta till dom!!

Kommentar skapad 2020-07-03 14:31
03 jul 2020 kl 14:31

Hej
Jag har blivit också lurad av Stockholms elbolag! Hur har ni löst det eller vad har ni gjort med Ärendet Den 12-Maj 2020 vid 16,50 tiden . Påstod sig va från mitt elleverantör SEOM och att dom tänker sänka priserna pga covid 19. Dom skulle maila information om det, vilket vi inte fått. Jag frågade om dom verkligen ringde från SEOM blev försäljare arg och sa vi e inte här för att du skall byta abonnemang el så. Däremot har vi nu fått en faktura om brutet avtal.

Kommentar skapad 2020-06-16 21:25
16 jun 2020 kl 21:25

Jag blivet lurad av Stockholms elbolag. Jag har pratat med konsument verket. Jag är verkligen en önöjd kund men för dem spiller detta ingen roll om kunden är nöjd eller inte.

Kommentar skapad 2020-06-16 10:30
16 jun 2020 kl 10:30

Hej
Har också blivit lurad av Stockholms Elbolag, dom gick ut och lovade guld och gröna skogar och jag upplyste dom om att jag nog har ett avtal redan och inte var säker på hur det var med tiden, tänkte att det skulle stoppa dom.
Dom fortsatte övertala mig, dom har inte ens brytt sig om att skicka ut en räkning till mig, jag har fått reda på i efterhand att en räkning har kommit till totalt fel adress, dom har inte ens brytt sig om att kolla riktig faktura adress, men det var viktigt att jag genom företaget skall betala 25056kr tror jag det var för avtalsbrott, dom menar på att jag skulle läst igenom avtalet ordentligt och jag var själv ansvarig för att ändra tidigare avtal.
Här kommer deras svar och tanke.
17. Avtal: Utifall att ett startdatum sätts i detta avtalet kommer avtalet
sättas igång av Stockholms Elbolag AB på valt datum. Kund ansvarar för
eventuella straff/bryt-avgifter från andra elbolag.”

Kommentar skapad 2020-06-16 11:02
16 jun 2020 kl 11:02

Känner igen väldigt mycket av vad du skriver, håller själv på och tjafsar med dom i detta nu, sjukt oseriöst företag. Viktigt att sprida sina erfarenheter om dom så mycket det bara går så andra slipper bli lidande och förhoppningsvis att det tillslut leder till att dom försvinner.

Kommentar skapad 2020-05-27 20:38
27 maj 2020 kl 20:38

Stockholms Elbolag ringde upp mig och ville att jag skulle teckna elavtal hos dem. Jag sa att jag var nöjd med det jag hade men säljaren envisades med att jag i alla fall skulle läsa igenom deras avtal och därefter se om jag var intresserad, jag klickade då på denna knapp och helt plötsligt påstod de att jag hade ingått avtal med dem, något jag absolut inte ville. Bestrider fakturan och har polisanmält händelsen då Stockholms Elbolag vägrar att upplösa avtalet och hotar med att jag annars ska betala 20.000 kr om jag inte betalar.

Kommentar skapad 2020-05-28 06:26
28 maj 2020 kl 06:26

Hej där! Jag kan hjälpa dig i ärendet, har just nu ca 40-50 tidigare klienter jag hjälpt med just denna problematik gentemot dem.
Jag avskyr detta bolag av hela mitt hjärta, och gör allt för att dessa inte skall vara kvar på marknaden.
Du kan gärna maila mig på Joakim@joaton.se så ringer jag upp dig!

Kommentar skapad 2020-05-27 18:20
27 maj 2020 kl 18:20

Har blivit lurad av en telefonsäljare som visade sig nu att denne jobbade för Stockholms elbolag för att få oss att ingå ett avtal. Hela samtalet spelades inte in, utan bara när avtal lästes upp. Ingen avtalsbekräftelse skickade ut till oss efter samtalet, inget telefonnummer att ringa för att kolla om vem det var, tills avtalet börjar gälla och fakturor kommer.
Som tur är, har vi branschjurist som har stor erfarenhet av det här företaget. Vi får goda råd att gå tillväga, och rättslig hjälp om det blir tvist eller rättegång.
Vi har bestridit fakturorna och polisanmält företaget.

Kommentar skapad 2020-05-28 06:28
28 maj 2020 kl 06:28

Hej! Dem spelar alltid in hela samtalet , men i deras sk. "dialer system" så har dem valt att bara exportera ut själva "accepten" av samtalet.

Jag kan hjälpa dig i ärendet, har just nu ca 40-50 tidigare klienter jag hjälpt med just denna problematik gentemot dem.
Jag avskyr detta bolag av hela mitt hjärta, och gör allt för att dessa inte skall vara kvar på marknaden.
Du kan gärna maila mig på Joakim@joaton.se så ringer jag upp dig!
Eller om du ber din branschjurist ta kontakt med mig!!

