Hoppa till innehåll

Ellos Group arbetar aktivt med hållbarhet och har som mål att att göra bästa möjliga produkt med minsta möjliga avtryck på miljö och människa. Almedalsgarderoben såg man som ett naturligt och självklart val att medverka till.

almedalsgarderoben-ellos.jpg

Allsidigt bidrag till Almedalsgarderoben

När Ellos valde plagg till garderoben var grundtanken att de skulle fungera i de sammanhang som besökarna befinner sig i. En garderob för några dagar i Almedalen helt enkelt; ett antal snygga blusar och toppar som man kan matcha med sin favoritbyxa eller kjol och en rosa kostym som är klassiskt snygg men ändå väcker lite uppmärksamhet. Till kvällen, en lite mer festlig klänning som gör avtryck på mingelpartyt.

Bohemiskt och romantiskt i sommar

Ellos tror starkt på en bohemisk, lätt romantisk trend med tydlig skandinavisk känsla. Enkelhet med fina detaljer. Mycket vitt och ljusa färger. Enkla, stickade klänningar i lätta sommarkvalitéer eller med volanger och spetsdetaljer i tunna material. Med en stor bredd på stilar och trender i sitt sortiment anser Ellos att de mest hållbara plaggen är de du älskar, oavsett rådande trend.

Hållbara beslut hela vägen från designbordet

Ellos Group strävar efter att göra medvetna val av material och produktionsprocesser för att minska företagets klimatpåverkan. Hållbarhetsarbetet börjar redan i designstadiet, där många beslut som fattas påverkar vilka konsekvenser företagets verksamhet får för människor och miljö. Som exempel arbetar man aktivt med återvinning och återanvändning av material som ersättning för nyproducerade material. Ett nära samarbete och systematiskt arbetssätt med företagets leverantörer bidrar också till att främja och bibehålla goda arbetsförhållanden, mänskliga rättigheter och miljöhänsyn i leverantörskedjan.

Ellos – en nordisk shoppingdestination

Ellos Group är en ledande nordisk shoppingdestination för heminredning och mode. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker företaget ständigt nya vägar i stort och smått och alltid med kunden i fokus. I nära relation med sina miljoner kunder utvecklas attraktiva erbjudanden för kvinnan mitt i livet, hennes familj och hem. Ellos Group har huvudkontor i Borås och är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos har ca 550 medarbetare och omsätter runt 3,4 miljarder SEK.

sh_almedalsgarderoben_symbol_yellow_rgb.png

Alla medverkande medlemsföretag i Almedalsgarderoben 2024:

  • Cellbes

  • Didriksson

  • Ellos

  • Eton

  • Gina Tricot

  • Göteborgs Stadsmission

  • H&M

  • Houdini

  • Kappahl

  • Lindex

  • Lyko

  • MQ Marqet

  • Science Park Borås

  • Sellpy

  • Södra/OnceMore

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
div-bilder-nyhetsbrev-(2).jpg

Apoteket fördubblade antalet fossilfria e-handelsleveranser

NyhetE-handeln ställer i snabbt takt om till fossilfria leveranser. Ett 20-tal företag har anslutit sig till branschöverenskommelsen.
summit-2_26-maj_1.png

Retail Media växer fram som ny intäktsmotor

NyhetRetail Media har seglat upp som ett av de hetaste områdena inom handel just nu. Gå med i Svensk Handels Retail Media Community!
bildmontage-for-ukraina-(3).jpg

H&M driver åtta butiker i Ukraina – skapar hundratals jobb

NyhetTrots kriget i Ukraina är H&M fortsatt närvarande med 8 butiker i landet. Totalt sysselsätter H&M nära 400 medarbetare i Ukraina.
bildmontage-for-ukraina-(2).jpg

Kaffeimportör hjälper Ukraina dubbelt

NyhetThe March Initiative importerar och säljer kaffe som produceras i Ukraina till Sverige. Vinsten skänks tillbaka i form av sjukvårdsmaterial.
kontakta-oss-i-sommar-1719832256.png

Vi finns här för dig i sommar

NyhetHär når du oss hela sommaren.
lagbok-klubba.jpg

Flera viktiga segrar för tryggare handel – nya rutiner hos polisen ett av många framsteg

NyhetGenom påverkansarbete, samverkan och konkreta verktyg har flera viktiga steg tagits i rätt riktning den senaste tiden.
kriskommunikation-webbinarium-playknapp.png

Se Webbinariet om kommunikation under kris i efterhand

NyhetUnder våren har vi i samarbete med Ramboll erbjudit flera välbesökta webbinarier på temat Kommunikation under kris.
sofia-larsen-riksdagen.png

Svensk Handel mötte Riksdagens civilutskott

NyhetSvensk Handels vd Sofia Larsen framförde branschens krav direkt i riksdagens civilutskott, ett led i arbetet mot osund konkurrens.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.