Nominera här - Årets digitala satsning 2022
Årets digitala satsning tilldelas ett detaljhandelsföretag som tagit ett stort steg i sin digitala utveckling. Priset kan delas ut till allt från rena e-handelsföretag och stora detaljhandelskedjor till mindre aktörer.
Kriterier
- Minst 50 MSEK i årlig omsättning
- Ett företag som har tagit ett stort steg i sin digitala utveckling och som kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar det är meriterande om detta även har drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
- Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
- Visar positivt resultat
- Ett företag som har tagit ett stort steg i sin digitala utveckling och som kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar och mätbar effekt
- Det är meriterande om detta även har drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
- Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
- Skapat värde i form av kundnytta och bättre lönsamhet
- Visar positivt resultat
Detta vill vi ha med din nominering
- Företag och kontaktuppgifter
- Motivering till varför just detta företag ska vinna priset
- Beskrivning av företagets insatser, vad som gjorts enligt ovan
- Om möjligt exempel, bilder eller annan dokumentation som styrker din beskrivning
Jury
- Arne Andersson (ordf), Svensk Digital Handel
- Eleonor Dahlberg, Svensk Digital Handel
- Daniel Lundh, StoreKey
Nomineringsformulär
Nomineringstiden är 6 maj–3 juni.