Hoppa till innehåll

I slutet av augusti tillträder Hans Tjernström Carraro som ny kommunikationschef för Svensk Handel.

hans-tjernstrom-neutral.jpg

- Det känns fantastiskt spännande att få ta sig an den här rollen. Handeln är en otroligt intressant bransch i ständig framåtrörelse. Svensk Handel ska vara en stark kraft i debatten och sätta handelns frågor på agendan, säger Hans Tjernström Carraro.

Hans kommer närmast från rollen som presschef för Svensk Handel och har arbetat i organisationen sedan 2010. Han gick Svenskt Näringslivs utvecklingsprogram för framtida ledare 2015.

- Jag är väldigt glad att Hans vill axla det här ansvaret. Han är en trygg lagspelare som har en gedigen kunskap om handelns frågor och samtidigt en både djup och bred kommunikativ kompetens, säger Sofia Larsen, vd för Svensk Handel.

- Vi har haft en väldigt gedigen rekryteringsprocess med fantastiskt många kvalificerade kandidater. Det är verkligen ett fint kvitto till Svensk Handels attraktivitet som arbetsgivare. Men Hans Tjernström Carraro har stuckit ut med sitt engagemang, sitt kunnande och en stark vilja att driva förändringsarbete.

- Handeln som bransch och därmed Svensk Handel som organisation befinner sig på en förändringsresa. Jag är otroligt taggat på att vara en del i arbetet med att kalibrera Svensk Handel så att vi maximerar nyttan för våra medlemmar både nu och i framtiden, säger Hans Tjernström Carraro.

Hans Tjernström Carraro tillträder tjänsten som kommunikationschef den 29 augusti i år. I samband med detta lämnar också Martin Kits rollen som tf. kommunikationschef.

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
maria-mikkonen-1.jpg

Välkommet räntebesked från Riksbanken

PressmeddelandeTorsdagens räntebesked från Riksbanken välkomnas av Svensk Handel, som efterfrågat en dubbelsänkning under en längre tid.
mobiltelefoner.png

Second hand-försäljningen ökade under Q3

PressmeddelandePre Loved-indikatorn visar att begagnatmarknaden omsatte 1,3 miljarder kronor i september.
pumpor-och-familj.png

Halloweenfirandet växer – omsätter 1,6 miljarder kronor

PressmeddelandeEn undersökning från Svensk Handel visar att 64 procent av svenskarna nu planerar att fira Halloween, en ökning från förra årets 55 procent.
illustration-rapport-1-1.png

Trots ökad optimism bland handelsföretagen är verkligheten fortsatt tuff

PressmeddelandePartihandeln och dagligvaruhandeln ser något ljusare på framtiden, medan sällanköpsvaruhandeln tydligt backar.
ehi-3.png

Rejäl ökning från låga nivåer inom e-handeln

PressmeddelandeE-handelsindikatorn skattar e-handelns omsättning för september månad till 13 miljarder kronor. Det är en ökning med 28 procent.
hostmode.png

Försiktig start på hösten för modehandeln

PressmeddelandeFörsäljningen av kläder ökade med blygsamma 1,3 procent i september jämfört med samma månad förra året. Skor ökade med 5,3 procent.
nina-jelver-1.jpg

Stora konsekvenser av handelsföretagens brottsutsatthet

PressmeddelandeSvensk Handels Trygghetsbarometer visar att stölder, bedrägerier och hot har blivit en del av vardagen för många handelsföretag.
ra-2-1.jpg

Svensk Handel presenterar vinnarna av Retail Awards 2024!

PressmeddelandeVid en festlig helkväll på Berns samlades handelsbranschen för att hylla de starkast lysande stjärnorna i branschen.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.