Årets digitala satsning 2022

Årets digitala satsning tilldelas ett detaljhandelsföretag som tagit ett stort steg i sin digitala utveckling. Priset kan delas ut till allt från rena e-handelsföretag och stora detaljhandelskedjor till mindre aktörer. 

Årets finalister

Kicks
Plantagen
Lindex

Kriterier

  • Minst 50 MSEK i årlig omsättning
  • Ett företag som har tagit ett stort steg i sin digitala utveckling och som kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar det är meriterande om detta även har drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
  • Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
  • Visar positivt resultat
  • Ett företag som har tagit ett stort steg i sin digitala utveckling och som kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar och mätbar effekt
  • Det är meriterande om detta även har drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
  • Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
  • Skapat värde i form av kundnytta och bättre lönsamhet
  • Visar positivt resultat

Jury

  • Arne Andersson (ordf), Svensk Digital Handel
  • Eleonor Dahlberg, Svensk Digital Handel
  • Daniel Lundh, StoreKey

 

Publicerad: 2022.04.06 Senast uppdaterad: 2022.08.29