Med kunskap, passion och bemötande i världsklass har Japanese Knife Company förvandlat butiksbesöket till en upplevelse. Nu prisas de som Årets Butik vid Retail Awards 2025.
Nyhet I går
Dela den här sidan

Med tre butiker och en passion som skär igenom bruset har Japanese Knife Company gjort kunskap till sitt varumärke. Deras filosofi är enkel men skarp: Varje kund ska lämna butiken med ny inspiration och nyvunnen kärlek till hantverket.

citattecken
Alla som jobbar här älskar sitt jobb. Med det här erkännandet fick kärleken nytt bränsle.
Pigge Hall
partner och grundare på Japanese Knife Company.

– Jag vågar påstå att alla som jobbar här älskar sitt jobb. Med det här erkännandet fick kärleken nytt bränsle. Nu har vi ett kvitto på att det vi gör och hur vi gör det uppmärksammas. På denna nivå, är det stort, säger Pigge Hall, partner och grundare på Japanese Knife Company.

Juryns motivering:
”Japanese Knife Company bjuder på en expertfylld, entusiastisk och inspirerande butiksupplevelse. I tre butiker fyllda av världens främsta handgjorda knivar möts kunderna av passionerade experter som delar sin kunskap med smittande entusiasm. Varje rekommendation anpassas efter individen och även den minst insatta får känna sig trygg och inspirerad. Genom kurser, events och ett bemötande i världsklass blir varje besök en upptäcktsresa som väcker nyfikenhet och fördjupar kärleken till matlagning.”

– Japanese Knife Company visar hur passion och kunnande kan förvandla en butik till en helhetsupplevelse. De har roligt på jobbet och det smittar verkligen av sig på kunderna på ett mycket inspirerande sätt, säger Jonas Arnberg, juryordförande för kategorin Årets Butik.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och lyfter varje år fram de företag och personer som med innovation och engagemang stärker svensk handel.

Här är övriga vinnare i Retail Awards 2025