Hoppa till innehåll

Huvudtemat för Nordic Retail Summit är Handelns roll i staden och stadens roll för handeln. En av programpunkterna fokuserar vi på framtidens konsument, vad som driver framtida köpbeslut och hur handeln kan hänga med i skiftet.

framtidens-konsument-1oktober.jpg

Svensk Handel samlar den 1 oktober handelns företrädare, politiker och opinionsbildare i syfte att diskutera och forma framtidens handel. Årets tema på Nordic Retail Summit fokuserar på handelns roll i en osäker värld, framtidens konsument och framtidens städer. Huvudtalare är Sveriges bistånds- och utrikeshandelsminister, Benjamin Dousa.

Nya behov och förväntningar

Vad driver framtidens köpbeslut? Är det teknik, värderingar eller bekvämlighet? Konsumentens förväntningar förändras snabbt i takt med digitalisering, hållbarhetskrav och nya livsstilar. Hur hänger handeln med i skiftet och skapar värde genom innovation och anpassning? Vilken roll spelar AI, automation och transparens i en ny köpresa?

Medverkande i panelen är Monika Magnusson, vd för Apotek Hjärtat, Ingvar Larsson, vd för MQ Marqet, Maria Moreau, CRM-direktör på Boozt och Anna Svärd, näringspolitisk expert, Svensk Handel.

Samma kväll arrangerar Svensk Handel Retail Awards. Som medlem i Svensk Handel går du kostnadsfritt på Nordic (ord. pris 2 995 kr) och får 1 000 kr rabatt på biljettpriset till Retail Awards (ord. pris 2 995 kr).

Biljetter till båda eventen finns att köpa här

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
bildmontage-for-ukraina.jpg

Miljonbidrag från Coops medlemmar och föreningar

NyhetCoop har stöttat Ukraina sedan krigets utbrott. Nu är de en del av initiativet Handelslandet Sverige tillsammans för Ukraina.
gron-eu.png

Trilogen om Green Claims Directive är pausad

NyhetSvensk Handel firar ett decennium på plats i Bryssel.
framtidens-konsument-1oktober.jpg

Framtidens konsument

NyhetFramtidens konsument, vad som driver köpbesluten och hur handeln kan anpassa sig inför skiftet. Det diskuteras på Nordic Retail Summit.
lyko-for-ukraina-1.png

Lyko möjliggör kundgåvor till humanitärt stöd – engagemang sedan krigsutbrottet

NyhetSedan kriget i Ukraina bröt ut har skönhetsföretaget Lyko erbjudit sina kunder att skänka 20 kronor till UNICEF och UNHCR.
vy-over-stadskarna.jpg

Handelskartan - så handlar Sverige

NyhetI höst kan Svensk Handel presentera värdefull statistik om handelns utveckling i det vi kallar Handelskartan.
nya-ledamoter-stil.png

Ny styrelse i Svensk Handel Stil

NyhetTre nya ledamöter i Svensk Handel Stils styrelse. Magnus Månsson, Bubbleroom, Hanna Moisander, Lager 157 och Niklas Gertler, Holmens Herr.
hallbarhetsinsikter.jpg

10 insikter om handelns hållbarhetsresa – och hur de påverkar dig

NyhetUnder det senaste decenniet har hållbarhetsfrågan gått från sidofråga till att bli en självklar del av handelns affärsutveckling.
eu-handel.png

EU:s nya strategi för den inre marknaden

NyhetDen 21 maj publicerade EU-kommissionen en ny strategi med flera konkreta åtgärder för att nå en enhetlig, enkel och sömlös inre marknad.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.