TelekomService

Supportbolaget Sverige AB

Organisationsnummer: 559244-5893
Adress: Box 53054
Postadress: 400 14 GÖTEBORG
Telefon: 08-282 128
Bankgiro: 5467-1698

FAKTURA

Känner du dig vilseledd av det här företaget?   
Läs mer om hur du hanterar en bluffaktura här. 

Mer information: TelekomService ringer upp och säger att de ringer från ett supportbolag åt Telia och att de har sett att det finns ett inaktivt simkort. TelekomService menar att de kan hjälpa till att avsluta och stänga simkortet.

Kunden får sedan en länk skickad till sin telefonen samtidigt som säljaren fortsätter att prata. Säljaren stressar på samtalet och talar sedan om vilka knappar man ska klicka på för att komma vidare till avslutet då säljaren inte vill att den drabbade ska läsa det finstilta

Kunden signerar det man tror är ett avslut av ett simkort, efter några dagar dyker det upp en faktura på ett Supportavtal på 699 kr/mån

Registreringsdatum 2020-03-13
F-Skatt 2020-03-13
Moms 2020-03-13
Publicerad: 2020.09.24 Senast uppdaterad: 2020.09.24 11

Skriv en kommentar

Kommentarer (11)

Kommentar skapad 2020-10-18 18:56
18 okt 2020 kl 18:56

Jag har också blivit drabbat av detta bolag, med att jag hade ett tvilling-kort som jag
inte visste om och därför inte använde, det skulle börja kosta 49:- i månaden från och med nästa månad om jag inte avslutade det, och det tyckte killen var onödig kostnad för mig, skrattretande när man ser deras fakturor sen... jag sa under samtalet att jag inte ville förnya eller förlänga något kontrakt då jag trodde de ringde från Telia. Personen i telefonen försäkrade mig att det bara rörde sig om tvilling kortet inget annat. Kan man verkligen ta betalt 699:- i månaden i tre år för ingenting undrar jag, som det här bolaget gör?

Kommentar skapad 2020-10-12 13:20
12 okt 2020 kl 13:20

https://twitter.com/SvenskHandel/status/1304038871638913024

Kommentar skapad 2020-10-05 12:16
05 okt 2020 kl 12:16

Jag är en av de drabbade.
Företaget har ingen, för mig, känd e-post adress. Är man van att kommunicera med e-post så är det väldigt knöligt om man ska använda sig av den vanliga posthanteringen. Det kan ju bli ett antal brev om man ska bestrida fakturan, påminnelse-fakturor och all övrig kommunikation. Att ringa är ju inget alternativ eftersom då finns inga bevis att man t ex bestrider en faktura. Det är även då svårt att skicka en kopia till Svensk Handel, så det blir brev till företaget och e-post till Svensk Handel för all kommunikation. Det är nu år 2020, vad är det för företag inom telekom som INTE har en e-post adress :)
Men....det kanske finns en anledning till att det ska vara knöligt...

Fråga: är det någon som känner till om företaget har en e-post adress?

Kommentar skapad 2020-10-07 08:08
07 okt 2020 kl 08:08

maila dem på info@supportbolaget.com , den adressen använder jag och har kontakt med dem.

Kommentar skapad 2020-10-01 06:54
01 okt 2020 kl 06:54

Vi emotsatte oss detta avtal till företaget, enligt Svensk Handels riktlinjer.
Fick då svaret att vi var motsträviga, och att de skulle skicka slutfaktura på hela beloppet. Den har nu kommit.
Jag har även bett om bekräftelse på att de makulerat ett SIM-kort, och uppgifter om vilket SIM-kort det gällde (som de ju skulle göra pga signaturen) den bekräftelsen lyser dock med sin frånvaro.

Kommentar skapad 2020-10-01 08:06
01 okt 2020 kl 08:06

Bestrid alla fackturer betala inget och glöm inte att polis anmäla.
Det som dom håller på med är faktiskt bedrägeri.

