Innovation
Svensk Handel utvecklar och driver nätverk, mötesplatser och innovationsprojekt där vi samlar samtidens och framtidens handelsföretag och leverantörer. Tillsammans utvecklar vi handeln i en riktning som stärker dess konkurrenskraft samtidigt som vi synliggör handelns innovationskraft.
D-Congress i poddformat
D-Congress TalksNu kan du ta del av innehållet från scenerna på D-Congress i poddformat! Vi publicerar flera avsnitt varje vecka.
D-Congress 2025 lever vidare online!
NyhetÅterupplev höjdpunkterna och se alla filmade seminarier i efterhand. Kika in och ta del av insikterna här!
Nyhetsbrevet Handelns Transformation
nyhetsbrevMed fokus på transformation, innovation och trender inom handeln – och allt du behöver veta om D-Congress.
Aktuellt
Benjamin Dousa – inledningstalare på Nordic Retail Summit 2025
NyhetÅrets huvudtalare på Nordic Retail Summit är Benjamin Dousa, Sveriges minister för internationellt utvecklingssamarbete och utrikeshandel.
Allianser och samarbeten inom retail media
Läs ocksåVilken teknik och vilka partnerskap ska man som retailer investera i och hur ska detta implementeras?
Så leder Susanne Ehnbåge Lindex på en global, digital och hållbar tillväxtresa
NyhetNytt avsnitt i podden D-Congress Talks: Susanne Ehnbåge, vd på Lindex, om digitalisering, hållbarhet och en offensiv global satsning.
Kulturens kraft: Så bygger varumärken lojala fans – inte bara kunder
NyhetVad är det som gör att vissa varumärken inte bara syns, utan verkligen känns? Lyssna på avsnittet i podden D-Congress Talks.
Från Borås till Berlin - så bygger Cellbes en internationell tillväxtresa
NyhetCharlotte Nordén berättar hur ett starkt varumärke och ett värderingsdrivet ledarskap kan göra skillnad – även över landsgränser.
“Att vända motvind till medvind” – XXL:s vd Freddy Sobins 3 framgångstips
NyhetSportkedjan XXL har inte haft en spikrak resa – men är nu tillbaka i tillväxt, mycket tack vare tre faktorer.
Retail Media Summit | 29 april | Så skapar du en lönsam retail media-affär
Läs ocksåVilka är knepen för att skapa lönsamhet för både dig och dina varumärken? Var är annonsmarknaden på väg för retailers? Välkommen på första
Retail Media Summits 2025
Läs ocksåUnder 2025 bjuder Svensk Handel tillsammans med partners in till tre träffar.
Insikter från partners
Insikt från partner:Juni
Expertinsikter: Så blir finansteamet en tillväxtmotor
Att göra företagets finansteam till en aktiv kraft för tillväxt kräver en kombination av strategiskt tänkande och effektiva verktyg.
Insikt från partner:Rule
Så kan företag stoppa bluff-SMS och skydda sina kunder
Att få ett bluff-SMS från "banken" eller ett fraktbolag har blivit vardag för många svenskar.
Insikt från partner:GS1
Är du redo för den nya streckkoden?
Den klassiska streckkoden får ge plats åt en tvådimensionell kod (2D-kod). Den globala ambitionen är att 2D-koder ska vara läsbara i butiker
Anmäl dig till nyhetsbrevet "Handelns transformation"
NyhetsbrevTa del av våra spaningar om nya beteenden, trender och samhällsutmaningar som tillsammans påverkar och formar morgondagens handel.