Framtidens E-handel – framgångsfaktorer för influencer-varumärken

Detta kommer diskuteras under liveinspelningen av podcasten Framtidens E-handel på D-Congress när Björn Påhlman Spenger träffar några av Sveriges största influencers.
Pingis Hadenius är serieentreprenör inom digital FMCG (fast moving consumer goods). Hon är bland annat grundare av Löwengrip Beauty, Flattered, Hermine Hold och Economista. Hon är i grunden ekonom med en karriärbakgrund inom finans och publishing.
Direct-to-costumer
Många av de influencer-varumärken som etablerat sig på marknaden använder direct-to-costumer som affärsmodell med egen e-handel och hemsida som nav för försäljningen. Här är de influencers som tillsammans med Pingis gästar livepodden Framtidens E-handel under D-Congerss:
Lovisa Worge började som influencer år 2018 och har sedan dess framgångsrikt byggt sin karriär som influencer och entreprenör. År 2022 lanserade hon, tillsammans med Bianca Ingrosso, smyckesvarumärket ANI Jewels. Bolaget erbjuder högkvalitativa produkter till rimliga priser med direct-to-consumer som affärsmodell.
Petra Tungården började sin influencerkarriär som bloggare, men har även varit stylist och modechef på Metro. Hon har också gjort framgångsrika designsamarbeten med flertalet retailbolag. Idag är Petra kreativ chef på ADOORE, företaget som hon grundade 2018. Adoore har haft en snabb tillväxt sedan start och förra året omsatte bolaget närmare 40 miljoner kronor.
Alice Stenlöf är influencer och entreprenör som sedan september 2020 driver varumärket A-Dsgn. Bolaget bygger på idén om att mode är för alla och använder direct-to-costumer som affärsmodell. Modevarumärket startades tillsammans med ”influencer-fabriken” Hubso, som står bakom en rad olika e-handelsvarumärken med av influencers.
Sanne Alexandra är grundare av Sanne Alexandra Stockholm. Hon är en holistisk influencer som delar allt från att bygga bolag till att parera familjeliv och prioritera sitt välmående.
Biljetterna till D-Congress 2023 är slutsålda men det kommer finnas möjlighet att följa med via Svensk Handels LinkedIn där vi sänder live från studion på D-Congress.