Hoppa till innehåll

Snö i hela landet medförde i vanlig ordning ett uppdämt behov av att inhandla vinterskor. Detta visar sig i november månads Stilindex från Svensk Handel. För klädhandelns vidkommande var månaden något tuffare. Branschen hoppas nu på en stark avslutning på året.

j-lindeberg.jpg
Andreas Koschnike, e-handelschef på J.Lindeberg

Denna månad har vi pratat med Andreas Koschnike, e-handelschef på J.Lindeberg, om hur de stärker sitt varumärke, och hur de ser på utvecklingen inom e-commerce. Dessutom bjuder han på tre tips för en mer engagerande e-handel.

Vilka faktorer ser ni på J.Lindeberg som avgörande för att klara av ett oroligt världsläge?

- Att jobba långsiktigt både med varumärke och kundrelation. Att vara global och nå ut på fler marknader och med fler koncept sprider riskerna.

Hur arbetar ni på J.Lindeberg för att stärka ert varumärke på ett långsiktigt och hållbart sätt, både på nationell och internationell nivå?

- J.Lindeberg har alltid vågat utmana gränserna och gå utanför det konventionella genom att vara innovativa. Som varumärke håller vi oss relevanta genom att ständigt vara i rörelse och utvecklas, samtidigt som vi håller fast vid vår historia och vårt DNA. För att säkerställa att vi fortsätter växa långsiktigt och hållbart, både nationellt och globalt, kommer den balansen vara viktig att bibehålla. Våra värderingar om att vara inkluderande, progressiva och ha en bra energi genomsyrar allt vi gör, från vilka vi anställer till vilka leverantörer eller ambassadörer vi väljer att samarbeta med.

Ni har gjort ett stort arbete med www.jlindeberg.com, hur ser du på utvecklingen av e-commerce?

- Den har varit mycket stark och vi har vuxit kraftigt. Vi ser att ju mer vi utvecklar siten, desto bättre kan vi vägleda kunderna, vilket resulterar i högre snittköp.

Vilka är dina tre främsta tips för att driva en e-handel som engagerar konsumenten?

  1. 1

    Förstärk ditt varumärke och upplevelse.

  2. 2

    Guida och inspirera när du visar upp produkt och looks.

  3. 3

    En stark kundrelation i kommunikation och erbjudande, inte bara i pris utan även i andra extra services och unika produkter som vi gör i vår nya medlemsklubb CLUBHOUSE.

Faktaruta Andreas Koschnike

Andreas Koschnike har lång erfarenhet av att starta och driva egna bolag inom e-com, retail och mode. Han startade och drev Caliroots 2003 till en koncern på 500 msek med global försäljning online samt butiker i Norden och Tyskland fram till 2020 då bolaget såldes till Footway Group (FWG). På FWG satt han i ledningsgruppen och var med och startade nya butikskoncept samt i M&A avdelningen där man förvärvade bolag som Grand Shoes och Stayhard. Andreas driver även ett eget bolag som advisor och affärsängel inom mode, retail och tech. Sedan 2022 är Andreas Koschnike e-handelschef på J.LINDEBERG.


Pressmeddelande om oktober månads Stilindex

presskontakt-3.jpg

Presskontakt

Är du journalist och vill komma i kontakt med Svensk Handel? Kontakta vår pressjour

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.