Hoppa till innehåll

Retail Media Summit | 26 maj | Retail Media - Creating value with in-store experiences

Välkommen till Retail Media Summit nr 2! Den här gången har vi full fokus på den fysiska butikens roll i retail media. Vilken teknik och vilka partnerskap ska man som retailer ​investera i och hur ska detta implementeras? Huvudpartner till träffen är Visual Art.

collage---div-webbilder-rm-(1).png

Gå med i Retail Media Community och anmäl dig till andra träffen, 26 maj kl 15.00 - 18.00 på Visual Arts Head Quarter på Hälsingegatan 47 i Stockholm. Träff 2 arrangeras av Svensk Handel i samarbete med Visual Art.

Den fysiska butiken är tillbaka – inte bara som en plats för shopping, utan som en dynamisk mediekanal. När brands söker mer effektiva sätt att nå konsumenter, förvandlas butiksmiljöer till datadrivna upplevelser. Vi utforskar hur fysisk retail media förändrar kundresan i butik, hur den skapar nya intäktsströmmar för retailers och ger varumärken möjlighet att påverka köpbeslut i precis rätt ögonblick – direkt vid hyllan. 

Program:

15:00 Välkommen

Eleonor Dahlberg, Svensk Handel

15:05 Fysiska butiken är tillbaka - med besked

Presentation av Jacob Lovén, Den Digitala Draken

15:20 Best practice - ICA’s paketering av fysisk retail media

Presentation Staffan Baer, ICA

15:40 Panel - Vilket värde tillför Retail Media i den fysiska kundupplevelsen?

  • Mariette Lindsjö, Kjell & Company

  • Pino Roscigno, Stadium

  • Staffan Baer, ICA

16:00 Best practice - Digital Signage i butik

Pelle Mets Höök, Global Head Design studios på Visual Art

16:20 Paus

16:40 Flagship Stores i en retail media-kontext

Fireside chat med Anna Edin, LYKO

16:55 Att göra fysiska butiker lika smarta som webben

Fredrik Amréus Hammargården, Indivd

17:05 Att mäta in-store retail media

  • Marcus Lord, Stadium

  • Olle Olsson, A Media Space

  • Andreas Lind, Visual Art

17:25 Panel: Vilka krav ställer annonsörer på fysisk retail media?

  • Björn Hellqvist, Coca-Cola Europacific Partners

  • Daniel Weilar, Mediaexpert

17:40 Tack och wrap-up

  • Jacob Lovén, Den Digitala Draken

  • Andreas Lind, Visual Art

  • Eleonor Dahlberg, Svensk Handel

Antalet platser är begränsat. Medlemmar i Svensk Handel deltar kostnadsfritt, övriga betalar 1 980 kr per träff och person. Årets sista summit är planerad till 4 september.

img_8156-(1).jpg
Foto från Retail Media Summit #1, 29 april

Anmäl ditt intresse av att medverka på träff 2 den 26 maj! Skicka e-post till: retailmedia@svenskhandel.se

eleonor-dahlberg1.jpg

Eleonor Dahlberg

Senior projektledare

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.