Retail Media Summit | 26 maj | Retail Media - Creating value with in-store experiences
Välkommen till Retail Media Summit nr 2! Den här gången har vi full fokus på den fysiska butikens roll i retail media. Vilken teknik och vilka partnerskap ska man som retailer investera i och hur ska detta implementeras? Huvudpartner till träffen är Visual Art.
Gå med i Retail Media Community och anmäl dig till andra träffen, 26 maj kl 15.00 - 18.00 på Visual Arts Head Quarter på Hälsingegatan 47 i Stockholm. Träff 2 arrangeras av Svensk Handel i samarbete med Visual Art.
Den fysiska butiken är tillbaka – inte bara som en plats för shopping, utan som en dynamisk mediekanal. När brands söker mer effektiva sätt att nå konsumenter, förvandlas butiksmiljöer till datadrivna upplevelser. Vi utforskar hur fysisk retail media förändrar kundresan i butik, hur den skapar nya intäktsströmmar för retailers och ger varumärken möjlighet att påverka köpbeslut i precis rätt ögonblick – direkt vid hyllan.
Program:
15:00 Välkommen
Eleonor Dahlberg, Svensk Handel
15:05 Fysiska butiken är tillbaka - med besked
Presentation av Jacob Lovén, Den Digitala Draken
15:20 Best practice - ICA’s paketering av fysisk retail media
Presentation Staffan Baer, ICA
15:40 Panel - Vilket värde tillför Retail Media i den fysiska kundupplevelsen?
Mariette Lindsjö, Kjell & Company
Pino Roscigno, Stadium
Staffan Baer, ICA
16:00 Best practice - Digital Signage i butik
Pelle Mets Höök, Global Head Design studios på Visual Art
16:20 Paus
16:40 Flagship Stores i en retail media-kontext
Fireside chat med Anna Edin, LYKO
16:55 Att göra fysiska butiker lika smarta som webben
Fredrik Amréus Hammargården, Indivd
17:05 Att mäta in-store retail media
Marcus Lord, Stadium
Olle Olsson, A Media Space
Andreas Lind, Visual Art
17:25 Panel: Vilka krav ställer annonsörer på fysisk retail media?
Björn Hellqvist, Coca-Cola Europacific Partners
Daniel Weilar, Mediaexpert
17:40 Tack och wrap-up
Jacob Lovén, Den Digitala Draken
Andreas Lind, Visual Art
Eleonor Dahlberg, Svensk Handel
Antalet platser är begränsat. Medlemmar i Svensk Handel deltar kostnadsfritt, övriga betalar 1 980 kr per träff och person. Årets sista summit är planerad till 4 september.
Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!