Hoppa till innehåll

Hur kan små och medelstora e-handlare göra en ny kund trygg i att sajten är säker att shoppa på? För modeföretaget Cellbes är Svensk Handels certifiering Trygg E-handel en viktig nyckel i tillväxtresan.

cellbes-montage.png
Certifieringen är en av sakerna som visar nya kunder att vi är en reko e-handel.
Mimi Darin
kommersiell chef på Cellbes

Ett inkluderande mode som passar alla kvinnor. Det är mottot för modeföretaget Cellbes som grundades i Borås för 70 år sedan. I dag har de en trogen kundbas och verksamhet i nio europeiska länder. Men jämfört med modevärldens e-handelsgiganter är de fortfarande en liten spelare och att förtjäna nya kunders förtroende är därför A och O i verksamheten. 

- Som e-handlare är det dyrt att skaffa nya kunder. Att få dem att känna trygghet och sedan bli återkommande kunder är den svåraste delen. Där kan ett certifikat som Trygg E-handel ha en stor betydelse för små och mellanstora spelare, eftersom det visar att e-handeln är säker även om kännedomen inte är den största, säger Mimi Darin, kommersiell chef på Cellbes. 

Mimi Darin lyfter också hur bedrägerierna blir allt mer utbredda och att dagens kunder ständigt letar efter kännetecken som visar att en sajt är okej. 

Tyvärr är det kopplat till att det finns många oseriösa spelare. Om bedrägerierna fortsätter att öka kommer Trygg E-handelcertifikatet att bli ännu viktigare för e-handlare.
Mimi Darin
kommersiell chef på Cellbes

Förutom att Trygg E-handel-certifikatet skickar en signal till kunderna skänker det även en trygghet internt på Cellbes, eftersom det visar att sajten efterlever de juridiska krav som ständigt uppdateras för e-handlare. 

- Regelverken kan ofta vara svåra att förstå, och för ett bolag på vår nivå måste väldigt mycket vara okomplicerat för att verksamheten ska kunna rulla på. Att vi kan få juridisk support från Trygg E-handel – så att vi kan ta rätt beslut i viktiga frågor – blir en trygghet för oss, säger Mimi Darin. 

Hon tror att liknande certifikat kommer bli allt viktigare för e-handlare i framtiden, när kunderna blir allt mer kräsna kring vilka de ger sina pengar till. 

Pålitlighet, hållbarhet och spårbarhet är saker som konsumenterna kräver mer och mer. Allt ska vara transparent idag och då är sådana här certifikat en viktig del i att man vågar trycka på köpknappen. Jag tror absolut att det kommer påverka tillväxten för mindre bolag framöver.
Mimi Darin
kommersiell chef på Cellbes

Tre skäl att ansluta sig till Trygg E-handel

  • Bekräftar att ni håller en hög standard. Inget bolag har klarat certifieringen på första försöket. Att genomgå processen innebär att sajten på alla sätt måste leva upp till de juridiska kraven som ställs. Det blir med andra ord en kvalitetsstämpel för hela verksamheten. 

  • Minska risken för konflikter med kunder. Dagens konsumenter är långt ifrån lojala och överger gärna ett företag efter en dålig upplevelse. Genom Trygg E-handel är villkoren och kraven tydliga både för kund och företaget, gällande allt från köpvillkor och hantering av personuppgifter till ångerrätt och returer. 

  • Undvik onödiga viten. Lagarna kring e-handel förändras idag snabbt och för att stävja oseriösa aktörer blir det allt vanligare med böter vid överträdelser. Certifikatet Trygg E-handel innebär att ni alltid följer de senaste lagarna och reglerna. 

1920x1080_tagline2.png

Om Svensk Handel och certifieringen Trygg E-handel

Svensk Handel är branschorganisationen som driver handelns frågor för parti-, detalj- och e-handeln. Vi arbetar med att förbättra villkoren för handelsföretagen i Sverige. Certifieringen Trygg E-handel har i år re-lanserats för att hjälpa e-handlare att nå sin fulla potential och skapa trygghet. 

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
ung-medarbetare.jpg

Hjälp oss att säkra handelns framtida kompetensbehov

NyhetDet nya Försäljnings- och Serviceprogrammet på gymnasiet lockar många. Nu behövs lokala programråd med företag från branschen.
webbinarium-kepsar.png

E-handelsåret 2023 - och framtiden

NyhetE-handel där varorna har lägre pris påverkades något mindre under det tuffa 2023 än sällanköpshandeln. Möt e-handlaren som klarade sig bra.
nrs-2024-logotyp.png

Save the date: Upplev framtidens handel på Nordic Retail Summit

NyhetI år kretsar programmet kring tre heta områden: Hållbarhetslagstiftning, säkerhet och AI.
hand-med-telefon-e-handel.png

Internationell e-handel: Expansion med utmaningar

NyhetE-handel utanför Sveriges gränser ökar och står nu för 17% av marknaden.
trendspaning-per-ljungberg-2-play-1708937132.png

Trendspaning: Vart är vi på väg?

NyhetSvensk Handels Per Ljungberg delar insikter inför årets D-Congress – på temat Innovation for Impact.
kvinna-faktura-900x280.jpg

Uppdatering angående ”Late Payment Regulation”

NyhetDiskussioner kring EU-kommissionens förslag om reglering av betalningstider pågår för fullt i Bryssel. Här är en sammanfattning av läget.
100-listan-(3).jpg

100 profiler som gör handeln mer hållbar

NyhetDe är ledare, entreprenörer, hållbarhetschefer och eldsjälar. 100 profiler som jobbar hårt för att handeln ska bli mer hållbar.
webbinarium-ehandel-summering.png

4 inspirerande tips inför e-handelsåret 2024

NyhetPaul Fischbein, Revolution Race och Monika Magnusson, Apotek Hjärtat delar sina bästa e-handelstips.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy.