Hoppa till innehåll

Hur kan handeln och medieaktörer tillsammans vinna kampen om annonskapitalet? Vilka partnerskap driver mest värde för både retailers och annonsörer? Hur ser framtidens spelplan ut? Nu är det dags för årets sista Retail Media Summit, i samarbete med Schibsted.

collage---div-webbilder-rm-(1).png

Gå med i Retail Media Community och anmäl dig till tredje träffen, 4 september kl 15.00 - 18.00 på Schibsteds restaurang The Social Kitchen, Västra Trädgårdsgatan 13, Stockholm. Träff 3 arrangeras av Svensk Handel i samarbete med Schibsted.

Program:

15.00 Välkommen!
Eleonor Dahlberg, Svensk Handel

15.05 Från silos till synergier - Retail Media som lagsport
Jacob Lovén, Den Digitala Draken

Hur samarbeten mellan retailers, varumärken, teknikleverantörer och medier är avgörande för att skala och skapa värde.
Tid: 20 min.

15.25 Panel: Potentialen för partnerskap
Gäster: Jonas Karlén och Christofer Boman, Fredrik Holmvik

Data-samarbeten, tech, säljpartners? Vad är vägen framåt egentligen? Hur säkerställer vi att intäkter via partnerskap faktiskt är inkrementella? 
Tid: 25 min.

15.45 Spaning: "When does retail become media - and media become retail?"
Wouter Hulst, 2-0-1 Connected Media

Hur Retail Media utvecklas internationellt, nya aktörer som kliver in och hur värdekedjan kan förändras.
30 min.

16.15 PAUS

16.45 Panel: Tech, data and a whole lot of ad potential
Linda Hellström - Siftlab, Romas Juskevicius - Martailer, Ellinor Nordström - Elon Group

What is the holy trinity of tech, data and advertisers? How do we shape our ad products for maximum revenue potential?

17.10 Best practise: Så skapar Sveriges största publicist sina annonsprodukter
Schibsted

Hur kommer annonsörerna utvärdera kampanjer och hur bygger vi in ett premiumvärde i paketeringen?

17.35 Summering
Jacob Lovén och Eleonor Dahlberg

17.40 Mingel

Antalet platser är begränsat. Medlemmar i Svensk Handel deltar kostnadsfritt, övriga betalar 1 980 kr per träff och person.

traff-1-rmc_26-maj.png
Fotokollage från träff 1, 26 maj

Anmäl ditt intresse av att medverka på träff 3 den 4 september! Skicka e-post till:
retailmedia@svenskhandel.se

eleonor-dahlberg1.jpg

Eleonor Dahlberg

Senior projektledare

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.