förvaltningsel
Förvaltningsel ringer upp och erbjuder billigare el och samfakturering för att göra det lättare för kunden, Säljaren är väldigt påstridig under själva inspelningen så många känner sig överkörda och när sedan fakturan kommer är priset högre än vad man var överens om.
Det är svårt att komma fram till kundtjänst för att bestrida och väldigt snabbt kommer hot om att stänga av elen om man inte betalar.
Fler företagare har fått ett sms med en länk där man hänvisat kunden att gå in och läsa mer om avtalet, tyvärr så visar det sig att när man trycker på länken så har man ”skrivit under” ett elavtal med Förvaltningsel.
Förvaltningsel har 0 månaders bindningstid men 36 månaders uppsägningstid.
Bankgiro 108-8863, 5357-5379 EK Finans AB
Ny betalningsmottgare EK Services AB Bankgiro 5527-4633, 5527-4625
Registreringsdatum | 2013-12-09 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Nej |
https://ljcialishe.com/ - buying cialis cheap https://cialisvja.com/ - non prescription cialis https://viagraonlinejc.com/ - purchase viagra online https://viagratx.com/ - viagra connect https://buycialisxz.com/ - daily cialis
Företaget har minst ett av följande:
Anmärkning, Skuldsaldo, Utmätning, Ansökan hos Kronofogden
Kontrollerat 2021-03-09
Går bra nu för dom. Fortsätt Anmäl!!
Hej
Jag har förvaltningsel vet inte hur jag ska blir av med dom efter som jag tecknad avtal på 36 månader kan jag bara flytta till annat bolag utan att vara skyldig till dom
Mvh
Said
Framför allt gör detta:
Bestrid avtalet samt ogiltigförklara det avtalet
Bestrid alla fakturor och polisanmäl dem (använd hjälpen som finns här)
Betala inte en ända krona
Flytta tillbaka elen till ert tidigare elboilag (eller något anns seriöst bolöag)
Se till att ni har sparat alla konversation, fakturor och liknande.
Blev uppringd av förvaltningsel, som är mycket påstridiga att ingå ett avtal där de ska se över mina elkostnader och då ffa energiskatten. Jag godkänner. Ser sedan i avtalet att de också ska ha rätt att byta elleverantör och teckna avtal för min räkning. När jag ser detta mailar jag direkt och drar tillbaka min fullmakt. Samtalar då även med en person på telefon som intygar att ärendet är löst. Nu 1år senare dyker det upp en elfaktura från Förvaltningsel. Inget avslut gjordes alltså vid mitt samtal. Fakturan jag fått ligger skyhögt över mitt gamla elavtal.
Förvaltningsel ab bedrägeri föratag ända och bästa,bryta avtal med dem och återkalla din fullmakt via mejl,och bestrida deras faktura tills tingsrättens beslut, annars dem är jättejobbiga och säkert dem är redan brutit lagat många gånger mot er och deras faktura är konstiga
Hej, Vi gjorde ett fullmaktsavtal med Förvaltningsel i början av 2020. (idiotiskt).
Sedan några månader betalar de inte till Ellevio och skickar ändå fakturor till oss.
Jag får betala fakturor och inkassokostnad till Ellevio för att de inte har betalat till dem.
Om de inte drar tillbaka fullmakten och avslutar vårt avtal utan vidare konsekvenser så kommer jag polisanmäla.
Nu skickar Ellevio fakturorna direkt till oss istället. Då kan de ju absolut inte debitera oss.
Och.....fakturorna går inte till inkasso.
Sjukt att detta får förekomma i Sverige.
Det förefaller som om företaget riktar in sig på äldre och små företag med tvivelaktiga "övertalningar". Dessutom ingås telefonavtal med människor kopplade till företag vilka saknar teckningsrätt eller fullmakter. I förevarande fall har den lurade god man (undertecknad). Han ville vara "snäll" och hjälpa företaget vars ägare knappast förstår svenska. Inga reella avtalsskrivningar har presenterats. Förvaltningsel svarar inte i telefon ej heller på brev. Jag har bestridit alla fakturor med hänvisning till att inget juridiskt bindande avtal finns! Bolaget har svarat med att meddela nätägaren (vattenfall) att nedstängning ska ske. Vattenfall har kontaktats av mig och efter samtal gällande Förvaltningsel och dess metoder har det meddelats att nedstängning inte kommer att ske under pågående oklara juridiska frågor.. .Just nu står det öppet och jag vet inte hur detta laglösa avtal ska tas ur verkställighet. Avregleringen av elleveranser har bara skapat oreda där elkunden blivit livegen.
Så gick det till när dom lurade mig. Dom hotar med stämning och kronofogden. Även stänga av elen. Det finns ett bolag till hos dom Scandinavian energi hub
Mitt företag har betalt räkningar till Förvaltningsel och vi har varit i kontakt med dem angående avtal. Men nu läser jag om att det är ett blufföretag. Kan man starta ett elavtal hos någon annan och ignorera Förvaltningsel? Eller ska jag avsluta hos Förvaltningsel? Jag är så förvirrad och vet inte hur jag ska gå till väga.
https://www.energimarknadsbyran.se/el/dina-avtal-och-kostnader/valja-elavtal/klagomalsinformation/forvaltningsel-i-skandinavien/
En bra länk och Energimarknadsbyrån är mer tillmötesgående än Svensk Handel.
