diggi
Säljaren tar kontakt via telefon och erbjuder billigare mobilkostnader. De klagomål som Varningslistan mottagit handlar bl.a. om att säljaren ger sken av att ringa från ens befintliga telebolag, de drabbade stressas till att signera avtal under pågående samtal, att priset inte framgår samt att bindningstiden visar sig att vara 60 mån.
Registreringsdatum | 2019-09-12 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Ja |
Akta er! De sålde en telefonväxel till min gamla Mor och lurade honom att signera med bankid. Kundtjänst säger "skyll dig själv" för att han skrev på via bankid. Ärendet är polisanmält.
Säljaren sade att jag skulle minska mina mobilkostnader med 300kr/mån jag frågade om det var någon bindningstid å säljaren svarade att det inte var någon bindningstid ok tänkte jag 300kr/månade billigare ock godkände via bank id det visade sig att jag godkänt ett avtal på 60 månader med en telefonväxel jag driver ett enmansföretag å då behöver jag ingen växel jag blev lurad av säljaren telefonabonnemanget hade ingen bindningstid detta sade jag upp omgående för denna månad har jag betalt
Har nu varit i kontakt med Diggi och vi har löst alla problem , fick bra hjälp av Svens handel.
Tack nu kan vi fortsätta med våra affärer.
Det finns faktiskt hopp om mänskligheten . Efter hjälp från Svensk Handel . Så annulerar Diggi mitt avtal och kan återgå till Telia som är det enda mobilsystem som fungerar i mitt område. Stort tack till Peter Karlsson på diggis kundtjänst. De är nog drabbade av dåliga säljare som inte förstår att en nöjd kund är den bästa reklamen. Och ett stort tack till Elisabeth Grankvist.! På svensk handel.
diggi ringer upp och säger att de arbetar på uppdrag av Telia, först pratade jag med David Strand om mitt mobil abbonemang hos Telia och jag blev stressad att fylla i ett avtal med bank-id på direkten för att det skulle bli klart på en gång, därefter är man fast i ett avtal i 60 månader och de refererar till signeringen och påstår att de aldrigt nämnt Telia. (telia har heller aldrig så långa bindningstider) När själva avtalet kommer så stämmer det inte alls vad vi pratat om utan där står det om en företagsväxel som jag inte ens hört talas om.När jag senare förstått att detta är fel så refererar de till min signering med bank id , att detta binder mig till avtalet. Har nu betalat 4 månader á 499:- (Inkl moms) och vill ha upprättelse till varje pris. Jag har ringt och pratat många gånger med Gustav och försökt få ångerrätt, men utan resultat. De hävdar att de har inspelningar på alla samtal också,men när jag vill ha kopian på första samtalet så hade de inte kvar den..
Har också blivit bedragen av en säljare från diggi och känner mig lurad och blåst. Säger att han är från Telia ringde från 0720881536 och skulle sänka min månadskostnad med ca 500kr per månad och en telefonväxel skulle ingå. Men då visade det att det är Telenor system och det funkar inte i norrlands inland katastrof. Försöker bestrida avtalet men säljaren nekar och kostnaden består säger han. Fick prata med tekniker på Diggi och han kunde ta bort övergången från Telia till Telenor efter flera desperata samtal. Men enligt säljaren så ska kostnaden bestå och telefon växeln som jag inte behöver vara kvar till nästan samma kostnad ca 50000 kr på 5 år. Har bestridit avtalet och Polisanmält det och även Advokat är inkopplat
Ett företag, Diggi.nu, ringer upp oss och hävdar att de är ett företag som samarbetar med Telia och att de ska övertar fakturering och abonnemang för alla Telias företagskunder. Efter ett längre telefonsamtal där de vid upprepade tillfällen säger att de ringer från Telias samarbetspartner så kommer vi slutligen fram till att vi ska teckna detta förbättrade avtal. I vilket de bland annat argumenterar för att vi kommer få sänkta månadskostnader.
Först efter vi signerat kontraktet avslöjar de att de inte alls ringer från Telia, utan är ett företag som kallas för Diggi.nu. Dessutom visare det sig att månadskostnaden inte alls kommer att sänkas, utan bli högre. Direkt ber vi om att få stryka kontraktet då vi hade för avsikt att arbeta endast med Telia, som vi varit nöjda med. Tro om vår förvåning när de, trots en vädjan om återkallelse 3 dagar efter att vi signerat, vägrar.
Hejsan! jag blev uppringd av en säljare ADAM EK och han utgav sig komma från telia och har ett samarbete med diggi som står för fakturan framöver vilket jag gick på. Men det är inte sant utan har fått en ny kostnad på över 3000kr i månaden i 60mån vilket är helt sjukt plus det jag betalat tidigare. Gör inga affärer med honom eller diggi. kommer ta reda på hans riktiga namn samt bestrida fakturan göra posinanmälan båda på företaget och säljaren privat. dessa bedragare ska inte få fortsätta.
Mycket oseriöst företag!!! Säger att de ringer på uppdrag av Telia men detta är rent struntprat. Polisanmälan är gjord.
Är tyvärr också drabbad av Diggi Connect. Som trogen Teliakund i 20 år har vi tackat nej till alla försäljare men nu trodde jag inte att jag hade ett val o signerade dessa sms som kom under samtalets gång. 1897kr/månad i 60 månader!!! Helt galet och jag har nu kontaktad advokat eftersom bolaget anser att de gett mig korrekt information och att det inte är möjligt att häva avtalet.
Jag har också utsatts för detta företag. Säljaren påstår att de mot en månadsavgift kan få oss att få ut mycket mer av våra telefonabonnemang hos Telia. Många vackra ord men ingen substans. Under samtalet skickar säljaren ett SMS med länk till ett avtal som jag förväntades signera digitalt medan samtalet pågick!!!
Jag tackade för avtalet och sade att jag ville studera det innan jag signerar.
Avtalet var intressant. Jag skulle betala drygt 500:- per månad i 6 år. I det långa avtalet fanns inte med ett enda ord beskrivet vilken tjänst jag skulle betala för! Självklart blev det ingen signering.
Jag vill varna var och en att ALDRIG signera ett avtal medan säljaren väntar i telefon. Bara om det är en välkänd säker kontakt.
Diggi har ringt flera gånger sedan dess utan att verka veta att jag redan har fått ett "erbjudande".
Det ringer en person och presenterar sig från min nuvarande operatör, och säger att diggi ska ta över fakturorna från årsskiftet. Personen talade på och sålde in sig. Han hade uppmärksammat att jag hade ett mobilabonnemang som inte användes och han var behjälplig att ta bort detta. För att göra detta behövde han ha en fullmakt vilket han får via mitt Bank-ID. När jag kom hem så fick jag se att han skickat ett avtal, vilket vi inte hade överenskommet. När jag ringer upp personen så hade den trevliga personen försvunnet, nu handlade bara om avtalet något annat ville han inte kännas vid. Fy fan vilka otrevliga och oseriösa människor.
Ett seriöst företag rättar till fel som uppkommit.
Ha aldrig något med detta företag att göra, här slutade det med polisanmälan
Dom har lurat mig också dom ringde aldrig upp på utsatta tid för att fixa det dom lovat men fakturan kom och veckan efter kom faktura från Collector inkasso