Kommentar skapad 2020-09-29 14:53
29 sep 2020 kl 14:53

OJ det var ju snabbt jobbat med tanke på att detta företag endast funnits sedan 2020-03-13.
Antingen blandar du ihop företaget eller så är du ett troll som jobbar på bolaget

Kommentar skapad 2020-09-29 14:40
29 sep 2020 kl 14:40

Jag råkade själv ut för dessa och vägrade att betala dem men dem gav aldrig upp. Det gick så långt att dem lämna in en stämningsansökan i tingsrätten och då gav jag upp för det var inte värt tiden och pengarna... Fy för att såna här få finnas!

Kommentar skapad 2020-10-01 13:44
01 okt 2020 kl 13:44

Vi möttes då halvvägs på total beloppet så blev runt 12500 kr plus moms...

Ja dem lämnade in en stämningsansökan till Göteborgs tingsrätt och jag ringde och dubbelkollade med tingsrätten om så var fallet och dem bekräftade det.

Kommentar skapad 2020-09-30 16:26
30 sep 2020 kl 16:26

Hur mycket fick du betala när du gav upp?

Kommentar skapad 2020-09-30 11:49
30 sep 2020 kl 11:49

Lämnade de in en stämningsansökan till tingsrätten eller hotade de att göra det? när skedde detta, uppge gärna ett datum.

Kommentar skapad 2020-09-28 12:15
28 sep 2020 kl 12:15

Företaget har flera olika namn, ibland kallas de för SUPPORTBOLAGET AB och ibland för TELEKOMSERVICE, båda företagsnamnen finns på Svensk Handels varningslista. Kanske finns fler namn de använder...

Det riktiga företagsnamnet är "Supportbolaget Sverige AB" med orgnr: 559244-5893

Kommentar skapad 2020-09-28 12:07
28 sep 2020 kl 12:07

Hej! Tyvärr så har även jag blivit drabbad av detta företag. Dom delade upp diskussionen på flera olika telefonsamtal, ber om att få ringa upp igen av olika anledningar, så om de har spelat in samtalen så finns det inte 1st samtal som har HELA diskussionen och ALLT vad man talat om. Sista samtalet är själva avtalsskrivningen..det är säkert det samtalet som de spelar in och sparar (om de är så att de sparar samtal).

Kommentar skapad 2020-09-28 11:42
28 sep 2020 kl 11:42

Hej jag har blivit drabbad av detta hur går ja till väga med detta? Med vänlig hälsning, Alexander

Kommentar skapad 2020-09-30 19:11 Svensk Handel
30 sep 2020 kl 19:11

Hej!
På vår sida: https://www.svenskhandel.se/hantera-bluffaktura/ kan ni läsa mer om hur man bestrider en felaktig faktura
Vänligen
Svensk Handel Varningslistan

Kommentar skapad 2020-09-25 18:15
25 sep 2020 kl 18:15

Jag är den mest försiktiga men lika fullt så blev jag lurad på samma vis som föregående skribent.
Såna här typer skulle ju buras in lura sina med människor . Dom borde skämmas..

Kommentar skapad 2020-09-24 16:48
24 sep 2020 kl 16:48

Har också blivit drabbad av exakt samma tillvägagångssätt.
Finns det möjlighet att häva avtalet, och/eller anmäla, och strunta i betalning, trots att man skrivit under?
Kontaktade dem på telefon, och nämnde att ingen försäljare pratat om något annat än simkortet, men fick bara till svar "ni har ju skrivit under avtalet, priserna står ju där".
Fick dock förslag på alternativen att "bara" binda upp oss två år, eller att häva avtalet till halva totalkostnaden, 12582:- + moms

Kommentar skapad 2020-09-24 17:10 Svensk Handel
24 sep 2020 kl 17:10

Hej!
På vår sida: https://www.svenskhandel.se/hantera-bluffaktura/ kan du läsa mer om hur du bestrider en felaktig faktura.

Vänligen
Svensk Handel Varningslistan