Varningslistan
diggi
diggi
Företaget bakom
Observera! Dessa uppgifter är hämtade från fakturan och kan medvetet vara felaktiga.
Bolagsnamn:
It Partner i väst AB
Organisationsnummer:
559218-3502
Adress:
Kurödsvägen 9, 451 44 UDDEVALLA
Telefonnummer:
010-222 88 99
Bankgiro:
5382-6160
E-postadress:
Hemsida:
http://www.diggi.nu
Övriga dokument och bilder
Tillvägagångssätt
Säljaren tar kontakt via telefon och erbjuder billigare mobilkostnader. De klagomål som Varningslistan mottagit handlar bl.a. om att säljaren ger sken av att ringa från ens befintliga telebolag, de drabbade stressas till att signera avtal under pågående samtal, att priset inte framgår samt att bindningstiden visar sig att vara 60 mån.
Känner du dig vilseledd av det här företaget?
Läs mer om hur du hanterar en bluffaktura här
Kopplingar till andra företag på Varningslistan
Företagsuppgifter
Registreringsdatum | 2019-09-12 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Ja |
Har nu vid några tillfällen blivit uppringd av Vibemobil och de vill att jag skall teckna ett billigare abonnemang. Jag har först svårt att förstå vad han först ringer i från, Telia eller Tele 2. Allting är väldigt otydligt, dock så säger jag gång på gång att jag vill få upplysningar om vad det är jag skall underteckna, vilket inte fungera om jag inte först bekräfta en bekräftelse och då som jag förstår så har jag blivit bunden till ett avtal som jag inte vet så mycket om.
diggish
VIBE har lurat oss också efter att vi blivit total lurade av Diggi eller vad dem nu kallar sig!! AKTA ER! det är samma skurkar allihopa
Blev uppringd av diggit angående gps till min arbetsbil, då jag flera gånger sade att jag inte vill binda mig till längre avtal så fick jag till svar att man har 1-3 månaders uppsägnig.
Varan och första fakturan kom nästan 2 månader efter samtalet samt att jag aldrig fick avtalet eller välkomstbrevet skickat till mig fakturorna kommer runt den 16 varje månad men faktura datumet är 1 varje månad, när jag väl skulle säga upp så kom det fram att avtalet är på 60 månader.
Att dom fortfarande får vara aktiva trots att dom är rödmärkta och så många klagomål
Precis som andra säger så blev jag lurad av Vibe, ConnectD, Diggi, It Partner i Väst eller vilket namn dem nu går under, alla är precis samma skojare, hoppas dem åker dit så det sjunger om det!!
Diggi samarbetar nära med VIBE MOBIL där VIBE MOBIL kontaktar Diggi kunder och påstår att dem kan hjälpa en att bryta avtalet mot att man skaffar mobilabonnemang hos VIBE MOBIL. Detta är BLUFF!!
Det som händer är att du får en saftig slutfaktura från Diggi på 60 månader fullt belopp sen får du fakturor från VIBE MOBIL istället, det blir kaka på kaka!
AKTA ER FÖR DIGGI OCH VIBE!!
Uppringd av säljare pratade som om han var från min mobiloperatör kunde fixa lägre månadskostnad och mer surf .Nämner inte någonting om 60 månaders bindningstid stressar och pressar och mitt i i samtalet så knackar det på hans dörr kollegor "nu ska vi på lunch"pressar en att signera under pågående samtal. Ber honom återkomma när jag har mer tid men nej då det går så fort säger han. Sedan efteråt i mailet står det hur jag ska göra. Att jag ska slutbetala min leverantör och skicka bevis på detta till dem vilket han inte nämt innan.. Jag har bestridit fakturan och polisanmält
Vad ni än gör! Ha ingenting med Diggi att göra!! Oseriöst utan dess like...
Man hör riktigt hur personalen mår när de får tala om vad det kostar att lösa ut sig .
Ofattbart att de kan få fortsätta...
Aggressivt stressande säljare som lovade billigare mobilkostnader, utan att nämna att bindningstiden var extremt lång: 6 år! Försäkrade mig flera gånger att jag inte behövde göra någonting för de var i samarbete med min nuvarande leverantör. Sen skulle jag ändå slutbetala min leverantör och skicka bevis på detta till Diggi. Jag har bestridit varenda räkning i ett drygt halvår med hänvisning att de inte slutfört sin del av avtalet (då jag inte skulle behöva göra någonting) och försökt göra upp på alla möjliga sätt bara för att slippa ha med dem att göra. Nu svarar de inte längre på mejl men skickar räkning efter att besvärstiden gått ut, dvs 8 dagar efter räkningsdatum. Räkningsdatum var denna månad 1/4 och jag fick den idag 22/4. Sjukt oseriöst företag.
Vi har råkat för samma bluff, samma metod av säljaren som "glömmer" nämna att man sitter fast 60 månader hos dom. i vårt fall är det 60X1199kr. Känns så jädrans surt att bli lurad på det här viset.
Har gått vidare med polisanmälan nu.
Företaget tycks nu operera på samma sätt under namnet ConnectD.
