Hur allianser och samarbeten kan skapa en ännu starkare Retail Media-affär
Hur kan handeln och medieaktörer tillsammans vinna kampen om annonskapitalet? Vilka partnerskap driver mest värde för både retailers och annonsörer? Hur ser framtidens spelplan ut? Nu är det dags för årets sista Retail Media Summit, i samarbete med Schibsted.
Gå med i Retail Media Community och anmäl dig till tredje träffen, 4 september kl 15.00 - 18.00 på Schibsteds restaurang The Social Kitchen, Västra Trädgårdsgatan 13, Stockholm. Träff 3 arrangeras av Svensk Handel i samarbete med Schibsted.
Program:
15.00 Välkommen! Eleonor Dahlberg, Svensk Handel
15.05 Från silos till synergier - Retail Media som lagsport Jacob Lovén, Den Digitala Draken
Hur samarbeten mellan retailers, varumärken, teknikleverantörer och medier är avgörande för att skala och skapa värde. Tid: 20 min.
15.25 Panel: Potentialen för partnerskap Gäster: Jonas Karlén och Christofer Boman, Fredrik Holmvik
Data-samarbeten, tech, säljpartners? Vad är vägen framåt egentligen? Hur säkerställer vi att intäkter via partnerskap faktiskt är inkrementella? Tid: 25 min.
15.45 Spaning: "When does retail become media - and media become retail?" Wouter Hulst, 2-0-1 Connected Media
Hur Retail Media utvecklas internationellt, nya aktörer som kliver in och hur värdekedjan kan förändras. 30 min.
16.15 PAUS
16.45 Panel: Tech, data and a whole lot of ad potential Linda Hellström - Siftlab, Romas Juskevicius - Martailer, Ellinor Nordström - Elon Group
What is the holy trinity of tech, data and advertisers? How do we shape our ad products for maximum revenue potential?
17.10 Best practise: Så skapar Sveriges största publicist sina annonsprodukter Schibsted
Hur kommer annonsörerna utvärdera kampanjer och hur bygger vi in ett premiumvärde i paketeringen?
17.35 Summering Jacob Lovén och Eleonor Dahlberg
17.40 Mingel
Antalet platser är begränsat. Medlemmar i Svensk Handel deltar kostnadsfritt, övriga betalar 1 980 kr per träff och person.
Fotokollage från träff 1, 26 maj
Anmäl ditt intresse av att medverka på träff 3 den 4 september! Skicka e-post till: retailmedia@svenskhandel.se
Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!