Framtidens E-handel – framgångsfaktorer för influencer-varumärken
I samband med att marknaden av influencers mognar väljer allt fler personer med en stor följarskara i sociala medier att bygga bolag istället för att sälja reklam. Vad betyder det för e-handeln? Hur lyckas man med ett influencer-varumärke?
Kvalitet i topp när konsumenten listar vad som är viktigast i företagens hållbarhetsarbete
NyhetMedvetenheten om hållbarhetsfrågor är högre än någonsin och konsumenternas krav på företagen blir alltmer komplexa.
Svensk Handels experter förklarar hyresfrågan
NyhetKänner du som småföretagare oro inför din hyra? Ta chansen att få mer information och tips från våra experter kring hur lågkonjunkturen påve
"Extremt tufft läge för handeln"
NyhetOm drygt två veckor löper avtalen i handeln ut. I Avtalsnytt avsnitt 4 ser du vår chefsekonom Maria Mikkonen ge sin bild av läget för företa
Hög tid att lära sig mer om digitala produktpass
NyhetHur kan ett digitalt produktpass fungera i praktiken? Projektet ProPare, som Svensk Handel varit en del i, har utvecklat en prototyp som vis
Gemensam kraftsamling mot organiserade köttstölder
NyhetStölderna av i synnerhet svenska köttvaror inom dagligvaruhandeln har blivit ett så pass stort problem att många butiker väljer att inte ha
Svensk Handels Studio på D-Congress 2023 – se vår liveinspelning i efterhand
NyhetMissade du D-Congress i år? Ja, då kan vi konstatera att du missade något. Men i Svensk Handels studio intervjuades en rad olika intressanta
Partihandelns roll i framtidens detaljhandel - ny rapport
NyhetPartihandeln genomgår en transformation som effektiviserar hela handeln. Under D-Congress presenterades Svensk Handels nya partihandelsrappo
Tillväxt OCH lönsamhet – så lyckas du i en lågkonjunktur
NyhetHög ränta, skyhög inflation och osäker framtid. E-handelsföretag har snabbt fått ställa om när lågkonjunkturen nu närmar sig. Men vilken väg