VARNING!!!
De använder även påhittad fullmakt för att kapa fakturor från elhandelsföretag (ex Vattenfall) för att kunna hota om att stänga av el.
POLISANMÄL DETTA OM NI DRABBAS AV LIKNANDE , detta kan anmälas som urkundsförfalskning.
Hoppas vi blir tillräckligt många som anmäler detta företag och alla andra lurendrejare så vi blir av med dessa avskum.
De ringer till min klinik och pratar med en personal som inte pratar svenska och lyckas att ta mina uppgifter från henne och skriva under kontrakt utan att jag ens varit medveten om detta. Personal trodde att det var bara reklam och att de ville ha uppgifter för att återkomma. (ljudklipp finns).
Jag ringer till företaget och frågar varför jag fått faktura från de.. De påstod att jag själv bytt bolag och säger att de har ljudet inspelad. När jag lyssnade på ljudet då förstod jag att det var en bedrägeri. Jag är en man och man hör tydligt och klar att den som talar i tel (personal) är en kvinna men kvinnlig röst.
Svar från de: Du kommer inte komma långt, gör det enkelt för dig och betala fakturorna,
Har verkligen tagit min energi!
Hej, jag har hamnat i liknande händelse. Det du vill göra är att ringa till dig och be dem att skicka en brytfaktura till dig. Min var omkring 8000kr med moms.
När du har betalat det går avtalet bort.
Hej.
Jag fick för någon månad sedan ett erbjudande om billig el hos förvandlingsel, som jag nappade på.
Nu har jag fått reda på att dom är ett blufföretag.
Jag vill bestrida avtalet. Hur går jag tillväga med det?
Tacksam för svar.
Mvh Kalle
koe@ringen.se
Hej Kalle!
På vår sida: https://www.svenskhandel.se/hantera-bluffaktura/ kan du läsa mer om ur man bestrider en felaktig faktura.
Vänligen
Svensk Handel Varningslistan
Hej, jag har hamnat i liknande händelse. Det du vill göra är att ringa till dig och be dem att skicka en brytfaktura till dig. Min var omkring 8000kr med moms.
När du har betalat det går avtalet bort.
De ger inte upp i första taget heller, när man tror att det är över så kommer nästa krav
Personer ringer från detta nummer 0850112127 och utger sig ringa från befintlig elleverantör. Dom vill lura på dig dyra och dåliga elavvtal,
Har någon som inte betalat deras fakturor fått ett ärende hos kronofogden?
Nej är det enkla och korta svaret.
Så är det beteende hos Bedragarna. De försöker skrämma, hota , utpressa offret på pengar .De är värre än fästingar. De kan absolut, absolut, absolut inte göra någonting. De är själva skuldsätta hos Kronofogden. Det är bara bestrida och polisanmäla bluff fakturor som de skickar till er.
Vi sade upp avtalet direkt eftersom vi insåg att vi blivit lurade. Vi har dels fått en brytfaktura (som vi bestridit), och även flyttat över elen till vår tidigare elleverantör. Men dom har naturligtvis bytt tillbaka till Scandinavian Hub AB igen. Förstår faktiskt inte varför. Troligen för att dom tror att dom kan hota med att stänga av elen. Och hur dom än försöker, och vad dom än tänker ta sig till kommer vi inte att betala en ända krona. Dom har även börjar skickat ut att man är skyldig att enligt 8 kap 8 § ellagen har betalningsansvar. Som om dom följer lagen. Vi kommer inte att betala en ända krona och vi överlåter elen gång på gång till den elleverantör vi hade innan. Och vi har även säkrat upp så att avstängning av elen inte är möjlig. Vi har under en tid fått flera fakturor avseende förbrukning, påminnelser osv. Allt är bestridet och polisanmält. Och åter igen. Vi betalar inte en ända krona till dem.
Ha ingen kontakt med detta företag. Det är riktiga bluffmakare. De skickar fakturor påminnelser till två av mina bolag trots att jag betalar direkt till mina leverantörer. Dom har lovat i mail att dom ska sluta men det gör dom inte. Dessutom har dom använt sig av ej giltiga fullmakter för att få information om mina avtal riktiga idioter. Har även försökt nå dom på telefon men det går inte.
På vilket sätt anser ni att ni har blivit lurade, är priset för högt eller det faktum att de är svåra att nå. När ni säger att ni bestrider fakturan är det så att ni har någon annan elleverantör eller kör ni på gratis el?
Vi anser att vi blivit lurade för att dom utser sig för att ringa på uppdrag av befintlig elleverantör. Dom sänker elkostnaden. Inget av detta stämmer och är sant.
Du glömde tillägga att du jobbar hos Förvaltningsel. Du vet nog mycket väl anledningen, annars är det bara att kolla eran mejl/postbox samt läsa igenom forumet här. Ha d.