Mvh

Kommentar skapad 2020-05-23 15:14
23 maj 2020 kl 15:14

Samma personer agerar nu under nytt namn "Svealands Elbolag AB".

Kommentar skapad 2020-05-28 06:30
28 maj 2020 kl 06:30

Stämmer helt!

Den enda skillnaden är att nu står den själva ägaren av stockholm med i ledningen på svealands elbolag!

Kommentar skapad 2020-05-22 13:22
22 maj 2020 kl 13:22

Obs!
De är ett bluff företag. Dom positiva
kommentarerna om det här företaget är det säkert dom själva som har skrivit...

Kommentar skapad 2020-05-16 15:36
16 maj 2020 kl 15:36

Jag är en nöjd kund till Stockholms Elbolag!

Jag har avtal med dem till privatbostaden och även mitt AB.

Väldigt bra och förenklande med samfaktureringen. Skönt att slippa få nätfakturan från i mitt fall eon.

Elpriserna är bra! men den största kostnaden på samtliga fakturor är elnätet och skatten så själva elen eller elpriset är det lilla.



Kommentar skapad 2020-05-15 21:42
15 maj 2020 kl 21:42

Har man krångel med leverantörer, osv kan man få gratis hjälp av kommunens ekonomirådgivare. Jag har fått bra hjälp mot försäkringskassan , diverse bolag som felaktigt ville sätta inkasso på mej och annat ..

Kommentar skapad 2020-05-09 16:46
09 maj 2020 kl 16:46

Har Stockholms Elbolag.
Har ett avtal med rörligt inköpspris.
Då elpriserna har rasat innebär det att mitt elpris inkl. El-certificat
på sista fakturan blev 13,85 öre/kWh + 25% moms.
Ingen bindningstid enligt avtalet.

Kommentar skapad 2020-05-28 06:29
28 maj 2020 kl 06:29

Men en uppsägningstid på minst 24 månader!

Kommentar skapad 2020-05-13 16:44
13 maj 2020 kl 16:44

Har rörligt inköpspris hos samma koncern som äger mitt elät. Senaste fakturan var priset 12,44 öre/kWh.
Jag är i samma sits som många andra elabonnenter; Kostnaden för elhandel är en bråkdel av kostnaden elnätet.
Skulle aldrig i livet överväga att flytta faktureringen till fakturaskojarna Stockholms Elbolag. Deras koncept med fullmakter är totalt konsumenfientligt och syftar enbart till att de skall lura till sig pengar av ovetande kunder. Parasiter.

Kommentar skapad 2020-05-08 14:34
08 maj 2020 kl 14:34

Har läst om hur många kunder har ett helt annat dyrare elpris än vad dom lovade muntligt i telefonen, som kund sedan ser först när när fakturan kommer.
( jag kom ur detta avtal eftersom jag inte är firmatecknare. annars hade vi varit fast i deras klor i 24 månader. säljaren lurade mig att skrolla ner o trycka på den blå knappen utan att man kunde läsa vad det var man avtalade om. det såg man först senare när man hade tryckt.) då var det för sent , finns ingen ångerrätt för företag alls, fick jag till svar när jag ringde upp Stockholms elbolag trettio min senare. polisanmäl dem om ni drabbas! detta är rent bedrägeri!

Kommentar skapad 2020-06-16 16:40
16 jun 2020 kl 16:40

Känner igen även detta, jag är ej firmatecknaren (vilket säljaren var väl medveten om och då har dom mage att hota med polisanmälan pga. urkundsförfalskning... Ett riktigt oseriöst skitföretag, trodde i min enfald inte att det fanns denna typ av aktörer på elmarknaden.

Kommentar skapad 2020-05-08 14:32
08 maj 2020 kl 14:32

Akta er!Ringer och lurar folk, har inte ens skriftliga avtal att skicka via e-post att låta kunden själv avgöra om man vill ha med er att göra eller ej. Helt horribelt hur dom specialiserat sig på att verkligen blåsa folk! Dessutom 24 månader uppsägning. Redan där förstår man ju varför dom måste binda kunder på ett sådant fult sätt som dom gör.Sade att han ringde fr. vattenfall och bara skulle ändra villkoren så att vi skulle få ett billigare kilowatt pris än vad vi hade idag, att inte nämna att det är frågan om att byta elleverantör, allt säljaren sa var skitsnack. Inget stämmer, endast lurendrejeri!Fy fan för er! polisanmäl-bedrägeri!

Kommentar skapad 2020-06-16 16:43
16 jun 2020 kl 16:43

Samma här, fast han presenterade sig först som att han ringde från vår lokala nätleverantör, väl utarbetat då han annars skulle fått luren i örat direkt!

