Hoppa till innehåll

Allt fler varumärken inom handeln satsar på cirkulära affärsmodeller. Hur ska second hand kunna ta ännu mer plats om förutsättningarna inte är optimala?

Svensk Handel lyfter frågan om sänkt moms på second hand-produkter i ett samtal med Stina Qubti, vd och grundare av second hand-kedjan Busfrö och Magnus Nikkarinen, näringspolitiska expert på Svensk Handel. Moderator är Jennifer Österlund, Svensk Handel.

Svensk Handels senaste hållbarhetsundersökning visar att konsumenter är priskänsliga, vilket betyder att de företag som lyckas gifta ihop hållbarhet med pris har en enorm potential att lyckas. En sänkt moms på second hand hade gynnat utvecklingen.
Magnus Nikkarinen
Näringspolitisk expert, Svensk Handel

magnus-nikkarinen.jpg

Magnus Nikkarinen

Näringspolitisk expert

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy.