Hoppa till innehåll

Många som blivit utsatta för en bluffaktura och som kontaktar oss på Svensk Handel är oroliga för vad som ska hända om de inte betalar. Så här gör du om du får en påminnelse på bluffakturan.

paminnelsefaktura.jpg

Ladda ner vår app Säkerhetscenter! För iPhone / Android  – ta del av varningar och tips.

Påminnelse skickas normalt ut cirka en vecka till tio dagar efter förfallodatum. När du får en påminnelse på den tidigare bestridna fakturan rekommenderar vi att du även bestrider även den på samma sätt som när du hanterar en bluffaktura.

Formulera dig enligt förslaget och mejla till den som skickat ut påminnelsen.

Ibland skickas påminnelser för påstådda avtal längre tillbaka i tiden. Om du inte känner igen företaget så ber du om underlaget för kravet.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy.