Konsumentverket granskar kundtjänstinformation på webbplatser
Konsumentverket har gjort en kartläggning som visar att konsumenter upplever stora problem i kontakten med företags kundtjänst. Följer din webbplats reglerna? En granskning kommer att ske vid månadsskiftet september-oktober. Inventera din webbplats redan nu och förbered dig.
Tips – så minskar du risken att drabbas av nätfiske
NyhetCyberattacker kan ske via olika vägar och tillvägagångssätt. Phishing, eller nätfiske som det heter på svenska, är ett samlingsbegrepp för d
Informationssäkerhetsmånaden – Tänk säkert – är tillbaka
NyhetVarje år i oktober anordnas EU:s informationssäkerhetsmånad. I Sverige anordnar MSB och Polisen därför kampanjen ”Tänk säkert”, med syfte at
Ökat antal fejkade Swish-betalningar
NyhetEtt flertal handlare har återigen hört av sig till Säkerhetscenter då de blivit lurade av fejkade Swish-betalningar. Läs Svensk Handels reko
Indexeringen av hyran för 2024 står för dörren
NyhetI mitten av november kommer vi att få veta hur hög indexeringen av hyran för 2024 kommer att bli. Vi rekommenderar våra medlemmar att förber
Global migrering till 2D-streckkoder – kom i gång redan nu
NyhetInom detaljhandeln pågår just nu ett globalt program för migrering till 2D-streckkoder. Det är en av de största förändringarna sedan införan
D-logistik: Returer - nyckeln till en hållbar omställning
NyhetD-logistik i Göteborg är Svensk Handels årligt återkommande event för några av de främsta inom e-handel och logistik. En av programpunkterna
Seminarium om Green Claims i Bryssel
NyhetSvensk Handel bjöd tillsammans med Skogsindustrierna, Trä- och Möbelföretagen TMF och Svenskt Näringsliv in till ett lunchseminarium i Bryss
Sex åtgärder för en tryggare handel
NyhetHot, våldsamma situationer och stölder har tyvärr blivit vardag för butiksägare och personal. Här är sex åtgärder som Svensk Handel vill se.