Butikskoncept – inspiration kring relationsskapandet med kunden
Den fysiska butiken kommer att spela en viktig roll även i framtiden. Framför allt kommer butiken vara en relationsskapande plats för företag och konsumenter att mötas på. Den fysiska butiken är också högt värderad av framtidens konsumenter, Generation Z, en grupp som kräver alltmer inflytande i handeln. Dessutom värderar gruppen också ett trevligt bemötande från butikspersonalen högst när det gäller butiksbesöket.
EU-kommissionen publicerar samråd inför framtagandet av Digital Fairness Act
NyhetSamrådet kommer att ligga till grund för revideringen av den konsumenträttsliga lagstiftningen, vilken är väntad till mitten av 2026.
Svenska Alarm valde ukrainsk leverantör mitt i kriget
NyhetSvenska Alarm har sedan krigets utbrott köpt hårdvara från ukrainska Ajax Systems.
NPA återför överskott på 350 miljoner till anslutna producenter
NyhetNäringslivets Producentansvar (NPA) återför ett överskott om cirka 350 miljoner kronor till anslutna producenter.
Apoteket fördubblade antalet fossilfria e-handelsleveranser
NyhetE-handeln ställer i snabbt takt om till fossilfria leveranser. Ett 20-tal företag har anslutit sig till branschöverenskommelsen.
Retail Media växer fram som ny intäktsmotor
NyhetRetail Media har seglat upp som ett av de hetaste områdena inom handel just nu. Gå med i Svensk Handels Retail Media Community!
H&M driver åtta butiker i Ukraina – skapar hundratals jobb
NyhetTrots kriget i Ukraina är H&M fortsatt närvarande med 8 butiker i landet. Totalt sysselsätter H&M nära 400 medarbetare i Ukraina.
Kaffeimportör hjälper Ukraina dubbelt
NyhetThe March Initiative importerar och säljer kaffe som produceras i Ukraina till Sverige. Vinsten skänks tillbaka i form av sjukvårdsmaterial.
Vi finns här för dig i sommar
NyhetÄr du i medlem i Svensk Handel, eller journalist? Oss når du hela sommaren.