Kommentar skapad 2020-05-04 11:46
04 maj 2020 kl 11:46

Jag bli också lurad av Stockholm elbolag .det är ett oseriös företag . De ringar mig sa att de ringa mig för att de skulle hjärpa mig att minska elkostnad och de ha en mycket bättre pris än mig nuvarande och till slut kommer fakturan är mycket högre !!!! Jätte Jättedåligt .....

Kommentar skapad 2020-05-28 06:31
28 maj 2020 kl 06:31

Hej där! Jag kan hjälpa dig i ärendet, har just nu ca 40-50 tidigare klienter jag hjälpt med just denna problematik gentemot dem.
Jag avskyr detta bolag av hela mitt hjärta, och gör allt för att dessa inte skall vara kvar på marknaden.
Du kan gärna maila mig på Joakim@joaton.se så ringer jag upp dig!

Kommentar skapad 2020-03-28 11:12
28 mar 2020 kl 11:12

Vi betalade fakturan från Stockholms Elbolag AB två gånger i januari. Fakturan i februari var på ett lägre belopp så vi tänkte att reglering kunde ske. Vi talade med dem i början av mars om reglering. I stället har de lämnat ärendet till Invoice inkasso AB. Trots att vi ringt dem verkar de inte kännas vid att vi betalat mer än de begärt. Affärsidén verkar inte vara att tjäna pengar på el utan på inkasso.

Kommentar skapad 2020-04-14 19:26
14 apr 2020 kl 19:26

Hej,
Jag har en lösning för dig om du vill lämna dem utan några bryt avgifter och liknande.
Kontakta mig på 10resturang11@gmail.com
Så kan vi diskutera saken vidare där.
Med vänliga hälsningar

Kommentar skapad 2020-03-27 13:43
27 mar 2020 kl 13:43

Hej
Blev uppringd tidigare idag av detta företag för en stund sedan. Säljaren hävdade att jag kunde kraftigt sänka mina elkostnader då jag enligt honom kunde betala min privata elräkning via företaget enligt deras förslag då jag har hemmakontor. Ett upplägg som jag hävdade var för bra för att vara sant. Fick ett SMS med länk till kontrakt under pågående samtal. Jag avvisade det i telefon då det var ett avtalsförslag och inget annat som avsågs. Varning!

Kommentar skapad 2020-03-26 14:57
26 mar 2020 kl 14:57

Hej, blev också inlurad i ett avtal med Stockholms Elbolag. Bestred fakturor , mailade, ringde och höll på. Svaren jag fick var att de inte godtog mitt bestridande!! Gav mer eller mindre upp men fick tips på hur man kan komma ur avtalet . Ring din elnätsägare ( i mitt fall Ellevio) och flytta abonnemanget till dig personligen eller om du har något annat bolag. Avtalet med Stockholms Elbolag sägs då upp direkt av nätägaren.
Har precis gjort det och vill verkligen ge fler möjligheten att göra samma sak. Lycka till!

Kommentar skapad 2020-03-19 14:16
19 mar 2020 kl 14:16

Blev uppringd idag av en säljare som sa att han ringde från Ellevio och ville sänka min månadskostnad med 40% samt månadskostnad till 99 kr per månad. Jag sa att jag inte gör något per telefon utan att han måste mejla all information. Han sa ja och sa att han också skickade en länk via sms.
Efter samtalet så fick jag sms (inget mejl) med en länk till ett digitalt avtal med väldigt få uppgifter och inte pris på förbrukningskostnaden som han erbjudit i samtalet. Det stod dessutom Stockholms Elbolag som avsändare vilket gjorde det tydligt att det var något som inte stämde. Jag ringde Ellevio och Fortum och de sa att flera ringt dem och sagt sig blivit kontaktade på samma sätt. Jag har inte godkänt något vare sig muntligt eller digitalt. Jag har också ringt Stockholms elbolag för att förtydliga detta samt skrivit ett mejl med all info samt skärmdumpar på allt efter att jag med förskräckelse läst övriga kommentarer på denna sida.

Kommentar skapad 2020-05-28 06:32
28 maj 2020 kl 06:32

Hej där! Jag kan hjälpa dig i ärendet, har just nu ca 40-50 tidigare klienter jag hjälpt med just denna problematik gentemot dem.
Jag avskyr detta bolag av hela mitt hjärta, och gör allt för att dessa inte skall vara kvar på marknaden.
Du kan gärna maila mig på Joakim@joaton.se så ringer jag upp dig!

Kommentar skapad 2020-05-07 22:02
07 maj 2020 kl 22:02

Exakt samma sak har hänt oss idag. Hur löste det sig för er?

Kommentar skapad 2020-03-16 09:22
16 mar 2020 kl 09:22

Smyghöjer avtalet varje månad, i princip omöjligt att komma fram till kundtjänst minimum 20-30 min väntetid, otydliga fakturor, påstår att jag betalar 45 öre/kWh men mina 439 kWh kostar 798 SEK ... dvs flera påhittade avgifter på faktura...