Swedish Fashion Council presenterar den nya eran av svenskt mode
Förra veckan samlade Swedish Fashion Council (SFC) sina internationella och lokala communities för första gången för att visa upp den nya eran av svenskt mode och fira lanseringen av en ny digital plattform, Fashion [X]. Under ett unikt tvådagarsevent deltog märken som Hodakova, Jade Cropper, Feben samt Rave Review med flera från organisationens internationellt erkända inkubatorprogram SFC [Incubator] tillsammans med ett urval av det mest intressanta från den svenska musik- och konstscenen.
Miljonbidrag från Coops medlemmar och föreningar
NyhetCoop har stöttat Ukraina sedan krigets utbrott. Nu är de en del av initiativet Handelslandet Sverige tillsammans för Ukraina.
Trilogen om Green Claims Directive är pausad
NyhetSenaste nytt om Green Claims-direktivet (GCD) (COM/2023/166).
Framtidens konsument
NyhetFramtidens konsument, vad som driver köpbesluten och hur handeln kan anpassa sig inför skiftet. Det diskuteras på Nordic Retail Summit.
Lyko möjliggör kundgåvor till humanitärt stöd – engagemang sedan krigsutbrottet
NyhetSedan kriget i Ukraina bröt ut har skönhetsföretaget Lyko erbjudit sina kunder att skänka 20 kronor till UNICEF och UNHCR.
Handelskartan - så handlar Sverige
NyhetI höst kan Svensk Handel presentera värdefull statistik om handelns utveckling i det vi kallar Handelskartan.
Ny styrelse i Svensk Handel Stil
NyhetTre nya ledamöter i Svensk Handel Stils styrelse. Magnus Månsson, Bubbleroom, Hanna Moisander, Lager 157 och Niklas Gertler, Holmens Herr.
10 insikter om handelns hållbarhetsresa – och hur de påverkar dig
NyhetUnder det senaste decenniet har hållbarhetsfrågan gått från sidofråga till att bli en självklar del av handelns affärsutveckling.
EU:s nya strategi för den inre marknaden
NyhetDen 21 maj publicerade EU-kommissionen en ny strategi med flera konkreta åtgärder för att nå en enhetlig, enkel och sömlös inre marknad.