På telefon uppger de att avtalet är utan bindningstid och att t ex växeltjänsten är gratis. De lurar en att signera med BankID på telefon och skickar sedan inte utlovad information.
Diggi!!! VARNING ! Blev kontaktad av en säljare Lurade mig att han var från min operatör.. Samt erbjöd mig att ta bort min bindningstid. Men sade inget om 60 månaders bindningstid "det var en tjänst " som man kan använda i 5 år utan några kostnader. Det visade sig att min faktura blev 4788 kr.. VARNING SVARA INTE PÅ DIGGI
Akta er! De sålde en telefonväxel till min gamla Mor och lurade honom att signera med bankid. Kundtjänst säger "skyll dig själv" för att han skrev på via bankid. Ärendet är polisanmält.
Säljaren sade att jag skulle minska mina mobilkostnader med 300kr/mån jag frågade om det var någon bindningstid å säljaren svarade att det inte var någon bindningstid ok tänkte jag 300kr/månade billigare ock godkände via bank id det visade sig att jag godkänt ett avtal på 60 månader med en telefonväxel jag driver ett enmansföretag å då behöver jag ingen växel jag blev lurad av säljaren telefonabonnemanget hade ingen bindningstid detta sade jag upp omgående för denna månad har jag betalt
Har nu varit i kontakt med Diggi och vi har löst alla problem , fick bra hjälp av Svens handel.
Tack nu kan vi fortsätta med våra affärer.
Det finns faktiskt hopp om mänskligheten . Efter hjälp från Svensk Handel . Så annulerar Diggi mitt avtal och kan återgå till Telia som är det enda mobilsystem som fungerar i mitt område. Stort tack till Peter Karlsson på diggis kundtjänst. De är nog drabbade av dåliga säljare som inte förstår att en nöjd kund är den bästa reklamen. Och ett stort tack till Elisabeth Grankvist.! På svensk handel.
diggi ringer upp och säger att de arbetar på uppdrag av Telia, först pratade jag med David Strand om mitt mobil abbonemang hos Telia och jag blev stressad att fylla i ett avtal med bank-id på direkten för att det skulle bli klart på en gång, därefter är man fast i ett avtal i 60 månader och de refererar till signeringen och påstår att de aldrigt nämnt Telia. (telia har heller aldrig så långa bindningstider) När själva avtalet kommer så stämmer det inte alls vad vi pratat om utan där står det om en företagsväxel som jag inte ens hört talas om.När jag senare förstått att detta är fel så refererar de till min signering med bank id , att detta binder mig till avtalet. Har nu betalat 4 månader á 499:- (Inkl moms) och vill ha upprättelse till varje pris. Jag har ringt och pratat många gånger med Gustav och försökt få ångerrätt, men utan resultat. De hävdar att de har inspelningar på alla samtal också,men när jag vill ha kopian på första samtalet så hade de inte kvar den..
Har också blivit bedragen av en säljare från diggi och känner mig lurad och blåst. Säger att han är från Telia ringde från 0720881536 och skulle sänka min månadskostnad med ca 500kr per månad och en telefonväxel skulle ingå. Men då visade det att det är Telenor system och det funkar inte i norrlands inland katastrof. Försöker bestrida avtalet men säljaren nekar och kostnaden består säger han. Fick prata med tekniker på Diggi och han kunde ta bort övergången från Telia till Telenor efter flera desperata samtal. Men enligt säljaren så ska kostnaden bestå och telefon växeln som jag inte behöver vara kvar till nästan samma kostnad ca 50000 kr på 5 år. Har bestridit avtalet och Polisanmält det och även Advokat är inkopplat
Ett företag, Diggi.nu, ringer upp oss och hävdar att de är ett företag som samarbetar med Telia och att de ska övertar fakturering och abonnemang för alla Telias företagskunder. Efter ett längre telefonsamtal där de vid upprepade tillfällen säger att de ringer från Telias samarbetspartner så kommer vi slutligen fram till att vi ska teckna detta förbättrade avtal. I vilket de bland annat argumenterar för att vi kommer få sänkta månadskostnader.
Först efter vi signerat kontraktet avslöjar de att de inte alls ringer från Telia, utan är ett företag som kallas för Diggi.nu. Dessutom visare det sig att månadskostnaden inte alls kommer att sänkas, utan bli högre. Direkt ber vi om att få stryka kontraktet då vi hade för avsikt att arbeta endast med Telia, som vi varit nöjda med. Tro om vår förvåning när de, trots en vädjan om återkallelse 3 dagar efter att vi signerat, vägrar.
Hejsan! jag blev uppringd av en säljare ADAM EK och han utgav sig komma från telia och har ett samarbete med diggi som står för fakturan framöver vilket jag gick på. Men det är inte sant utan har fått en ny kostnad på över 3000kr i månaden i 60mån vilket är helt sjukt plus det jag betalat tidigare. Gör inga affärer med honom eller diggi. kommer ta reda på hans riktiga namn samt bestrida fakturan göra posinanmälan båda på företaget och säljaren privat. dessa bedragare ska inte få fortsätta.