Handelns starkast lysande stjärnor i nio olika priskategorier hyllades när handelns stora gala Retail Awards för femtonde året avgjordes igår kväll. Kicks vann kategorin Årets digitala satsning, Asket tog hem Årets hållbarhetsinitiativ och den Umeåbaserade delikatessbutiken DUÅ korades till Årets butik.
27 finalister tävlade om de nio prestigefyllda titlarna. Namnkunniga jurygrupper utsåg åtta av vinnarna men kategorin Årets köpupplevelse avgjordes genom en öppen omröstning. Kategorin togs hem av Kjell & Co för deras förstklassiga personliga service och rådgivning, i såväl fysiska, som digitala kanaler.
- Svenska handlare ligger i framkant när det kommer till att anpassa sina verksamheter till en ständigt föränderlig omvärld. Under Retail Awards fick vi ta del av det bästa handeln har att erbjuda just nu och vi kan konstatera att innovationskraften i branschen är stark. Stort grattis till alla välförtjänta vinnare, säger Sofia Larsen, vd på Svensk Handel.
Utöver företag hyllades även medarbetare i handeln. Bank Bergström, vd på inredningsbutiken Nordic Nest utsågs till Årets ledare och Mark Supharoek Madsen på Elgiganten i Svågertorp blev Årets butikssäljare.
Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och galan avgjordes i år för femtonde gången, på Stockholm Waterfront Congress Center."
"Så mycket bättre"-aktuella artisten Daniela Rathana uppträdde på galan.
Alla vinnare i Retail Awards 2022
Årets butikssäljare: Mark Supharoek Madsen, Elgiganten, Svågertorp
Årets butik: DUÅ, Umeå
Årets hållbarhetsinitiativ: Asket
Årets logistiklösning: Stadium
Årets ledare: Bank Bergström, Nordic Nest, Kalmar
Årets köpupplevelse: Kjell & Co
Årets digitala satsning: Kicks
Årets internationella expansion: Matsmart
Årets start-up: OWNU App
För mer information, bilder och kontaktuppgifter till respektive vinnare, kontakta Svensk Handels presstjänst.
- Innehållstyp:
- Pressmeddelande
- Publicerad:
- 2022-10-07
- Senast uppdaterad:
- 2023-03-23