Hoppa till innehåll

Under årets Retail Awards, galan som Svensk Handel arrangerade för sextonde året i rad den 8 maj, delades priser ut i nio kategorier. En av dem var Årets tillväxtbolag där de tre finalisterna var lyxmodemärket Toteme, träningsklädernas mästare aim’n och Gårdssällskapet som levererar ekologiskt kött hem till sina kunder. Vinnare blev Gårdssällskapet.

gardssallskapet-1.jpg
Gårdssällskapet och kategorisponsorn Walley

Att välja mellan finalisterna var som vanligt ett svårt arbete för juryn, och att bara ta sig till final i just kategorin tillväxtbolag när branschen i stort har det tufft är en fjäder i hatten för vem som helst. Det var ett mycket glatt och lätt överraskat gäng från Gårdssällskapet som fick gå upp på scenen på anrika Nalen för att ta emot utmärkelsen. Att företaget inte förväntat sig att vinna framgår tydligt när vi talar med dem efteråt.

Vi kunde inte vara mer stolta, ett år som det här, att vinna priset som årets tillväxtbolag.   Tacksamheten vi känner för våra lojala kunder, som trots tuffa tider fortsätter att köpa vårt högkvalitativa och schyssta kött från svenska ekogårdar vet nästan inga gränser.
Malin Renman
stolt vd för Gårdssällskapet

Gårdssällskapets grundare är barndomskamrater från Jämtland som var vana från uppväxten att familjerna ofta handlade kött direkt från en närliggande gård, där de visste att djuren hade haft det bra. Det är därifrån affärsidén kommer - att fler ska få tillgång till bra kött direkt från gården, smakrikt kött från välmående djur uppfödda av bönder man litar på.  

När de grundade Gårdssällskapet var det för att erbjuda ett alternativ till konventionellt producerat kött och de började sälja färdigstyckat kött direkt från en lokal bonde. Från det första samarbetet har de nu ett nätverk av samarbetande gårdar och slakterier. 

Priset stärker oss i vår övertygelse om att vara personliga och jordnära verkligen spelar roll.
Malin Renman
vd Gårdssällskapet

Juryns motivering till varför Gårdssällskapet prisats 

Med djurvälfärd, ekologi och hälsa i fokus har den här aktören gett sig in en av de tuffaste branscherna för e-handeln nämligen dagligvarubranschen. Genom att runda den traditionella butikshandeln har de skapat en ny affärsmodell som kopplar ihop konsumenten direkt med producenten. Försäljningskanalen är antingen genom nätet eller genom dörrknackning. Även för ett e-handelsbolag är den personliga servicen och det mänskliga mötet en del av helhetsupplevelsen. Kraftig och lönsam tillväxt med ny affärsmodell i en traditionell bransch är resultatet.   

Stort tack till sponsorn Walley

Kategorin Årets tillväxtbolag sponsras av Walley som utvecklar lösningar som gör betalningar smartare, enklare och tryggare för både handlare och slutkunder. Med Walley kan man enkelt och tryggt ta kontrollen över sina egna betalningar – och försäljningar.  

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
svenska-sedlar-mynt.jpg

Kontanter är samhällsviktigt – men vem ska betala för dem?

NyhetFrågan om kontanter är samhällsviktig, men för handelns företag skulle en tvingande kontanthantering innebära stora kostnader.
eu-emma.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Emma Wiesner (C)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
eu-evin.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Evin Incir (S)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
eu-arba.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Arba Kokalari (M)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
_59a3839_sh_women-paytech-11april_webb.jpg

Självledarskap som tema fyllde andra träffen i Women in Paytech

NyhetEtt 50-tal personer i hubben kom till uppdukat bord med såväl frukost som inspiration och lärdomar att ta med sig hem.
eu-val-2024.png

Svensk Handels visioner inför EU-valet 2024

NyhetInför EU-valet 2024 presenterar Svensk Handel ett valmanifest med prioriterade frågor för handeln.
johan-pehrson.png

4 frågor om handel till Johan Pehrson

NyhetVi ställde fyra frågor till Arbetsmarknads- och integrationsminister Johan Pehrson som gästtalar vid Svensk Handels årsstämma.
karin-karlsbo-webb.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Karin Karlsbro (L)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.