Webinfo.nu
Webinfo.nu skickar fakturor trots att tjänsten inte har beställts
Registreringsdatum | 2019-07-23 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Ja |
Webinfo.nu skickar fakturor trots att tjänsten inte har beställts
Registreringsdatum | 2019-07-23 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Ja |
Fack faktura som bestreds och polisanmäldes. 26 nov 2020 kom påminnelsefaktura
Jag har fått en faktura avseende sökmotoroptimering som jag inte beställt. Idag ringde en anställd på företagets ”kundtjänst” mig och undrade varför jag inte betalt. När jag sa att fakturan bestridits och att jag polisanmält ändrades tonen snabbt. ”Adam” hänvisade då till en ljudinspelning där jag ska ha beställt tjänsten. Jag bad honom skicka mig filen men i skrivande stund har jag inte fått den
Jag har försökt att bli av med företagsutveckling Arvika hos webinfo.nu en person som Alex kontaktade mig för något år sedan, då var vi överens om att det var sista fakturan. I november 2019 skickade ett brev till Webinfo Ta bort mig nu. Nu har jag fått en ny faktura trots återsändning via e-post för borttagning av abonnemang.
Jag har ringt nu ringt 0858097097 som varit upptaget i 35 minuter Vad gör jag , sista fakturan säger betalning inom f dagar
Hej!
På vår sida: https://www.svenskhandel.se/hantera-bluffaktura/ kan ni läsa mer om hur man bestrider en felaktig faktura.
Vänligen
Svensk Handel Varningslistans
När jag först tacka ja till tjänsten, var jag tveksam. Men nu syns mitt företag på första sidan under mina tjänster på Google och är jätte nöjd. Det var även mycket billigare än annonsen vi hade på Eniro.
Jag säger: Tummen upp/ Sebbe
Vänta bara tills du vill avsluta ditt abbonnemang.........
Då kommer du inte vara lina nöjd. Eller så trollar du
Jag blev uppringd av Leo, som gav sken av att vår organisation anlitade Webbinfo, vilket dock inte är fallet. Han erbjöd en tjänst hos dem , men beskrev inte vad den innebar eller vad den skulle kosta. Dagen efter en faktura och bestämde mig omdelbart för att avbeställa tjänsten, men detta visade sig vara omöjligt; Fakturan var utställd från "noreply@webinfo" och försedd med texten "Obs! Det går inte att svara på detta mailet". Varken Leo ellerkundtjänst svarade. Jag ansåg mig vara utsatt för ett bedrägeriförsök, och följde Konsumentverkets råd om hur man bestrider en faktura.
Leo har åter ringt för att få mig att betala och påstår att Webinfo inte fått något brev med bestridande av fakturan. Även Adam har kopplas in, och säger jag skulle ha varit tvungen att säga upp tjänsten inom 24 timmar efter första samtalet med Leo. Efter detta samtal känner jag mig stärkt i min uppfattning om bedrägeriförsök och har nu polisanmält Webinfo.
Mellan aktiebolag finns det egentligen ingen ångerrätt så i den fronten har de rätten på sin sida.
Aldrig haft strul med och fått trevligt bemötande av min kontaktperson Adam, hjälpt vid eventuella missförstånd.
Fint bemötande från säljarna som gärna hjälper till med att ge rätt paket till rätt pris. Om ni kan försök ha Adam som kontaktperson, ta tillfället i akt, go´och charmig gosse.
Hur trevliga som helst och väldigt tillmötesgående. Gäller dock att man kontaktar sina kontaktpersoner annars blir det långa tider i kön.
Precis fått en faktura från dom på mail. Hur bestrider man en mailfaktura???
Fick en faktura idag avseendes "sökoptimeringstjänster" 2018-2019, mitt företag är ett enmansbolag som aldrig beställt något överhuvudtaget någonstans ifrån.. Polisanmält och bestrider just nu fakturan. Ingen svar på mail eller telefon
Vart mailade du? Hittar ingen adress
Har bestridit faktura efter att fått påminnelse.
Har ej beställt denna tjänst men de har en inspelning där en kollega säger ja till denna tjänst.
Inspelningen är gjord för flera år sedan men de har klippt inspelningen så datum ej hörs. Bara den frekvens där hon svarar ja.
Ser att det står på denna nya faktura att annonsen förnyas vid periodens slut men det konstiga är att vi ej har någon tidigare faktura i systemet som vi började använda för 4 år sen. Detta innebär att vi inte betalat något dit på flera år i alla fall. Superkonstigt.
Svensk Handel rekommenderar att bestrida per mejl så att ni kan visa upp att och vilket datum ni har bestridit fakturan/avtalet.
Det här företaget skickar fakturor frekvent. Numera öppnar vi kuverten, skrver bestrides och returnerar breven. Går ej att nå på telefon. Har tidigare polisanmält företaget, men ingen åtgärd.