SVENSK EL
Säljare från Svensk El ringer upp och erbjuder billigare el och samfakturering. Under samtalet skickas det över en SMS länk som man ombeds att öppna för att ta del av erbjudandet. Säljaren är väldigt påstridig och stressar mottagaren av sms-länken att klicka sig vidare vilket i slutändan resulterar i att man tackat ja till ett elavtal med Svensk El på 36 månader.
Bankgiro 108-8863 EK Finans AB (samma betalningsmottagare som Förvaltningel)
Ny betalningsmottagare EK Services AB 5527-4633 5527-4625
Senaste underrättelsen ser man ett samarbete med Förvaltnings El på fakturan.
Registreringsdatum | 2017-09-19 |
F-skatt | Ja, registrerad för F-skatt |
Moms | Ja |
Registrerat för arbetsgivaravgift | Ja |
Undvik att teckna ett avtal hos detta bolag dem har lurat mig och nu kan jag inte göra någonting. Kundservice har väldigt dålig service de svarar inte.
Värsta jag har varit med om. De tar reda på vilket elbolag du har,ringer och säger att de ringer från detta bolag,säger att du ska få sms med erbjudande om förmånliga priser mm. Direkt efter det kommer sms med en länk som man uppfattar som info med erbjudanden. Så fort du klickar på länken för att läsa info allt försvinner men:SEDAN KOMMER FAKTURA I FÖRSKOTT???!!!När du försöker kontakta dem visar det sig att du har tecknat något avtal genom sms klicket!!!Nu skickar de faktura efter faktura vilka jag bestrider men de låter mig inta vara ifred,jag har polisanmält,inget händer..Hjälp!!!
559125-8677 Nya Energibolaget i Sverige AB håller på att ändra företrädare / bolagsnamn
Ärendena kom in i torsdag 3 december och ligger hos Bolagsverket i avvaktan på erlagd avgift.
Det nya namnförslaget indikerar att bolaget kommer att driva ett gatukök.
Hej!
Jag är också drabbad. Har polisanmält men tyvärr så får man ingen hjälp då polisen inte tar detta på allvar. Bolaget har målvakter och alla namn de använder är falska. Telefonnummer som dem ringde ifrån står inte på deras bolag längre. De spelar inte in samtal för de lämnar inga bevis efter sig. Säljarna ringer och ljuger att om dem ringer från din lokala elleverantör och dem vill sänka elkostnader pga covid-19 . Under samtalet får man en länk som skall godkännas. Det är en fälla. Lägger på massa avgifter när de fakturerar. Mina elräkningar brukade ligga på 1000-1500 men fick 3960 från svensk el. Dem informerar inte att de har en uppsägningstid på 36 månader och skickar en brytavgift på 20 350 kr. Dem Slutar svara på mejl när man frågar vart deras kontor ligger för man vill prata F2F med dem. Riktiga bedragare !!
Hej!Jag fick ett samtal det var en tjeje som stressade upp mig flera gånger att det bli billigare elkhoury på mitt företag ,sedan dess jag har ett helvete med dem jag har betalat dubbelt faktura till dem dem hade lurat mig med påminnelse ,jag har ringt flera gånger dem har betalat mig skicka konto nummer till dem gör att sätta pengarna på konto fortfarande dem har inte gjort det och dem hade sagt att skulle göra uppsägning från Eon det gamla el bolog fortfarande dem har inte gjort det och nu jag ska betala 11064 kr till eon .snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra
Hej!
Jag är också drabbad och har startat instagramkontot Sverige El. Där lägger jag upp tips och information om företaget. Tveka inte att anmäla och betala inget utan bestrid fakturan. Se info hur du gör på Svensk handel.se samt polisen.se
Betala inget och får du från inkasso eller kronofogden så fortsätter du bara att bestrida. Du kan även kontakta energimarknadsbyrån.
Ge inte upp!! Du är inte ensam!!
Hej!
På vår sida: https://www.svenskhandel.se/hantera-bluffaktura/ kan ni läsa me rom hur man bestrider en felaktig faktura.
Ni kan även ta kontakt med www.energimarkanadsbyran.se eller tel 08-522 789 50 dagtid mellan kl 9.00-12.00
Vänligen
Svensk Handel Varningslistan
Hej jag har fått en avtalbekräftelse om elavtal från detta företag. Jag har inte ingått något avtal . Men för några veckor så ringde en försäljare och ville erbjuda billigare el som jag tackade nej till. Hon var påstridig och frågade om hon fick skicka ett förslag så jag fick se priserna . Jag svarade att det kan jag ju titta på, men har inte fått något på mailen . Men nu kom en avtalsbekräftelse istället.
Jag med. Och de skickar en faktura till mig. Jag måster betala mer 5000 kr. Detta är galet. Så vad behöver vi göra.
hej, vi blev lurade på samma sätt, skickar en länk som man tryck på och avtalet är gjort, polisanmälde händelsen och även bestridit 2 avgifter som vi fått från dem, kan någon hjälpa oss hur vi ska gå tillväga ?
Hej, Det är så att jag har råkat ut för detta bedrägeri. Jag har försökt att kontakta dem men kommer bara till kundservice och nu efter 14 dagar så ringer dem upp antagligen för att ångerätten inte gäller längre.
Jag fick hem ett brev med att betala en handpenning och inloggningsuppgifter. Men det roliga var att det inte ens va mina uppgifter, och att jag pratade med någon som hade råkat ut för samma och han frågade om samtalet fanns på inspelning och de sa nej. Eftersom jag inte är ägare av detta företag jag råkade Acceptera, går det att komma undan på något sätt? Jag är med i styrelsen men ändå.
Tack på förhand
Hej. Efter många samtal med deras "kundsupport" så bad jag dem skicka ljudfilen för att konstatera att säljaren gått igenom avtalet och inte vilselett eller stressat kunden i fråga. Dom menade på att dom inte får spara ljudfilen efter avtalet skrivits. Således hamnade dom i en situation att bevisa avtalet, som dom inte kunde eftersom dom inte hade ljudfilen kvar. Vårt avtal var i förhandling så tillslut så sades avtalet upp. Dom är oseriösa men går faktiskt att övertala. Se dock upp med Scandinavian energy hub aka förvaltningel. Riktiga sopor som själva sitter på ex antal polisanmälningar och kronofogds ärenden ( ej fakta, min uppfattning )
Säljare ringde och sa att har pratat med er partner och ringer från E ON och sam fakturerar med E ON bara acceptera kampanjen till billigt pris via SMS . efter att man samtalet försvinner SMS och kommer faktura 4436 Kr ,vi bestrids fakturan efter 4-5 dagar kommer påminnelse med avgift .
Jag med. Det är galet. Nu vet inte hur man gör. Tack.
Har råkat ut för samma ska, har anmält till polisen och ska anmäla till skatteverket nu
hej
jag har blivit lurad också, känner igen allt det här, jag sökte på nätet det saknar info och hemsida om detta bolag det finns bara ett telefon nummer vilket man ringer de svara strunt, och säger att de har inget ansvar men det finns ett namn på Styrelseledamot: på det här hemsidanhttps://www.merinfo.se/foretag/Nya-Energibolaget-i-Sverige-AB-5591258677/2kgw2t1-1nktd men det saknas telefonnummer på det här personen överhuvudtaget, det bästa är man kontaktar skatteverket och polisen och anmäla deras företag som bedrägeri
Jag har startat instagramkontot @Sverige El för att upplysa och varna andra konsumenter om detta blufföretag!! Vi måste anmäla bedragarna samt sprida information till andra konsumenter om vilket blufföretag det är!
hej
det här företaget lurar folk, först säger att det är ett vanligt uppdatering av personliga uppgifter och skickar ett länk på sms och säger att du ska godkänna dina uppgifter, efter när du har gjort då säger om att ska skicka en faktura som måste betalas som deposition, de stressar och pratar för fullt och snabbt så att man hinner inte fråga om vad de ringer i från bara att de samarbetar med el bolaget vattenfall och att de ska sänka på din el faktura och det här länken är ett vanligt uppdatering av personliga uppgifter, nu jag har polisanmält och även pratat med svensk handel.
AKTA ER MED ATT SVARA DE I TELEFON, när man ringer de så det är bara en person som svara hon heter Rebecca och säger att hon bara sitter på kundtjänsten och har inget ansvar med annat ärende, så man kan tyvärr inte nå det ansvarig..... så allt är lurerri och bluff som luar folk att få pengar på ett tjänst som existerar.
Jag är också drabbad och har startat instagramkontot Sverige El. Vi måste anmäla dem, tillsammans få dit bedragarna samt sprida information till andra konsumenter.
Råkat ut för samma. Trodde de ringde från eon och ville förnya avtalet men när jag klickade på länken kände jag inte igen detta företag. Avskum och har inget samvete alls. Förstår ni inte hur småföretagare sliter varje dag och försöker få det att gå runt mitt i pandemin.
Har startat instagram kontot @svenskel då jag också är drabbad. Vi måste hjälpas åt att få dit bedragarna, anmäla dem samt sprida information till andra konsumenter
28 OKT 2020 KL 19:00
HEJ
Säljare från Svensk El ringde upp mig och erbjud billigare el och samfakturering och säger att de samarbetar med vattenfall . Under samtalet skickades det över en SMS länk som JAG tvingades öppna för att ta del av erbjudandet. Säljaren är väldigt påstridig och stressade mig av sms-länken att klicka signatur vidare vilket i slutändan resulterar i att man tackat ja till ett elavtal med Svensk El på 36 månader. hon säger att hon skickar ett faktura som jag ska betala som deposition och för att jag har varit kund hos de länge så ska de ge mig bra pris. Under hela samtalat hade jag trott att hon ringer från vattenfall och att de ska bara förnya mitt avtal, och fast jag sa till henne att jag jobbar nu men hon fortsätt att prata och tvingade mig att jag måste signera mitt förnyelse avtal, och gav mig ingen möjlighet att ska läsa texten som skickade med sms, hon heter LINA STÅHL. JAG KÄNNER MIG SÅ LURAD, ..
not good el companny.
Jag har också råkat ut för detta.
Känner igen alla tidigare beskrivningar, undrar om ni innan blivit kontaktade som förwtag eller privatperson. De verkar som dom riktsr in sig på oss egenföretagare med mindre företag.
Hur har de gått för er?
Vi har råkat ut för detta företag. De gick till väga på precis det sätt som beskrivits. Faktura kommer att bestridas och polisanmälan kommer att göras.
Vi har försökt komma i kontakt med företaget via mejl och telefon i över en vecka. De svarar på mejl och ber om telefonnummer så att de kan kontakta oss vilket de sedan inte gör. Märkligt att vi ska behöva ge dem telefonnummer när de kontaktade oss via telefon från början.
Osmakligt att Svensk El kommenterar på denna sida och försöker framstå som ett seriöst företag.
Hej
Jag blev också lurad
Vet inte vad jag ska göra. Vad händer om man inte betalar fakturan?
Hej!
På vår sida: https://www.svenskhandel.se/hantera-bluffaktura/ kan ni läsa me rom hur man bestrider en felaktig faktura.
Ni kan även ta kontakt med www.energimarkanadsbyran.se eller tel 08-522 789 50 dagtid mellan kl 9.00-12.00
Vänligen
Svensk Handel Varningslistan
Det här företaget är bluff företag,,det finns inte något företag på det här namnet!!!dem har också en anmärkning hos Allabolag.
här är anmärkningen:Svensk Handel Varningslistan med produktnamn: SVENSK EL.
Vi har inget ärende med ert företag du får gärna specificera vad det gäller och vad du vill ha hjälp med eller så kan du vända dig direkt till vår kundservice.
Är du missnöjd med oss önskar vi komma i kontakt med dig. Du får jättegärna höra av dig direkt till oss på Telefon 010 344 89 02 eller till foretag@sverigeel.se.
Det här företaget är ute för att jaga folk på pengar.Jag fick också en faktura på 4496kr för vad??vet ingenting!!!!jag har aldrig signerat eller fått nåt avtal från dem!!!jag kommer att polisanmäla den här jävla företaget..
Vi skickar inga fakturor till företag som vi ej skrivit på avtal med, har du fått en faktura och ej skrivit avtal så ska denna tas bort. Du får gärna skriva vilken faktura det avser så ska vi hjälpa dig i detta ärende.
Du får jättegärna höra av dig direkt till oss på Telefon 010 344 89 02 eller till foretag@sverigeel.se.